Droga Mleczna lśni nad miejscem startu nowego europejskiego pocisku o dużym udźwigu w tych uroczych filmach.
Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) opublikowała niedawno film poklatkowy, rejestrujący nieskazitelne nocne niebo nad europejskim portem kosmicznym w Kourou w Gujanie Francuskiej, w trakcie przygotowań do przybycia i integracji najnowszej europejskiej wyrzutni Ariane 6.
Pierwszy element pocisku już przybył Centrum Kosmiczne GujanyŁadowność: opływowy, stożek dziobowy o szerokości 18 stóp (5,4 metra) i długości 66 stóp (20 metrów) chroni ładunek podczas startu. Inżynierowie w centrum pracują obecnie nad połączeniem aerodynamiki z typowym ładunkiem użytecznym i przygotowują go do serii testów. Według oświadczenia Europejskiej Agencji Kosmicznej.
Jednak większość elementów pocisku, które miały być jego Pierwszy lot w kwietniu 2022 rNie przeszedł jeszcze większych testów w Europie.
We wtorek (11 maja) producent Ariane 6, ArianeGroup (spółka-matka Ariane Space), Po zakończeniu testu centralnego zespołu napędowego górnego stopnia pocisku w jego zakładzie w Vernon we Francji. Zakończenie kampanii kwalifikacyjnej APU otwiera drogę do pierwszej zakończonej próby ogniowej górnego stopnia, która jest obecnie przygotowywana w obiektach Niemieckiego Centrum Kosmicznego (DLR) w Lamboldshausen.
APU jest jednym z głównych komponentów Silnik Vinci jest łatwopalny To zasila górny stopień. Jednostka napędowa wytwarza ciśnienie w zbiornikach paliwa, które zawierają ciekły wodór i ciekły tlen, przed każdym ponownym zapłonem na orbicie. W razie potrzeby może również zapewnić dodatkowy ciąg i będzie używany do bezpiecznego dekodowania górnego stopnia po dostarczeniu ładunku w kosmos.
Ponownie zapalony silnik Vinci umożliwi Ariane 6 dystrybucję grup małych satelitów na różnych orbitach, kluczową pojemność zaprojektowaną w celu zaspokojenia potrzeb rosnącego małego satelity i Wzmocniony satelita Rynek.
Związane z: Poznaj Ariane 6 i Vega C: nowe pociski „Rideshare” w Europie (filmy)
„Ten układ napędowy jest głównym czynnikiem zwiększającym wszechstronność Ariane 6, w szczególności w zakresie wodowania wież” – powiedział Andre-Hubert Russell, dyrektor generalny ArianeGroup Powiedział w oświadczeniu. „Podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu tej innowacji podczas opracowywania, a sukces testów kwalifikacyjnych jest nagrodą za odwagę technologiczną wykazaną przez nasze zespoły Ottobrunn i Vernon, które były w stanie wynaleźć i opracować wielofunkcyjne narzędzie, które w znacznym stopniu przyczyniło się do rozwoju firmy Ariane. konkurencyjność ”.
ArianeGroup, spółka joint venture europejskiego giganta lotniczego Airbusa i francuskiej firmy Safran, produkującej wyrzutnie rakiet, wyprodukuje Ariane 6 w dwóch wersjach.
Zapalniczka Ariane 62, wyposażona w dwa wzmocnione pasy, będzie w stanie unieść około 9920 funtów. (4500 kilogramów) na orbicie geostacjonarnej – orbicie na wysokości 22 000 mil, na której satelity wydają się zawieszone nad określonym miejscem na Ziemi – i do 23 000 funtów. (10300 kg) na niskiej orbicie okołoziemskiej, pierwsze 100-620 mil (160-1000 km) przestrzeni.
Ariane 64 z czterema dopalaczami będzie w stanie unieść 25 000 funtów. (11500 kg) na orbicie geostacjonarnej i 45 000 funtów. (20 600 kg) na niskiej orbicie okołoziemskiej. Dla porównania SpaceX Ciężka rakieta Falcon Loft może osiągnąć do 140,700 funtów. (63,820 kg) na niską orbitę okołoziemską.
Pierwotnie Ariane 6 miał wykonać swój pierwszy lot pod koniec 2020 roku.
Obserwuj Teresę Poltarovą na Twitterze @TerezaPultarova. Śledź nas na Twitterze Osadź tweeta i dalej Serwis społecznościowy Facebook.
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków