easyJet odwołał ponad 200 lotów w weekend, pozostawiając niektórych pasażerów utkniętych w chaosie podróżniczym na niektórych lotniskach w Wielkiej Brytanii.
Tania linia lotnicza obwiniła za odwołane niedobory personelu spowodowane przez COVID-19, przy czym od piątku odwołano co najmniej 222 loty.
Powiedział, że podjął wysiłki w celu zwalczenia niedoborów poprzez „sporządzanie listy” załogi rezerwowej w weekend, ale musiał dokonać „dodatkowych odwołań” w niedzielę i poniedziałek.
Ponad 60 lotów odwołanych w poniedziałek
62 loty zostały wycofane w poniedziałek, przy czym większość ogłoszono wkrótce w sobotę.
Rzecznik easyJet powiedział: „W wyniku obecnych wysokich wskaźników infekcji COVID w całej Europie, easyJet, podobnie jak wszystkie firmy, doświadcza wyższych niż zwykle poziomów zachorowań wśród pracowników.
„Podjęliśmy działania w celu złagodzenia tego, przygotowując w ten weekend listę dodatkowej załogi przygotowującej do gotowości, jednak przy obecnym poziomie choroby zdecydowaliśmy się również dokonać kilku odwołań z wyprzedzeniem, co koncentruje się na konsolidacji lotów, ponieważ mamy wiele częstotliwości, więc klienci mieć więcej możliwości zmiany biura. Zarezerwuj podróż, często tego samego dnia.
„Niestety, konieczne było dokonanie dodatkowych odwołań na dziś (niedziela) i jutro (poniedziałek). Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować dla klientów podczas lotów, których to dotyczy”.
Odwołania nastąpiły po chaosie podróży, który dotknął niektóre z największych brytyjskich lotnisk w weekend, a pasażerowie na lotniskach Heathrow i Manchester utknęli w długich kolejkach oczekujących na odprawę.
Powiadomienie „Anuluj mniej niż 10 godzin przed”
Niektórzy pasażerowie easyJet powiedzieli, że utknęli za granicą bez wyjaśnienia lub alternatywy ze strony linii lotniczej.
Simon Rodkins, lat 50, powiedział, że miał wrócić do Wielkiej Brytanii z alpejskiego wyjazdu na narty z rodziną, kiedy linia lotnicza zadzwoniła do niego z mniej niż 10 godzinnym wyprzedzeniem, informując, że ich lot został odwołany.
Powiedział, że jego 85-letnia matka, która ma demencję, dołączyła do nich w drodze powrotnej.
„Jest bardzo zdezorientowana i nie musi się stresować” – powiedział Rodkins.
Niezależny ogrodnik krajobrazu powiedział, że musi dzwonić do klientów, którzy oczekiwali go w poniedziałek, aby wyjaśnić opóźnienie i stracić pieniądze na pracę.
„Zadzwoniliśmy do easyJet, prosząc o alternatywne rozwiązania. W zasadzie powiedziano nam: „Nie, nic, w ogóle żadnych lotów”. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to polecieć jutro”. „Prawdopodobnie nie zbliżę się do easyJet (znowu).”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji