Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dyrektor sieci kolejowej podał się do dymisji po tym, jak pasażerowie pozostali sami

Dyrektor sieci kolejowej podał się do dymisji po tym, jak pasażerowie pozostali sami

  • Napisane przez Vivian Nunes
  • Korespondent biznesowy BBC News

Źródło obrazu, Sieć kolejowa

Skomentuj zdjęcie,

Michelle Handforth była odpowiedzialna za sieć kolejową w Walii i regionie zachodnim

Dyrektor Network Rail podał się do dymisji kilka dni po tym, jak pasażerowie byli przetrzymywani w zachodnim Londynie przez wiele godzin w ciemności.

Network Rail potwierdziła, że ​​Michelle Handforth, dyrektor zarządzająca na region Walii i Zachodu, w tym Paddington, złożyła w piątek rezygnację.

Otrzymała pensję w wysokości 330 000 funtów i przeprowadziła się z Aberdeen.

Znawca kolei powiedział, że pani Handforth zdecydowała się na rezygnację z własnej inicjatywy, gdy zdała sobie sprawę z wyzwań związanych ze stanowiskiem.

Ucierpiały pociągi Elizabeth Line, Great Western Railway i Heathrow Express, a niektórzy pasażerowie zostali uwięzieni na ponad trzy godziny bez dostępu do toalet.

Liczne usterki w systemie kolejowym i uszkodzone tory spowodowały problemy w usługach Paddington w tygodniach poprzedzających wypadek.

Pani Handforth pełni tę funkcję od trzech i pół roku.

Przed dołączeniem do Network Rail była dyrektorem naczelnym portu w Aberdeen.

Maryam Islamdoost, sekretarz generalna Stowarzyszenia Pracowników Transportu (TSSA), stwierdziła, że ​​rezygnacja jednej osoby to „po prostu za mało”.

Network Rail nalegała, aby odpowiednio inwestować „w utrzymanie swojej infrastruktury”, twierdząc, że opóźnienia w naprawach i konserwacji spowodowały odwołanie podróży i zwiększone ryzyko bezpieczeństwa.

„Ostatecznie wszystko sprowadza się do ustalenia przez rząd budżetu, z którym musi sobie poradzić Network Rail” – powiedziała.

TSSA twierdzi, że prawie 500 pracownikom zajmującym się wymianą starych szyn i podkładów grozi utrata pracy w wyniku planów cięć kosztów Network Rail.

Jednak grupa kampanii Railfuture, która reprezentuje pasażerów, stwierdziła, że ​​rezygnacja pani Handforth była mile widzianym przejawem odpowiedzialności.

„Z pewnością popieramy ideę ustanowienia odpowiedzialności na szczycie branży kolejowej” – powiedział rzecznik grupy Bruce Williamson.

„Ważne jest również, aby osoby wyznaczone do zarządzania naszymi kolejami posiadały odpowiedni zestaw umiejętności, aby zapewnić kolej, którą wszyscy chcemy oglądać”.

READ  Nowa wielkanocna uczta Sainsbury dzieli kupujących, a niektórzy mówią, że „posuwa się za daleko”