Vauxhall kontynuuje wysiłki, aby uczynić swoje samochody elektryczne bardziej przystępnymi cenowo, obniżając ceny pojazdów elektrycznych Astra i Corsa.
Największa obniżka dotyczy wersji Astry Sports Tourer z wyposażeniem Ultimate, która została obniżona o 4765 funtów do 40 695 funtów. Podstawowy model elektryczny w kombi, Griffin, kosztuje teraz 36 195 funtów, co oznacza spadek o 1000 funtów.
Tymczasem cena hatchbacka Astra Electric została obniżona aż o 3865 funtów, a ostateczny model spadł do 39 385 funtów. Wersje Design i GS średniej klasy zostały obniżone odpowiednio o 2850 funtów i 2905 funtów, podczas gdy cena Griffina pozostaje na poziomie 34 995 funtów.
Podobnie cena wywoławcza Corsy Electric pozostaje niezmieniona i wynosi 26 895 funtów, co czyni ją jednym z najtańszych samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii, ale droższe wersje zostały znacznie obniżone. Modele Design i GS są tańsze odpowiednio o 3400 i 2850 funtów, a ostateczna oferta została obniżona o 4150 funtów.
Cięcia wprowadzono wkrótce po ogłoszeniu przez Vauxhall, że nowy SUV Frontera będzie wyceniony podobnie w wersji benzynowej i elektrycznej, zaczynając od 23 495 funtów. W kwietniu obniżyła również cenę wywoławczą Mokki Electric o 7115 funtów do 29 495 funtów.
Dyrektor zarządzający Vauxhall, James Taylor, powiedział niedawno Autocar, że „optyka” jest kluczową kwestią w walce o zwiększenie sprzedaży samochodów elektrycznych.
Odnosząc się do reakcji opinii publicznej na poprzednią cenę Corsy wynoszącą 38 585 funtów, powiedział: „Jednym z wyzwań, przed którymi wszyscy stoimy w przypadku samochodów elektrycznych, jest to, że w efekcie porównujemy samochód [74bhp] Samochód z podstawowymi specyfikacjami i a [154bhp] Długoterminowe [EV].
„To trochę jak powrót do czasów, kiedy design był bramą do szerokiej gamy produktów [sporting] VXR ma 150 koni mechanicznych, ale nie można oczekiwać, że te dwie rzeczy będą miały tę samą cenę.
„Ale oczywiście, patrząc na porównania i kontrasty ludzi, widać, że energia elektryczna wygląda na droższą. Dlatego wprowadziliśmy na rynek specjalną edycję Yes [EV at £26,840]„.
Tymczasem brytyjska dyrektor generalna Forda Lisa Brankin wezwała do obniżenia o połowę podatku VAT na samochody elektryczne, ponieważ „nie widzimy popytu klientów na samochody elektryczne”.
„Potrzebujemy zachęt, aby napędzać popyt na rynku konsumenckim” – dodał Brankin.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa