Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dyrektor generalny spółki zależnej Titan odrzuca ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa jako „bezpodstawne krzyki”, pokazują e-maile

Dyrektor generalny spółki zależnej Titan odrzuca ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa jako „bezpodstawne krzyki”, pokazują e-maile

To niedatowane zdjęcie dostarczone przez OceanGate Expeditions pokazuje łódź podwodną Titan holowaną do miejsca nurkowego w Everett w stanie Waszyngton.  Zespoły ratownicze rozszerzyły swoje podwodne poszukiwania 20 czerwca 2023 r., ścigając się z czasem, aby znaleźć głęboko nurkującą turystyczną łódź podwodną Titan, która zaginęła w pobliżu wraku Titanica z pięcioma osobami na pokładzie i ograniczoną ilością tlenu.  Cała komunikacja z 21-stopowym (6,5-metrowym) Tytanem została utracona podczas zejścia 18 czerwca do Titanica, który leży ponad dwie mile (prawie cztery kilometry) pod powierzchnią północnego Atlantyku.

Uważa się, że Tytan implodował podczas nurkowania w głębokim morzu do wraku Titanica.
zdjęcie: Wycieczki AFP/OceanGate

przez Rebeka MorelI Allison Franciszek & Garetha Evansa dla wiadomości BBC

Ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa łodzi podwodnej OceanGate Titan były wielokrotnie odrzucane przez prezesa firmy, wymieniając e-maile z wiodącym specjalistą od eksploracji głębinowych.

W listach, do których dotarło BBC, dyrektor generalny OceanGate, Rob McCallum, powiedział Stockton Rush, że może to narazić jego klientów na ryzyko i wezwał go do zaprzestania korzystania z łodzi podwodnej, dopóki nie zostanie ona certyfikowana przez niezależną agencję.

Rush odpowiedział, że jest „zmęczony graczami z branży, którzy próbują użyć argumentu bezpieczeństwa, aby powstrzymać innowacje”.

McCallum powiedział, że napięta wymiana zdań zakończyła się po tym, jak prawnicy OceanGate zagrozili podjęciem kroków prawnych.

„Myślę, że wprowadzasz siebie i swoich klientów w niebezpieczną dynamikę”, napisał do prezesa OceanGate w marcu 2018 r. „W biegu na Titanica odzwierciedlasz słynny wędkarski okrzyk:„ Ona jest niezatapialna ”.

W wiadomościach Rush, który był jednym z pięciu pasażerów, którzy zginęli, gdy Tytan doznał w niedzielę czegoś, co według urzędników było „katastrofalną implozją”, wyraził frustrację krytyką środków bezpieczeństwa Tytana.

„Często słyszeliśmy bezpodstawne krzyki, że w jakiś sposób zamierzasz kogoś zabić” – napisał. „Uważam to za poważną osobistą zniewagę”.

McCallum powiedział BBC, że wielokrotnie namawiał firmę do ubiegania się o certyfikat Titan przed użyciem go w seriach komercyjnych. Statek nigdy nie został zatwierdzony ani oceniony.

Ten zestaw zdjęć utworzony 21 czerwca 2023 r. przedstawia pasażerów podwodnego Tytana (LR, od góry do dołu) Hamisha Hardinga na zdjęciu dostarczonym przez Dirty Dozen Productions, przed rozpoczęciem o 4 rano misji RMS Titanic Expedition Mission 5 w dniu 18 czerwca, Zdjęcie z 2023 r. Dzięki uprzejmości OceanGate Expeditions dla jej dyrektora generalnego i założyciela Stocktona Rusha.  Na tym zdjęciu z 31 maja 2013 r. Paul-Henri Nargoulet, dyrektor projektu badań głębinowych poświęconych Titanicowi, w Paryżu.  Niedatowane zdjęcie dostarczone przez Fundację Dawood Hercules, opublikowane 20 czerwca 2023 r., przedstawiające Suleimana Dawooda i jego ojca, Shahzadę Dawooda, wiceprezesa firmy Engro z siedzibą w Karaczi.  Ratownicy, którzy szukali Tytana, odkryli go w pobliżu wraku Titanica

Stockton Rush (powyżej po prawej) był założycielem i dyrektorem generalnym OceanGate, firmy, która rozpoczęła katastrofalną wyprawę Deep Sea. Titan niósł (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) Rusha, Solomona Dawooda, jego ojca Shahzadę Daouda, Paula Henry’ego Nargoleta i Hamisha Hardinga.
zdjęcie: Materiały informacyjne, Joël SAGET / AFP / Parszywa dwunastka Productions / OceanGate Expeditions / DAWOOD HERCULES CORPORATION

READ  Sekretarz handlu Todd Maclay przebywa we Włoszech, aby wziąć udział w posiedzeniu G7

„Dopóki podkomponent nie zostanie oceniony, przetestowany i sprawdzony, nie powinien być używany w komercyjnych nurkowaniach głębokich” – napisał w jednym z e-maili.

Dodał: „Apeluję do was, abyście zachowali wszelką ostrożność w swoich testach i doświadczeniach morskich oraz byli bardzo konserwatywni”. „Choć cenię przedsiębiorczość i innowacyjność, mogą one zagrozić całej branży”.

W swojej odpowiedzi kilka dni później Rush bronił swojej pracy i referencji.

Powiedział, że „innowacyjne, skoncentrowane na inżynierii podejście OceanGate… jest sprzeczne z dogmatami dotyczącymi zanurzeń, ale taka jest natura innowacji”.

Podczas wymiany Rush bronił swoich referencji i kwestionował istniejące ramy dotyczące wypraw głębinowych.

Powiedział, że „gracze branżowi” próbują uniemożliwić „nowym podmiotom wejście na ich istniejący mały rynek”.

„Mam odpowiednie kwalifikacje, aby zrozumieć ryzyko i problemy związane z odwiertami podwodnymi w nowym pojeździe” – napisał.

bez komentarza

Roba McCalluma
zdjęcie: dostarczone

McCallum odpowiedział wtedy surowo: „To próby morskie zdecydują, czy samochód poradzi sobie z tym, co zamierzasz z nim zrobić ponownie; uważaj i bądź bezpieczny”.

„Jest o wiele więcej jazdy na tym niż na Tytanie i Titanicu” – powiedział.

Firma Rush założyła OceanGate w 2009 roku, a firma zaoferowała klientom możliwość przeżycia podróży dalekomorskich, w tym wraku Titanica, na pokładzie Titan za cenę 250 000 USD (400 000 NZ).

BBC powiedział, że OceanGate nie skomentował wymiany e-maili.

W e-mailach wysłanych do BBC wybitny specjalista od eksploracji głębinowych, Rob McCallum, zwrócił się do Stockton Rush z poważnymi obawami dotyczącymi bezpieczeństwa.

W e-mailach wysłanych do BBC wybitny specjalista od eksploracji głębinowych, Rob McCallum, zwrócił się do Stockton Rush z poważnymi obawami dotyczącymi bezpieczeństwa.
zdjęcie: Jest udostępniany za pośrednictwem BBC

W e-mailach wysłanych do BBC wybitny specjalista od eksploracji głębinowych, Rob McCallum, zwrócił się do Stockton Rush z poważnymi obawami dotyczącymi bezpieczeństwa.

zdjęcie: Jest udostępniany za pośrednictwem BBC

Eksperci kwestionowali bezpieczeństwo Tytana i sposób organizacji rejsów sektora prywatnego na głębokim morzu. Pojawiły się obawy co do eksperymentalnego projektu Tytana i materiałów z włókna węglowego użytych do jego budowy.

McCallum znalazł się wśród ponad 36 liderów branży i ekspertów, którzy w 2018 roku podpisali list do Rush, ostrzegając, że podejście OceanGate może doprowadzić do „katastrofalnych” problemów.

READ  Koronawirus: Kiwi, który przyleciał z Perth `` wiedział, że nie powinien podróżować do Nowej Zelandii ''

„Branża od kilku lat próbuje skłonić Stockton Rush do zatrzymania swojego programu z dwóch powodów” – powiedział w piątek BBC McCallum, specjalista, który prowadzi własną firmę zajmującą się ekspedycjami oceanicznymi.

„Jednym z nich jest to, że włókno węglowe nie jest akceptowalnym materiałem” – powiedział. „Po drugie, była to jedyna łódź podwodna na świecie, która prowadziła działalność jawną. Nie była certyfikowana przez niezależną agencję”.

Okręty podwodne mogą być certyfikowane lub „ocenione” przez organizacje morskie — na przykład przez American Bureau of Shipping (ABS), DNV (globalna organizacja certyfikująca z siedzibą w Norwegii) lub Lloyd’s Register.

Zasadniczo oznacza to, że pojazd musi spełniać określone normy w takich aspektach, jak stabilność, moc, bezpieczeństwo i osiągi. Ale ten proces nie jest obowiązkowy.

W poście na blogu w 2019 roku firma stwierdziła, że ​​sposób, w jaki został zaprojektowany, wykracza poza przyjęte zamówienie — ale to „nie oznacza, że ​​OceanGate nie spełnia standardów, które go dotyczą”.

„Stockton wyobrażał sobie siebie jako dość niezależnego biznesmena” – powiedział McCallum. „Lubił myśleć nieszablonowo i nie lubił być spisany przez zasady. Ale są zasady – a potem są rozsądne zasady inżynierii i prawa fizyki”.

McCallum twierdzi, że nikt nie powinien podróżować łodzią podwodną Titan.

„Jeśli odejdziesz od zasad inżynierii dźwięku, które wszystkie opierają się na ciężko zdobytym doświadczeniu, jest cena do zapłacenia i to ogromna cena” – powiedział. „Więc nie powinno się do tego dopuścić ponownie. Tym razem nie powinno się do tego dopuścić”.

Ta historia została po raz pierwszy opublikowana przez BBC.