Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Elden Ring” i „Lost Ark” podchodzą do gatunku fantasy RPG na bardzo różne sposoby.

„Elden Ring” i „Lost Ark” podchodzą do gatunku fantasy RPG na bardzo różne sposoby.

Symbol zastępczy podczas wczytywania akcji artykułu

Jak dotąd w 2022 r. dwie ogromne gry RPG zdominowały najwyższe oceny w sklepie z grami Steam na komputery PC: „Elden Ring” i „Lost Ark”. Obie wymagają dużo pracy, rodzaj gry RPG, w której gracze muszą zanurzyć się w dziesiątki godzin, aby poczynić znaczące postępy. Oba są przeznaczone dla graczy poszukujących szczegółowych i wciągających wrażeń z odgrywania ról. Aby zmierzyć się z bossami w końcowej fazie gry, gracze planują swoje budynki i starannie się przygotowują. Jednak „Elden Ring” i „Lost Ark” przyjęły zupełnie inne podejście do zaspokajania potrzeb tej publiczności.

„To jak różnica między stekiem a lodami. Oba są pyszne, ale trudno je porównać!”, powiedział Zach, lepiej znany jako „Asmongold”, Twitch Streamer z siedzibą w Austin z prawie 3 milionami obserwujących. Odmówił podania swojego nazwiska, powołując się na względy prywatności. Asmongold zdołał powiększyć swoją publiczność grając w gry takie jak „World of Warcraft”, a ostatnio grał w strumieniach „Lost Ark” i „Elden Ring”.

„W obu grach będzie inna publiczność. Grałem we wszystkie gry Souls, a także jestem wielkim fanem gier MMO, więc trudno powiedzieć, który z nich bardziej mi się podoba”.

Gracze, którzy zdobyli wysoki poziom mistrzostwa, chętniej polubią „Elden Ring”, podczas gdy gracze, którzy zdobędą wyższe wyniki, będą bardziej skłonni cieszyć się „Zagubioną arką”…

— Nick Yi, współzałożyciel i szef działu analityki w Quantic Foundry

Dla większości graczy, biorąc pod uwagę szeroki zakres każdej gry i wymaganą inwestycję w setki godzin, granie jednocześnie nie jest opcją. I tak fani gier RPG uznali za konieczne wybranie jednego tytułu, a nie drugiego. Robiąc to, gracze wybierają swoje preferencje w ramach tego gatunku.

„Lost Ark”, opracowany przez Smilegate i opublikowany przez Amazon, wyobraża sobie świat ze spójnymi i udekorowanymi tabliczkami z instrukcjami dla graczy. (Założyciel Amazon, Jeff Bezos, jest właścicielem The Washington Post.) Przewodniki są wklejane wszędzie w grze, zadania pomocne w zapisywaniu w notatniku, a skrzynie ze skarbami są hojnie rozdawane nowym graczom. „Elden Ring” wywołał poruszenie wkrótce po wydaniu z powodu braku systemu śledzenia misji w grze.

„Diablo Immortal” ma na celu dokonanie wielkiego przełomu w grach mobilnych AAA

READ  Wynalazca mówi, że problem z telefonami komórkowymi polega na tym, że ludzie zbyt często na nie patrzą

W przeciwieństwie do „Lost Ark”, „Elden Ring”, najnowszy wpis w wymagającej serii Souls firmy Software, ma tę zaletę, że czasami jest tajemniczy. Zrzuca graczy na otwarte pole, gdzie otrzymują małe instrukcje, gdzie powinni iść dalej. a Ostatnia aktualizacja dodano możliwość nagrywania nazw niegrywalnych postaci na mapie, funkcja, która nie była wcześniej dostępna; Trzeba było naprawdę pamiętać, gdzie byli.

Co więcej, „Elden Ring” podnosi poziom trudności do brutalnego stopnia. oprogramowania słynącego z tworzenia mechaniki walki w oparciu o precyzyjne wyczucie czasu, co karze graczy, którzy chcą tylko zmiażdżyć. „Lost Ark” ma zupełnie inną rozgrywkę, a gra została zaprojektowana tak, aby kusić graczy do regularnego uczestnictwa, dzień w dzień, zamiast ryzykować odwracanie graczy z ogromnym trudem (chociaż bitwy końcowe Lost Ark mogą być również trudne i bezlitosne) .

Nick Yee, współzałożyciel i lider ds. analityki w Quantic Foundry, opisał typy graczy, których przyciąga każda gra z Wskaźnik motywacji gracza Quantic Foundry, który sugeruje różne rodzaje gier w oparciu o to, co gracze lubią najbardziej podczas grania. Gracze są następnie punktowani i klasyfikowani w różne kategorie w oparciu o te motywacje, takie jak mistrzostwo, które jest związane z rozwojem umiejętności graczy lub osiągnięcia, które są ściśle związane z otrzymywaniem nagród i wykonywaniem misji.

„Gracze, którzy zdobyli wysokie punkty w mistrzostwach, chętniej polubią „Elden Ring”, podczas gdy gracze, którzy zdobędą wyższe wyniki w osiągnięciach, będą bardziej skłonni cieszyć się „Zagubioną arką” – powiedział Yi. „Zwłaszcza jeśli uzyskają wysokie wyniki w jednym, a niskie w drugim, będą mieli silniejszą preferencję”. Jeśli zdobyli wysokie wyniki w obu kategoriach, Ye powiedział, że mogą cieszyć się obydwoma grami.

Wszystkie zasoby Elden Ring potrzebne do silnego startu

„Elden Ring”, jak Inne gry z duszami, jest wyzwaniem i często wymaga od graczy mistrzostwa, takich jak drybling na czas i unikanie ataków. Podczas gdy „Lost Ark” oferuje wymagające bitwy w końcowej fazie gry, ma długą fabułę, w której postęp jest liniowy, a gracze przechodzą od wyraźnego punktu orientacyjnego do kamienia milowego, aby ukończyć misje.

Obie gry wiążą się z tym samym rodzajem akcji, ale frustrują graczy o różnych motywacjach i poziomach doświadczenia. We wczesnych momentach „Zaginionej Arki” możesz przejść przez prolog lub go pominąć. Zostaniesz poinformowany z wyprzedzeniem o otrzymanej nagrodzie. Podobna otwierająca część „Elden Ring” daje graczom możliwość „zanurzenia się” w ciemną dziurę lub wdrapania się do dobrze oświetlonych drzwi, które wydają się bezpieczniejsze. Nurkowanie to samouczek walki, dający graczom ważne runy i wskazówki, jak walczyć i robić uniki. Niesolidni gracze zwykle nie dają się złapać (w tym ja) i tracą samouczek, co zwiększa poziom trudności we wczesnej fazie gry.

READ  Post: Brain Damage wprowadza „bezczelną” akcję FPS na Switcha w przyszłym miesiącu

W tym samym duchu Elden Ring został skrytykowany za brak opcji dostępności.

„Słyszenie sygnałów dźwiękowych dla niewidomych graczy może być nieco trudne, aby mogli powiedzieć, kiedy zbliża się atak”, powiedział Steve Saylor, konsultant ds. dostępu dla osób niewidomych i dostępu. „Nie ma żadnych wizualnych oznak ataku poza ekranem. Głusi i słabosłyszący gracze nie słyszą sygnałów dźwiękowych, że wróg zamierza ich zaatakować. Jeśli nie widzą wroga na ekranie, nie mają pojęcia, że wróg ma zamiar ich zaatakować.

„Chcemy po prostu tego samego wyzwania i niestety w grach From Software, przynajmniej w 'Elden Ring’, nie ma zbyt wiele, co mogłoby pomóc usunąć te bariery handicapowe, aby pomóc im w grze”.

„Lost Ark”, który nie cieszy się takim szacunkiem, jaki gracze z regionów takich jak Ameryka Północna i Europa okazywali dla „The Elden Ring”, ma swoje wady, które były cytowane przez krytyków. „Lost Ark” został oskarżony o posiadanie mechaniki pay-to-win, w ramach której gracze mogą wydawać prawdziwe pieniądze, aby iść do przodu, i uzyskiwać zniżki w grze na podróże i dodatkowe udogodnienia. Wywołało również kontrowersje dotyczące tego, jak zdefiniować termin „płatność za wygraną” i czy „World of Warcraft” (i inne gry z mikropłatnościami) również należy uważać za blisko finałowych walk z bossami.

Fani w jego mediach społecznościowych śmiali się razem z Asmongoldem, gdy skrytykował „Lost Ark” za to, że zapłacił mu za wygraną. W końcu zabawa z „Zagubioną Arką” przeważa nad negatywami, powiedział.

„Zagubiona Arka” kwitnie, bo trudno ją odłożyć

Podczas gdy niektórzy krytykowali ją jako płatną, aby wygrać, „Zagubiona Arka” jest nadal darmowa, co daje przewagę nad „Elden Ring” (który kosztuje 60 USD) pod względem pozyskiwania graczy. Niektórzy gracze, z którymi rozmawiał The Post, powiedzieli, że obawiają się, że trudność „Elden Ring” uniemożliwi im uzyskanie wartości ich pieniędzy. Jeden z graczy powiedział: „Dlaczego miałbym płacić 60 dolarów, aby cierpieć?” Inni powiedzieli, że po prostu wolą strukturę free-to-play „Lost Ark’s”, w której mogą decydować, czy i jak ich pieniądze zostaną wydane w grze.

READ  Na liście pięciu najlepiej sprzedających się telefonów w Stanach Zjednoczonych w październiku znajduje się jedna niespodzianka

Christian Carrasco, 27-letni nauczyciel w szkole publicznej w Bay Area, powiedział, że początkowo zaczął szukać informacji na temat „Zaginionej Arki”, ponieważ była tłumaczona na zachodnie regiony i „był naprawdę uzależniony od szybkiego stylu sztuki i rozgrywki. W przypadku innych osób, które mogły uznać, że gra końcowa „Zaginionej Arki” jest nudna, zwykle skłania się do gier online dla wielu graczy, takich jak „World of Warcraft”, które koncentrują się na wprowadzaniu drobnych ulepszeń postaci, aby przygotować się do późna. Gra walki z bossami.

„To darmowa gra, więc jeśli w końcu mi się nie spodoba, nie ma ryzyka”, powiedział Carrasco, dodając, że grał przez 700 godzin i osiągnął 1402 poziom przedmiotu w swojej głównej postaci. „System progresji Lost Ark jest w dobrym tempie. Loguję się codziennie, aby wypełnić listę kontrolną zadań, które uważam za interesujące, i utrzymywać moje postacie w ciągłym wchodzeniu na wyższy poziom przedmiotów.”

Sukces „Elden Ring” nie ma nic wspólnego z tą epidemią

Gracze i fani Souls nowi w „Elden Ring” musieli opanować ciężką walkę i znaleźć innowacyjne sposoby na pokonanie wrogów. Tymczasem gracze Lost Ark są nagradzani za regularne uczestnictwo w grze, niezależnie od poziomu umiejętności, poprzez codzienne logowanie i wykonywanie zadań w grze, takich jak rozdawanie leków pacjentom.

Pomimo różnic, wciąż istnieje jeden czynnik, który jednoczy fanów „Lost Ark’s” i „Elden Ring” i przenosi graczy do innych światów fantasy, co przemawia do jednej z największych odbiorców gier. Asmongold nie przeoczył tego faktu.

„Po prostu próbowałem grać ich obydwoma obok siebie, aby wszyscy byli szczęśliwi” – ​​powiedział.