Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dziesiątki lotów odwołanych po chaosie związanym z awariami IT trwa już trzeci dzień

Napisane przez Catherine Lawton i Matthew Lodge

15:15 21 lipca 2024, aktualizacja 21:05 21 lipca 2024

Dziesiątki kolejnych lotów zostało odwołanych, gdy w niedzielę trzeci dzień na świecie przestał działać w branży IT.

Po tym, jak w piątek setki lotów zostało opóźnionych lub odwołanych z powodu globalnej awarii IT, przez cały weekend utrzymywały się kolejne opóźnienia, a problemy spotęgowała zła pogoda w niektórych częściach Europy.

EasyJet odwołał w niedzielę 48 lotów na londyńskim lotnisku Gatwick, w tym loty do popularnych miejsc turystycznych, takich jak Neapol, Majorka, Amsterdam i Marsylia.

Materiał filmowy opublikowany w mediach społecznościowych pokazał chaos w podróży na lotnisku Gatwick: setki osób utknęło na lotnisku w oczekiwaniu na informacje o swoich lotach, a niektórzy zarezerwowali miejsca w hotelach ze względu na opóźnienia trwające przez całą noc.

Pasażerowie londyńskiego lotniska Heathrow zostali poważnie dotknięci, ponieważ linie British Airways odwołały dziesiątki lotów do i z miejsc docelowych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej.

Czy jesteś dotknięty? Wyślij e-mail na adres [email protected]

Na nagraniu widać chaos w podróży na lotnisku Gatwick, podczas którego setki osób utknęło na lotnisku w oczekiwaniu na informacje o swoich lotach
Chaos w podróży na Gatwick, setki osób czekają na więcej informacji o swoich lotach
Pewna kobieta udokumentowała swoje frustracje związane z podróżą na TikToku, gdzie twierdziła, że ​​utknęła na lotnisku Gatwick.
Kobieta powiedziała, że ​​utknęła na lotnisku Gatwick, ponieważ w Londynie nie było dostępnych hoteli.
Inna osoba poinformowała, że ​​mimo odwołania lotu znajdowała się już w „trybie urlopowym”.
Przerwa w świadczeniu globalnych usług Microsoftu wpłynęła na najważniejsze usługi NHS, a przychodnie lekarskie zgłaszają problemy

Brytyjskie lotniska odczuwają skutki usterek IT

W niedzielę na lotniskach w Wielkiej Brytanii nadal odnotowywano opóźnienia i odwołania lotów, ponieważ piątkowa awaria infrastruktury informatycznej w dalszym ciągu wpływała na ich działalność.

Gatwicka

Dziś na Gatwick odwołano dziesiątki lotów, a easyJet odwołał także 48 połączeń.

Na lotnisku przełożono również odloty ponad 150 lotów, z czego dotyczyło to prawie jednej trzeciej wszystkich lotów.

lotnisko Heathrow

Na najbardziej ruchliwym lotnisku w Wielkiej Brytanii odwołano 20 zaplanowanych dzisiaj lotów.

Wystąpiły również powszechne opóźnienia – prawie 250 lotów odleciało później niż planowano.

Stansteda

Wydaje się, że lotnisko Londyn Stansted uniknęło najgorszych skutków – tylko jeden lot został odwołany, a 26 innych opóźnionych.

Luton

W dniu dzisiejszym w Luton odwołano niewiele lotów, a w ogóle odwołano tylko trzy przyloty i odloty.

Dla porównania, opóźnionych było ponad 120 połączeń do i z lotniska.

Manchester

Do tej pory odwołano dziś dziesięć lotów do i z lotniska w Manchesterze.

Ponad 100 samolotów spóźniło się na odlot, a prawie taka sama liczba opóźniła czas przylotu.

Birmingham

Odwołań lotów w Birmingham było stosunkowo niewiele, a cztery odwołano.

Tymczasem około 100 połączeń do i z lotniska było opóźnionych.

Edynburg

Na lotnisku w Edynburgu odwołano 19 lotów, a starty prawie 70 innych przełożono.

Informacja z lotwire.com

Orzeczenie to nadeszło po ostrzeżeniu Brytyjskiego Stowarzyszenia Medycznego (BMA), że lekarze pierwszego kontaktu potrzebują czasu, aby dojść do siebie po globalnej awarii IT po tym, jak błąd spowodował „znaczne zaległości”.

Usterka techniczna – spowodowana aktualizacją wysłaną do klientów firmy CrowdStrike zajmującą się bezpieczeństwem cybernetycznym – spowodowała zamknięcie oprogramowania Windows, tworząc piekło na lotniskach i dworcach kolejowych, a także wpływając na wizyty u lekarzy i w szpitalach.

Przerwa w dostawie prądu mocno uderzyła w systemy transportowe, powodując odwołanie i opóźnienie setek lotów do końca tygodnia, a w piątek ucierpiały także usługi kolejowe w Wielkiej Brytanii.

Skutki utrzymywały się w niedzielę, kiedy EasyJet był zmuszony odwołać dziesiątki swoich usług na lotnisku Gatwick.

Obejmowały one wycieczki do Amsterdamu w Holandii, Neapolu we Włoszech, Majorki w Hiszpanii i Marsylii we Francji.

Na lotnisku w południowym Londynie doszło do gniewnych scen, a zdjęcia i filmy przedstawiały dużą liczbę pasażerów siedzących na stacji po odwołaniu lub opóźnieniu lotów.

Odwołania oznaczały, że niektórzy podróżni nie mogli wylecieć aż do jutra, co zmusiło linie lotnicze do rezerwowania dla nich hoteli na noc przed otrzymaniem kolejnego lotu następnego dnia.

Linia lotnicza była zmuszona odwołać loty także na innych lotniskach w Wielkiej Brytanii, w tym w Luton i Manchesterze.

MailOnline skontaktował się z easyJet w celu uzyskania komentarza.

Inne linie lotnicze również borykają się z problemami, gdyż British Airways odwołały dziesiątki lotów między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną.

Wizz Air odwołał także wiele lotów na lotnisku Luton, a Aer Lingus odwołało dziś loty między Dublinem a Heathrow.

Przepisy konsumenckie stanowią, że linie lotnicze, które odwołały loty, muszą zarezerwować pasażerom, których to dotyczy, nową usługę, a także zapewnić im hotel i wyżywienie, jeśli oczekiwanie na nowy lot będzie wystarczająco długie.

Tymczasem służba zdrowia w dalszym ciągu odczuwa skutki awarii IT.

Związek lekarzy stwierdził, że lekarze pierwszego kontaktu „będą potrzebować trochę czasu, aby nadrobić zaległości w pracy utracone w weekend”, dodając, że NHS England musi „wyjaśnić pacjentom”, że tak jest.

Brytyjskie Stowarzyszenie Medyczne oświadczyło, że jego Komisja Lekarzy Rodzinnych będzie w dalszym ciągu prowadzić rozmowy z NHS England i dostawcą systemu dokumentacji pacjentów EMIS, aby zapewnić „lepszy system tworzenia kopii zapasowych IT”, aby zapewnić, że „katastrofa” nie powtórzy się.

Dr David Wrigley, wiceprzewodniczący GPC England, organu reprezentującego lekarzy pierwszego kontaktu w BMA, powiedział: „Piątek był ostatnio jednym z najcięższych dni dla lekarzy pierwszego kontaktu w całej Anglii. Bez klinicznego systemu informatycznego wielu z nich było zmuszonych wrócić do pisania i pisania dopóki nie będą mogli służyć swoim pacjentom.

W piątek pasażerowie ustawiali się w kolejce na lotnisku Gatwick w pierwszym dniu globalnej awarii IT
Pasażerowie lotniska w Edynburgu, gdzie w tym tygodniu wystąpiła awaria IT w liniach lotniczych
Usterka techniczna – spowodowana aktualizacją wysłaną do klientów firmy CrowdStrike zajmującą się bezpieczeństwem cybernetycznym – spowodowała zamknięcie oprogramowania Windows (obraz pliku)

„Chociaż lekarze pierwszego kontaktu i ich zespoły ciężko pracowali, aby objąć opieką jak największą liczbę pacjentów, ponieważ nie mogli uzyskać dostępu do potrzebnych im informacji, większość prac trzeba było przenieść na przyszły tydzień”.

Dodał: „Lekarze pierwszego kontaktu zrobili w tym tygodniu wszystko, co w ich mocy, aby uporać się ze skutkami piątkowej, katastrofalnej przerwy w świadczeniu usług, a gdy ich systemy informatyczne wracają do pracy, dziękujemy im i ich pracownikom za ciężką pracę w bardzo trudnych okolicznościach.

Kliknij tutaj, aby zmienić rozmiar tego urządzenia

„Dziękujemy również pacjentom za tolerancję wobec ogólnej praktyki w tej bezprecedensowej sytuacji.

„Tymczasowa utrata systemu dokumentacji pacjentów EMIS oznacza znaczne zaległości w zakresie danych.

„Nawet jeśli uda nam się zapewnić pełną naprawę w poniedziałek, lekarze pierwszego kontaktu będą nadal potrzebować czasu, aby nadrobić zaległości w pracy utracone w weekend, a NHS England musi wyjaśnić pacjentom, że normalne usługi nie mogą zostać wznowione natychmiast”.

Wadliwa aktualizacja wydana przez firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem CrowdStrike wyłączyła w piątek kilka usług na całym świecie, powodując odwołanie lotów i pociągów oraz zakłócenia w niektórych systemach opieki zdrowotnej.

Wydano poprawkę dotyczącą błędu w aktualizacji, który wpływał na urządzenia z systemem Microsoft Windows, a dyrektor generalny CrowdStrike, George Kurtz, powiedział, że pełne przywrócenie systemów zajmie „trochę czasu”.

Przychodnie rodzinne w całej Anglii ogłosiły, że w piątek nie były w stanie umawiać się na wizyty ani uzyskać dostępu do dokumentacji pacjentów z powodu awarii systemu EMIS.

W sobotę w Wielkiej Brytanii nadal występują zakłócenia w transporcie kolejowym. Na zdjęciu: Automat biletowy kolei południowo-zachodniej Wielkiej Brytanii nie działa z powodu awarii

Orzeczenie to nadeszło po tym, jak pacjentka chora na raka oświadczyła, że ​​w tym tygodniu operacja usunięcia guza z mózgu została odwołana z powodu ogólnoświatowej awarii infrastruktury informatycznej.

Chantelle Mooney (41 lat) miała w piątek przejść operację czaszki, ale powiedziała, że ​​operacja została odwołana z powodu usterki systemu informatycznego.

W lutym 2022 roku u Mooney zdiagnozowano raka szyjki macicy w stadium 4B, który rozprzestrzenił się do płuc.

Kliknij tutaj, aby zmienić rozmiar tego urządzenia

Trzy tygodnie temu powiedziano jej, że w jej mózgu wykryto guz o średnicy czterech centymetrów, po tym jak zaczęła odczuwać osłabienie po jednej stronie.

Po początkowym przełożeniu wizyty na czwartek, Mooney przybyła w piątek rano do szpitala Royal Preston w Lancashire, gdzie o 10:00 spodziewała się operacji.

Jednak gdy oglądała telewizję w poczekalni, zanim została wezwana na scenę, usłyszała wiadomość, że technologia Microsoftu na całym świecie boryka się z awariami.

Pani Mooney powiedziała, że ​​jej chirurg przybył później, aby wyjaśnić, że polegają na technologii firmy Microsoft przy wykonywaniu skanów, uzyskiwaniu leków doraźnych, uzyskiwaniu dostępu do dokumentacji medycznej i nie tylko.

Po spędzeniu poranka na oczekiwaniu na rozwiązanie problemu, o 13:30 pani Mooney powiedziano, że operacja nie odbędzie się i zostanie przełożona na następny piątek.