Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

easyJet odwołuje ponad 200 lotów w weekend z powodu chaosu związanego z podróżami po lotnisku

easyJet odwołuje ponad 200 lotów w weekend z powodu chaosu związanego z podróżami po lotnisku

Pasażerowie rozpoczynający loty wielkanocne napotkali w poniedziałek chaos, ponieważ więcej lotów zostało odwołanych przez borykające się z problemami linie lotnicze, a usługi kolejowe między kanałami zostały dotknięte poważnymi opóźnieniami.

Linie lotnicze doświadczają niedoborów personelu z powodu choroby koronawirusowej, co doprowadziło do uziemienia lotów.

Eurotunnel ostrzegł, że usługi kolejowe Le Shuttle przewożące jego pojazdy z Folkestone w hrabstwie Kent do Calais we Francji będą opóźnione o trzy godziny z powodu „pociągu zatrzymanego w tunelu”.

Zakłócenia w podróży dotykają wiele rodzin wyjeżdżających za granicę na wielkanocne wakacje szkolne, po raz pierwszy od czasu zniesienia ograniczeń związanych z koronawirusem dla międzynarodowych podróżnych.

easyJet odwołał 62 loty zaplanowane na poniedziałek, po odwołaniu co najmniej 222 lotów w sobotę i niedzielę.

„W wyniku obecnych wysokich wskaźników infekcji COVID-19 w całej Europie, podobnie jak we wszystkich firmach, easyJet doświadcza wyższego niż zwykle poziomu zachorowań wśród pracowników” – powiedział rzecznik linii lotniczej.

Rzecznik dodał, że liczba odwołań „stanowi niewielki procent” z 1645 planowanych na poniedziałek.

British Airways anulowały w poniedziałek co najmniej 115 lotów do iz Heathrow, chociaż tylko kilka lotów zostało odwołanych w ostatniej chwili z powodu niedoborów personelu związanych z koronawirusem.

Suma obejmuje kilka odwołanych lotów z powodu niedawnej decyzji linii lotniczej o skróceniu rozkładu lotów do końca maja z powodu gwałtownego wzrostu liczby przypadków koronawirusa. Doświadczył również chaosu 30 marca, gdy loty zostały odwołane z powodu awarii IT.

Pasażerowie na lotniskach Heathrow, Manchester i Birmingham zgłaszali w ostatnich dniach długie kolejki, a wielu z nich korzysta z mediów społecznościowych, aby ostrzec innych podróżnych.

Jedna klientka z North Warwickshire opóźniła swój lot z Birmingham o ponad 12 godzin.

32-letnia Rebecca Young powiedziała: „To nie był dobry dzień, byłam taka zdenerwowana. Musiałam czekać do 21.50. Dotarłam na lotnisko o 6.30 rano, dwie i pół godziny przed odlotem… Ciągle pytałam członek personelu, jeśli miałem odbyć podróż, po prostu to zignorowali.

READ  Międzynarodowy Fundusz Walutowy wzywa Salwador do porzucenia bitcoina jako legalnej waluty

Linia lotnicza przeprosiła za niedogodności spowodowane odwołaniem lotów w ostatniej chwili i obwinianiem za zakłócenia brakami personelu (Gareth Fuller/PA)

(przewód PA)

Pojawia się po tym, jak pasażerowie utknęli w długich kolejkach na lotnisku Heathrow w niedzielny poranek, gdy rozpoczęły się święta wielkanocne.

Lotnisko przypisało zatłoczenie kontrolom Covid wymaganym przez kraje docelowe i „wysokiej liczbie pasażerów”.

Ale pojawiły się również doniesienia o niedoborach personelu i problemach w punktach kontroli paszportów elektronicznych, a podróżni zgłaszali się do mediów społecznościowych, aby wyrazić swoją frustrację, a niektórzy mówili, że czekali godzinami na start.

Inni podróżni stwierdzili, że wiele zautomatyzowanych elektronicznych bramek obsługiwanych przez Border Force i używanych do obsługi pasażerów nie działa prawidłowo.

Skontaktowano się z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych w celu uzyskania komentarza.

Rzecznik Heathrow powiedział: „Ze względu na dużą liczbę pasażerów i kontrole dokumentów Covid nadal wymagane przez wiele ostatecznych miejsc docelowych, loty odlatujące z Terminalu 2 miały dziś pewne zatłoczenie.

„Nasze zespoły wspierają naszych partnerów lotniczych w jak najszybszym wycofaniu pasażerów z lotów i przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności”.

Lotnisko w Manchesterze borykało się z podobnymi problemami w ostatnich tygodniach, ponieważ miało problemy z uporaniem się z opóźnieniami spowodowanymi wzrostem liczby pasażerów w związku z brakiem personelu.

Niektórzy pasażerowie przybywający na lotnisko również skarżyli się na długi czas oczekiwania w halach odbioru bagażu.

Lotnisko Heathrow pogrążyło się w chaosie wcześniej w niedzielę, a pasażerowie zgłaszali godzinne kolejki do startu (Steve Parsons/PA)

(przewód PA)

Rzecznik lotniska w Manchesterze powiedział, że pasażerom powiedziano, że „kolejki bezpieczeństwa mogą być dłuższe niż zwykle” i wezwał ich do wcześniejszego przybycia na lot.

Powiedzieli: „Przepraszamy pasażerów, których doświadczenie na lotnisku w Manchesterze nie spełniło oczekiwań.

„Kiedy dochodzimy do siebie po pandemii koronawirusa, cała nasza branża boryka się z niedoborami i wyzwaniami kadrowymi.

READ  Prawie 11 milionów dodatkowych gospodarstw domowych w 2020 roku i rekordowy rok sprzedaży dla Albertsonów

W związku z tym doradzamy klientom, że kolejki bezpieczeństwa mogą być dłuższe niż zwykle i zachęcamy ich do przybycia w najwcześniejszym zalecanym czasie przez ich linię lotniczą.

„Ze względu na kontrole bezpieczeństwa i szkolenia związane z tymi rolami, rozpoczęcie pracy nad naszymi operacjami zajmuje ludziom czas.

„Dlatego badamy szereg środków krótkoterminowych, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę, takich jak wykorzystanie personelu agencji i różne sposoby, w jakie obecni koledzy mogą wspierać nasze operacje.

„Zdajemy sobie sprawę z podobnych wyzwań stojących przed liniami lotniczymi i stronami trzecimi, takimi jak bagażowi, którzy działają w naszej witrynie.

„Razem ciężko pracujemy, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę w tych okolicznościach i jak najszybciej rozwiązać te problemy”.