Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dyrektor gry Phantom Liberty twierdzi, że następca Cyberpunka 2077 znajduje się w „zabawnej fazie” tworzenia

Dyrektor gry Phantom Liberty twierdzi, że następca Cyberpunka 2077 znajduje się w „zabawnej fazie” tworzenia

„Większość firm umiera z powodu złego wprowadzenia na rynek, ale ta okazała się silniejsza”.

To jest wypowiedź profesora Joosta van Dreunena z NYU Stern School of Business, cytowana w: Dziennik Wall Street Wcześniej w tym roku. Opisywał transformację, jaką przeszedł deweloper CD Projekt Red Burzliwa premiera Cyberpunka 2077 W 2020 r. do Triumfująca premiera głównego DLC Phantom Liberty Pod koniec ubiegłego roku. Ze zrozumiałą dumą dyrektor gry Phantom Liberty Gabe Amatangelo rozpoczął swoje przemówienie na szczycie DICE w 2024 r., cytując dokładnie ten werset.

Następnie Amatangelo opisał uczestnikom DICE, jak CD Projekt wykonał tak ogromne zadanie, koncentrując się na najtrudniejszej części: zjednoczeniu sfrustrowanego i sfrustrowanego zespołu wokół wiary, że coś takiego jest możliwe. Powiedział, że kiedy wystartował Cyberpunk 2077, wydawało się, że wszyscy wokół wiedzieli, że w jego firmie coś poszło nie tak. Kobieta, która pracowała w lokalnej kawiarni. Jego przyjaciel. wszyscy. Postrzegana porażka była prawie nieunikniona.

To postawiło Amatangelo przed kluczowym zadaniem odbudowania wewnętrznego morale. Przewodził, koncentrując się na pozytywach, zachęcając zespół do świętowania elementów premiery, które wypadły dobrze. Budował zaufanie, więc programiści potrzebujący pomocy czuli, że mogą o nią poprosić. Współpracował z zespołem, aby opracować kilka kluczowych czynników, które umożliwiłyby sukces produkcji DLC. Obejmowało to podział własności w zakresie podejmowania decyzji i innych kontroli, tak aby rola menedżera gry nie była przeszkodą w produkcji, ścisłą integrację i wzmacnianie kontroli jakości z resztą zespołu nawet na wczesnym etapie rozwoju, a także po prostu… znalezienie czasu dla programistów aby faktycznie zagrać w grę. bardzo.

Do gwiazd

Po rozmowie Amatangelo rozmawiałem z nim o tym, jak zespół wdraża te lekcje w swoim kolejnym projekcie Cyberpunk, obecnie nazywanym Projektem Orion. Oprócz tego, czym podzielił się w swojej wypowiedzi na temat DICE, Amatangelo opowiedział o kilku lekcjach, które bierze pod uwagę w nowej grze. Podkreśla znaczenie planowania awaryjnego i potrzebę dzielenia się planami tworzenia kopii zapasowych w górę i w dół hierarchii dowodzenia, a także posiadania wielu planów tworzenia kopii zapasowych, na wszelki wypadek. Opowiada mi o tym, jak ważne jest, aby podczas tworzenia nowej historii lub świata postawić się na miejscu gracza i wyobrazić sobie, co chciałby zobaczyć lub zrobić w tej przestrzeni, aby go nie zawieść.

READ  Niemcy oddają do użytku operacyjnego nowego satelitę SAR

Powtarza, jak ważne jest zapewnienie, aby środowiska studyjne były środowiskami zaufania. „Jeden styl i wiele chłopaków i dziewcząt, którzy ze mną pracują, wie, że kiedy przedstawiam pomysł, ze względu na moje nastawienie, czasami ludzie nie będą chcieli go kwestionować. Jeśli więc zobaczę tę atmosferę, zagraj adwokata diabła, a ja zacznę demontować swój pomysł. Oni powiedzą: „Czekaj, więc chcesz to zrobić, czy nie chcesz tego?” Ja na to: „Nie jestem pewien .” Porozmawiajmy o tym. Zbudowaliśmy dobrą chemię i zaufanie w moim kręgu, kręgu moich bezpośrednich podwładnych i myślę, że to często wraca.

Szczególnie zainteresowały mnie plany Amatangelo w świetle ogłoszenia, że ​​pokieruje nowym studiem CD Projekt w Bostonie. Ogłoszone na początku tego roku bostońskie studio jest pierwszym studiem CD Projekt w USA i będzie skupiać się przede wszystkim na Projekcie Orion.

Zapytałem Amatangelo, jak to jest założyć nowe studio w tak trudnym okresie dla całej branży. Amatangelo nie jest odpowiedzialny za Zeszłego lata zeszłego roku zwolnił pracowników do 10% w Grupie CD Projekt Siedziba firmy znajduje się głównie w Polsce, ale teraz może spróbować zbudować nowe studio w Ameryce Północnej, jednocześnie… Wielu programistów szuka pracy. W zeszłym roku ponad 10 000 deweloperów na całym świecie straciło pracę, a w 2024 r. prawie 6000 zostało dotkniętych tą sytuacją. Amatangelo nazywa to „jedną z najtrudniejszych rzeczy, jakie mogą się obecnie wydarzyć”, ale ma nadzieję, że branża odbije się od dna… i być może naucz się kilku ważnych lekcji na temat planowania w tym procesie.

„Myślę, że może nastąpić dojrzałość w zakresie struktury niektórych obiektów i aspektów” – mówi. „Widzimy to w plotkach na temat konsol i innych rzeczy. Myślę, że próbujemy wymyślić, jak zrestrukturyzować sytuację w pewnym sensie meta. Ale najważniejsze jest to, że wyniki nie znikną. To nie maleje. Coraz więcej ludzi jest zainteresowanych zanurzeniem się w różnych rzeczach i zrobieniem sobie przerwy od „jednego dnia, że ​​tak powiem, i zyskania szansy na poszerzenie swoich myśli lub wyładowanie emocji, itp. To nie będzie Myślę więc, że wszystko samo się rozwiąże, ale oczywiście nadejdą burzliwe chwile”.

READ  Vigil: skaner bezpieczeństwa LLM typu open source

Mówiąc o dojrzałości i restrukturyzacji, szczególnie pytam Amatangelo, jak on, jako szef studia, planuje pracować nad złagodzeniem kryzysu w nowym studiu, którym kieruje, zwłaszcza Biorąc pod uwagę historię firmy związaną z tą praktyką.

„Podobnie jak w przypadku technik stosowanych w Phantom Liberty, planujesz najlepiej, jak potrafisz” – powiedział. „Chodzi o przewidywanie, co może się wydarzyć w przyszłości i odpowiednie określenie zakresu, odpowiednie zasoby, a także bycie elastycznym. Jeśli przepracujesz kilka dodatkowych godzin w tym tygodniu, weź kilka wolnych w przyszłym tygodniu. Ponieważ, co prawda, nawet w pewnym momencie, Było gdzieś [responsibility] Trafiło na mnie, poczułem się jak wąskie gardło i pomyślałem: „OK, w tym tygodniu będę musiał pracować podwójnie”. W przeciwnym razie wycofanych zostanie zbyt wiele osób i wtedy będę miał trochę czasu w przyszłym tygodniu. Robicie, co w waszej mocy, aby temu zaradzić, ale pod warunkiem, że panuje taka atmosfera i zrozumienie, aby pomagać sobie nawzajem. A potem, gdy poświęciliście trochę czasu, niektóre z moich raportów podjęły się tej okazji i uzupełniły luki podczas mojej nieobecności, a robicie to na wszystkich poziomach.

Zabawny etap

Tak Amatangelo myśli teraz o wczesnych etapach pracy w studiu. Prawdziwy test, kilka miesięcy przed startem, dopiero za kilka lat. Projekt Orion jest wciąż na wczesnym etapie. Amatangelo zwraca uwagę, że nie ma jasnych granic definiujących, kiedy gra wchodzi na różne etapy produkcji, ale Projekt Orion przechodzi obecnie przez, jak to nazywa, „fazę zabawy” w tworzeniu gry.

„W idealnym świecie, gdy tworzysz grę, to wszystkie pomysły i koncepcje oraz umieszczenie rzeczy w grafice koncepcyjnej, a następnie przejście do następnego etapu, gdy poczujesz się solidnie co do swoich pomysłów lub może zarysów swojej historii, a następnie zacznij prototypować rzeczy” – mówi. „Jesteśmy na tym etapie, ale jest to trochę niejasne, jak prototypowanie niektórych rzeczy, a także wizualizacja niektórych rzeczy i praca nad historią. Tak, mamy już kilka prototypów w przygotowaniu. Mamy trochę eksploracji, trochę konfiguracji rurociągu, kilka pomysłów na historię rzucanych w ścianę, tam i z powrotem, grafiki koncepcyjne i tego rodzaju fazę, fazę zabawy.

READ  Take-Two twierdzi, że GTA6 ustanowi „standardy kreatywne” dla „wszelkiej rozrywki”

Amatangelo nie mówi zbyt wiele o tym, co obecnie robi Projekt Orion. Zapytałem go, czy technologia konsol do gier spełnia jego ambicje związane z grami, szczególnie w świetle niedawnych dyskusji online na temat nowych generacji konsol Xbox i PlayStation. Jasne, Amatangelo chciałby, aby technologia rozwinęła się jeszcze bardziej… ale przyznaje, że prawdopodobnie zawsze tego chciał. „Chciałbym, żeby był holodeks, wiesz, co mam na myśli?”

Mamy trochę eksploracji, trochę konfiguracji rurociągu i kilka pomysłów na fabułę rzuconych na ścianę.

Jednym z istotnych przykładów jest sztuczna inteligencja, o której wspomniał mi sam Amatangelo, gdy zapytał, czy zostałem, aby wysłuchać późniejszej rozmowy DICE pomiędzy Haiyanem Zhangiem z Xbox a Stanleyem Pierre-Louisem z ESA na temat gier wideo i sztucznej inteligencji. Amatangelo powiedział mi, że ostatnio słuchał wypowiedzi eksperta ds. sztucznej inteligencji na temat dużych modeli językowych i generatywnej sztucznej inteligencji, który stwierdził, że zawsze „nie wiadomo”, w jaki sposób te modele dochodzą do wniosków. Chociaż ich komentarz miał być pozytywny, Amatangelo twierdzi, że uważa ten pomysł za przerażający. Woli zająć sztuczną inteligencję drobnymi zadaniami, niż tworzyć treści.

„Intuicja podpowiada mi, że sztuczna inteligencja w przypadku rurociągów, obiektów użyteczności publicznej, nazwijmy to, pracowitej pracy, której nikt tak naprawdę nie lubi wykonywać często, wydaje mi się, że jest w tej kwestii wiele obiecujących rzeczy” – mówi. . „Dzięki temu programiści mogą mieć ogólnie bardziej satysfakcjonującą pracę, ponieważ mogą spędzić więcej czasu na kreatywnych rzeczach. Taki jest mój optymistyczny pogląd na sztuczną inteligencję i tym podobne.”

Jednak jako kolejny reżyser gry Cyberpunk przyznaje, że najgorsze scenariusze, nawet jeśli go przerażają, są przynajmniej przydatnym materiałem do opowiadania historii. „Z drugiej strony mam science fiction” – mówi.

Rebecca Valentine jest starszą reporterką w IGN. Masz wskazówkę dotyczącą historii? Wyślij go na adres [email protected].