Północne wejście do tunelu Sydney Harbour Tunnel, południowe pasy z przepustkami. Zdjęcie / news.com.au
Samotna matka, która mieszka w mieszkaniu socjalnym w zachodnim Sydney, jest winna aż 31 300 dolarów (30 000 AU) władzom poboru opłat za nieopłacone opłaty drogowe.
Kobieta, znana tylko jako Vina, początkowo nie zapłaciła 8 347 dolarów (8 000 dolarów AU) za spóźnione opłaty, ponieważ miała problemy ze zdrowiem psychicznym po śmierci ukochanej osoby.
Została jednak obciążona dodatkowymi 22 953 USD (22 000 AU) opłatami „administracyjnymi”, co pozostawia jej całkowity dług na poziomie 31 300 USD (30 000 AU).
Rewelacje pojawiają się w trakcie dochodzenia parlamentarnego NSW w sprawie nadmiernych opłat za przejazd, a pierwsze przesłuchanie odbędzie się we wtorek.
Rebecca Doran, starszy dyrektor ds. pomocy prawnej w Nowej Południowej Walii, poprowadziła przesłuchanie parlamentarne i powiedziała: „Mamy tendencję do widywania ludzi, gdy dług wynosi kilka tysięcy dolarów”.
Organizacja uważa, że opłaty za zarządzanie są w dużej mierze winne, co stanowi jedne z najbardziej ekstremalnych przypadków, z jakimi spotkałem się jako Fina, a także inne samotne matki.
W raporcie ze śledztwa Legal Aid ujawniło, że inna kobieta, zidentyfikowana jako Lee, jest winna 6260 dolarów (6 000 AU) opłat tranzytowych.
Jednak firma żądała dodatkowych 15 650 USD (15 000 USD) w opłatach za zarządzanie, co zwiększyło jej dług do 21 909 USD (21 000 USD).
W innym bolesnym przypadku 11 476 USD (11 000 AUD) niezapłaconej opłaty za samotną matkę mieszkającą w blokach socjalnych o nazwie Allie, 8 347 USD (8 000 AUD) opłat administracyjnych.
Nigdy nie otrzymała zawiadomień o oskarżeniach, a ktoś inny używał w tym czasie jej samochodu.
Służba Pomocy Prawnej NSW broniła jej, ale ostatecznie stwierdziła, że wydano orzeczenie przeciwko Alli.
Istotą problemu, zgodnie z regulacjami prawnymi, są niepotrzebne koszty administracyjne.
„Legal Aid NSW często widzi klientów w kryzysie z długami przekraczającymi 10 433 USD (10 000 USD)”, czytamy w oświadczeniu.
„Często około dwie trzecie tego długu to opłaty administracyjne, a jedna trzecia cła.
„Dzieje się tak, ponieważ gdy użytkownik drogi podróżuje bez e-karty, każda podróż wiąże się z opłatą w wysokości 10,40 USD (10 USD).
W przypadku braku odpowiedzi na pierwsze powiadomienie zostanie wysłany ostatni list, który również kosztuje 10,4 USD (10 USD).
Strona internetowa „Transport for NSW” pisze, że opłata za zarządzanie w wysokości 20,9 USD (20 USD) pokryje koszty pobrania opłaty w ten sposób” – napisał Legal Aid.
„Zauważamy, że opłata może zostać zmniejszona z 20,9 USD (20 USD AU) do 2,30 USD (2,20 USD) poprzez otwarcie i przeniesienie długu na konto operatora opłaty”.
Duże opłaty dla kierowców ciężarówek
Nie był to jedyny szokujący zarzut podczas przesłuchania, jeśli chodzi o drogie drogi Sydney.
Jedna z największych australijskich firm przewozowych powiedziała swoim kierowcom, aby nie korzystali z płatnych dróg, ponieważ są one zbyt drogie, zgodnie z notatką złożoną przez związek.
Firma o nazwie Toll chciała uniknąć opłaty za przejazd pojazdami ciężkimi w wysokości 26 USD (25 USD) na każdej trasie wzdłuż NorthConnex w Sydney lub zaryzykować grzywnę w wysokości 202 USD (194 USD).
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi