Bojownik przeciwko ubóstwu Jack Monroe W sobotę wróciła do lokalnego supermarketu po raz pierwszy od czasu, gdy napisała na Twitterze o rosnących cenach artykułów spożywczych, aby przekonać się, że jej kampania zakończyła się sukcesem.
Aktywista wezwał supermarkety do szerszego udostępnienia tańszej żywności po tym, jak w zeszłym miesiącu zwrócił uwagę na wzrost cen produktów, takich jak ryż i przedziały wartości, które zostały usunięte z półek w lokalnym sklepie Asda w Schwebourne w stanie Essex. Napisała na Twitterze, że w styczniu 2021 r. najtańszy makaron kosztował 29 pensów za 500g. Wzrósł do średniej 70p kryzys kosztów życia.
Monroe podkreślił również, że najtańszy ryż w oddziale Asda w styczniu 2021 r. kosztował 45 pensów za 1 kg worek, który wzrósł do 1 funta za 500 g.
W sobotę napisała na Twitterze, że paczka makaronu jest dostępna za 29 pensów, a ryż wrócił do 45 pensów za kilogram.
Aktywistka zamieściła również zdjęcia puszek fasoli po bretońsku i makaronu w puszkach, które wróciły do cen z zeszłego roku.
Napisała na Twitterze: „Dużo płakałam w supermarkecie w ciągu ostatnich 10 lat. Przywracam dżem, który spadł o sześć pensów, co oznacza, że SB i ja mieliśmy tydzień suchego tosta. Próbowałem dowiedzieć się, co zwrócić i co bez, wśród zakupów Artykuły spożywcze, które nie wystarczyły na początek.
„Płakałam łzami upokorzenia, gdy okazało się, że jeden z plakatów na półkach reklamował nieaktualną promocję, sprawiając, że moje zakupy zarobiły więcej, niż mogłam wziąć jakieś sześć funtów w drobnych – jedyne pieniądze, jakie miałam na świecie – w moim ręka.
A dzisiaj płakałem cicho do siebie w Asdzie, gdy ogrom ostatnich tygodni w końcu utonął wśród wszystkich białych śladów w moim wózku.
„Wydaje mi się, że chciałem tylko podziękować wszystkim w Asda, którzy tak ciężko pracowali w ciągu ostatnich kilku tygodni, aby odzyskać utracone produkty Smart Price”.
w artykuł W zeszłym miesiącu dla Observera Monroe napisała, że opublikowała swój własny indeks cen wraz z zespołem ekonomistów, partnerów filantropijnych, działaczy walczących z ubóstwem, analityków cen detalicznych i byłych pracowników Narodowego Urzędu Statystycznego, aby udokumentować „zniknięcie linii budżetowych”. i zgubnie pnące ceny najistotniejszych wydań towarów”.
Działacz, który dostarczył dowody z dochodzeń parlamentarnych i był konsultowany w sprawie szkoły jedzenie National Food Plan and Strategy dodał: „A dzisiaj mogę włożyć więcej cukierków do mojego koszyka dla SB. Dzisiaj udało mi się dostać tak dużo w moim koszu za 20 funtów, że trzymałem ryż, owies i musli na kolanach, podczas gdy Walczyłem, kiedy się wymeldowuję. Dzisiaj są najszczęśliwsze zakupy od ponad dekady.
„Zwrot w tej sprawie był niemal natychmiastowy – szybkość, z jaką reagowali, nie tylko słowami, ale dokładnie tym, co powiedzieli, że zamierzają zrobić – była absolutnie niezwykła”.
Pojawia się po tym, jak Asda zobowiązała się w poniedziałek do szerszego udostępnienia swoich najtańszych grup żywnościowych po kampanii Monroe w mediach społecznościowych.
Sprzedawca powiedział, że uwzględnił uwagi Monroe i będzie sprzedawał swoje produkty Smart Price i Farm Stores we wszystkich 581 sklepach spożywczych i online, zwiększając liczbę klientów, którzy mają dostęp do produktów.
„Chcemy jeszcze bardziej zwiększyć budżety naszych klientów i uwzględniliśmy opinie na temat dostępności inteligentnego przedziału cenowego dostarczonego przez Jacka Monroe” – powiedziała w poniedziałek Meg Farren, dyrektor ds. klientów Asda.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji