Prezes Capcom, Haroshiro Tsujimoto, twierdzi, że cena detaliczna gier wideo jest obecnie bardzo niska.
Według raportu z Nikki (Aby przetłumaczyć z Kotaku), podczas Tokyo Game Show 2023, Tsujimoto Powiedział, że rozwój Koszty gier wideo stały się bardzo wysokie. „Koszty rozwoju są około 100 razy wyższe niż w erze Famicomu, ale ceny oprogramowania nie wzrosły zbytnio” – wyjaśnił.
Ponadto stwierdził, że powinny nastąpić podwyżki płac, mówiąc: „Biorąc pod uwagę fakt, że płace rosną w całej branży, uważam, że podniesienie cen jednostkowych jest zdrową opcją dla biznesu”.
Tsujimoto stwierdził również, że spowolnienie gospodarcze również nie będzie miało większego wpływu na ceny gier wideo: „To, że panuje recesja, nie oznacza, że nie pójdziesz do kina ani na koncert ulubionego artysty. Gry wysokiej jakości będą nadal się sprzedawać” – powiedział.
Wydawcy zaczęli pobierać 70 dolarów zamiast dotychczasowych 60 dolarów za konsole PS5 i Xbox Series Zaczęło się od dużych deweloperów, takich jak Activision i Electronic Arts. Własni wydawcy, tacy jak Sony, początkowo nie podnosili cen swoich gier na PS5, a Ratchet & Clank: Rift Apart i Returnal wyceniono na 60 dolarów. Jednak Horizon Forbidden West i God of War Ragnarok na PS5 otrzymały cenę 70 dolarów, a nadchodzący Spider-Man 2 również otrzyma tę cenę. Microsoft poszedł w ich ślady pod koniec ubiegłego roku.
Nintendo wyceniło nawet dużą kontynuację The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na 70 dolarów, choć firma zapewniła, że będzie oceniać ceny indywidualnie dla każdego przypadku.
Jednak Capcom nadal sprzedawał własne gry, takie jak Street Fighter 6, za 60 dolarów. Dzisiaj ujawniono, że port remake’u Resident Evil 4 na iPhone’a 15 będzie kosztować standardowo konsolę 60 dolarów.
Capcom prawdopodobnie podniesie w przyszłości ceny gier obecnej generacji w wersji standardowej do 70 dolarów. Jedną z kolejnych dużych premier Capcomu jest Dragon’s Dogma 2, która wydaje się prawdopodobnym kandydatem do podwyżki ceny, ponieważ jest ekskluzywną grą obecnej generacji.
George Yang jest niezależnym pisarzem dla IGN. O branży pisze od 2019 roku i współpracował z innymi publikacjami, takimi jak Insider, Kotaku, NPR i Variety.
Kiedy nie pisze o grach wideo, George gra w gry wideo. co za niespodzianka! Możesz śledzić go na Twitterze @Yinyangfooey
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć