Czy sztuczna inteligencja odbierze pracę twórcom gier wideo? W Electronic Arts jest to możliwe, biorąc pod uwagę, że dyrektor generalny Andrew Wilson powiedział w środę, że na około 60% „operacji rozwojowych” wydawcy gier mogą mieć wpływ narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji.
Wilson ogłosił to tydzień po tym, jak EA zwolniło 5% swoich pracowników, czyli około 670 stanowisk pracy. W marcu 2023 r. zwolniła także około 800 pracowników, czyli 6% ówczesnych pracowników.
Wilson podkreślił, że skutki tej generatywnej sztucznej inteligencji będą pozytywne, choć nie jest jasne, czy narzędzia te pomogą programistom, czy tylko zwiększą zyski firmy, umożliwiając jej szybsze dostarczanie większej liczby gier. Wilson powiedział, że generatywna sztuczna inteligencja to coś, co EA „głęboko akceptuje” i może sprawić, że firma będzie o 30% bardziej wydajna niż obecnie.
„Żyjemy w epoce generatywnej sztucznej inteligencji, która jest najbardziej ekscytująca, ale z dość dużym marginesem, i którą głęboko akceptujemy” – powiedział Wilson. „Myślimy o tym w kategoriach trzech podstawowych wektorów: wydajności, skali i transformacji”. Na Konferencji Technologii, Mediów i Telekomunikacji Morgan Stanley wspomniany Przez TechRaptor.
Prezes EA twierdził, że twórcy gier wydawcy już akceptują i wdrażają w swojej pracy narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji. „Widzimy, że w naszej firmie panuje prawdziwe zainteresowanie tymi rzeczami, które mogą pomóc jej szybciej osiągnąć wielkość” – powiedział Wilson.
Jednak twórcy gier wyrazili powszechny sprzeciw wobec sztucznej inteligencji Aktorzy głosowiOraz autorzy gier i inne talenty, z których część pracuje nad grami EA. Twierdzą, że właśnie takimi są treści generowane przez sztuczną inteligencję Mniej jakości I Nie może zastąpić ludzkiego głosu Lub doświadczenie. Może to również prowadzić do utraty miejsc pracy, ponieważ szybsze tworzenie gier oznacza, że potrzeba mniej osób w krótszym czasie.
Polecane przez naszych redaktorów
Jednak EA postrzega generatywną sztuczną inteligencję jako sposób na zarobienie większych pieniędzy. „Teraz widzimy, jak produktywna sztuczna inteligencja wpływa na monetyzację na innych platformach” – powiedział Wilson. Kontynuował: „Kiedy dostępne są naprawdę osobiste treści, spersonalizowane dla mnie i dedykowane moim znajomym, monetyzacja jest o 10–20% większa”.
W szerszej branży technologii i gier do 2024 r. nadal będą odnotowywane masowe zwolnienia, od Actiison Blizzard po Sony PlayStation. w szczęściu i w nieszczęściu, UbisoftuActivision i Square Enix Wszyscy wyrazili także entuzjazm dla kreatywnych narzędzi AI w tworzeniu gier, nawet jeśli wielu twórców i graczy tego nie chce.
Poznaj nasze najlepsze historie!
Subskrybuj Co nowego teraz? Codziennie rano otrzymuj nasze najważniejsze artykuły do swojej skrzynki odbiorczej.
Ten biuletyn może zawierać reklamy, oferty lub linki partnerskie. Zapisanie się do newslettera oznacza akceptację Warunki korzystania I Polityka prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newsletterów.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów