Jak doszło do powstania szopki?
Pojawiło się, podobnie jak w przypadku wielu najbardziej ekscytujących możliwości w życiu, wraz z telefonem. Głos mówił, że rozmowa jest poufna, więc wyszedłem z biura Autocar i włóczyłem się bez celu po lokalnych ulicach, podczas gdy Martin Leitch, wcześniej szef europejskiego Forda, a potem Maserati, wyjaśniał mi, że składa ofertę praktycznego MG Rovera.
To było dwa miesiące po upadku firmy w kwietniu 2005 roku. Dlaczego mi to powiedział? Bo wiedział, że Ottokar będzie zainteresowany przynajmniej publikacją artykułu o jego planie, a jeśli się powiedzie, magazyn z pewnością będzie śledził jego wysiłki na rzecz ożywienia firmy.
Ale jego powołanie miało inny wymiar. Leitch i Twój korespondent zaprzyjaźnili się podczas jego batalii prawnej z Fordem w związku z niesłusznym zwolnieniem i od czasu do czasu podawał fragmenty sprawy Autocar w sprawie, którą ostatecznie wygrał.
Poznałem go także podczas premier samochodów i kiedy stał na czele Maserati, między innymi dlatego, że moja ówczesna żona pracowała dla tej firmy w Wielkiej Brytanii. Leach wiedział, że pracowałem wcześniej dla Austina Rovera i dostrzegł moje zainteresowanie tą firmą i jej kolejnymi odsłonami. Bardzo zależało mu na spotkaniu.
Zrobiliśmy to kilka razy w pubie w Chelsea w Londynie. Miało to miejsce w czerwcu i lipcu 2005 r., kiedy jego firma konsultingowa Magma Holdings i SAIC opracowywały swoją propozycję. Leitch kontaktował się także z szefem związku zawodowego Tonym Woodleyem, któremu bardzo spodobała się inicjatywa Magma-SAIC, ponieważ zapewniała ona maksymalne zachowanie miejsc pracy w Longbridge.
Pewnego razu Woodley zadzwonił podczas kolacji z Leachem, pozostawiając swojego korespondenta nieco zdumionego, gdy był świadkiem intryg mających na celu spektakularną akcję ratunkową MG Rovera. Niestety, nic o tym wówczas nie zostało zgłoszone.
Nie był to również natchniony plan Leacha mający na celu ożywienie Minora, który uważałem za genialny i z pewnością najlepszą szansę na ożywienie tej niespokojnej firmy. Leach nadzorował narodziny kilku modeli Forda i Mazdy na swoich wyższych stanowiskach, co dodało planowi dużej wiarygodności.
Nie było wystarczająco dużo czasu, aby omówić szczegóły dotyczące osiągnięcia Minora i przyszłych wizji Leacha. Nie rozmawialiśmy także o tym, jaką rolę mógłbym odegrać, gdyby transakcja doszła do skutku. Gdyby tak się stało, prawdopodobnie pojechałbym do Birmingham.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa