Sześciokrotny mistrz zachował głowę, gdy wielu wokół niego traciło głowę, pokonując Scotta McLaughlina (Team Penske) i innego mistrza Alexa Palou po wyścigu charakteryzującym się okresami dużej ostrożności wynikającymi z serii zbyt optymistycznych wybuchów. I zderzenia, które miały wyraźny sens czasu ostatecznego.
Polman Felix Rosenqvist (Arrow McLaren) w swoim ostatnim starcie dla zespołu poprowadził do zielonego pola składającego się z 27 samochodów, zanim Christian Lundgaard (Rahal Letterman Lanigan Racing) wyprzedził McLaughlina w walce o drugie miejsce na torze Andretti Hairpin, co zakończyło się wielosamochodowym wyścigiem awaria. Po raz kolejny pomiędzy Marcusem Armstrongiem (Chip Ganassi Racing) a duetem RLL Juri Vips i Grahamem Rahalem pokonali Josefa Newgardena z Penske, który został kilkakrotnie rzucony na żwir.
„Złe miejsce, niewłaściwy czas” – powiedział Rahal. „Uderzyliśmy Juriego, trafiliśmy Josepha – powiedziałem zespołowi medycznemu, że widziałem ich więcej niż moją żonę w tym roku”.
Dixon późno zmienił silnik, obniżając go do 11y, ale uderzył Rinusa Vikai (Ed Carpenter Racing) na wyjściu z drugiego zakrętu. Kyle Kirkwood (Andretti) również odniósł obrażenia.
Po ponownym uruchomieniu na 7. okrążeniu Rosenqvist prowadził Palo, Will Power (Penske), Pato O’Ward (Aro McLaren) i Colton Herta (Andretti Autosport, który zdawał się skakać już na starcie, ale nie został do tego wezwany).
Palo objął prowadzenie pod koniec tego okrążenia, wyprzedzając Rosenqvista i uplasował się na trzecim miejscu za Powerem, który był jedynym samochodem w pierwszej dziesiątce, który miał opony na wymianę.
Jednak wyścig szybko znów zmienił kolor na żółty, kiedy Newgarden samotnie skręcił i uderzył w ścianę przy wyjściu z zakrętu nr 4.
Po ponownym uruchomieniu na 12. okrążeniu Rosenqvist minął Power i wjechał w drugi zakręt, zabierając ze sobą O’Warda. Zespół Force utrzymał się na czwartym miejscu, a Dixon i Lundgaard byli pod presją, aby nawiązać kontakt na pierwszym okrążeniu i przyjąć rzuty karne.
Herta zajęła piąte miejsce, przed Romainem Grosjeanem (Andretti), a Agustin Canapino (Junkus Hollinger Racing) awansował na siódmą pozycję z 19. pozycji.y W Internecie. McLaughlin wyzdrowiał w wieku dwunastu laty Po wycieczce na żwir porzucił zastępczą gumę.
Wypadek Rinus Fekkai i Ed Carpenter Racing Chevrolet
Zdjęcia: Michael L. lewit / Zdjęcia sportów motorowych
Palo prowadził Rosenqvista o 9 sekund i jedną czwartą długości, a O’Ward był trzeci, przed Fighter Force i Hertą.
Następnie Palo przeżył poważne przerażenie, gdy Hélio Castroneves – w swoim ostatnim pełnoetatowym wyścigu w IndyCar dla Meyer Shank Racing – wjechał w drugi zakręt, a następnie w połowie zakręcił w trzecim zakręcie, gdzie ponownie przedarł się przez drabinkę lidera wyścigu.
Rosenqvist zjechał z drugiego miejsca w ramach zmian na 28. okrążeniu, a O’Ward okrążenie później i zdecydował się na zmianę opon.
Następnie Rosenqvist został wepchnięty w korkociąg w zakręcie 2 przez Marcusa Ericssona (Ganassi), przecinając oponę, powodując drugi obrót na żwirze w zakręcie 3 i udzielając kolejnego ostrzeżenia.
Ballou zjechał do boksów, dołączając do innej grupy prawyborów, przed Bauerem. Hertha musiała skorzystać z pomocy ratunkowej i spadła do 18y.
Próba ponownego uruchomienia na 27. okrążeniu nie powiodła się, gdy Power gonił Benjamina Pedersena (AJ Foyt Racing), a podczas obrotu potrącił także Calluma Ilotta (JHR). Chwilę później samochód Santino Ferrucci Foyta wpadł w kłopoty w pierwszym zakręcie po rzucie karnym od McLaughlina, który potrzebował nowego przedniego skrzydła.
Wyścig wznowiono na 42. okrążeniu, a Palou wyprzedził O’Warda, Grosjeana i Canapino, a za Lundgaardem (11.y) i Dixona (13y) podżegał. Grosjean wjechał szeroko na wyjściu z drugiego zakrętu, kaszląc jako trzeci do Canabino i czwarty do Davida Malukasa (Dale Coyne Racing), po czym Grosjean odzyskał czwarte miejsce, bombardując Malukasa w The Corkscrew.
O’Ward zjechał do boksu na 58. okrążeniu, kilka sekund przed kolizją Malukasa z Devlinem DiFrancesco z Andrettiego na trzecim zakręcie, powodując kolejne ostrzeżenie. Było to katastrofalne w skutkach dla Palo, który zatrzymał się pod wpływem ostrożności i spadł z prowadzenia na 15. pozycjęy.
Kolejna katastrofalna próba wznowienia wyścigu sprawiła, że Ferrucci wyleciał w powietrze nad tyłem Palo i wpadł na żwir w ostatnim zakręcie i po szóstym ostrzeżeniu. Tom Blomqvist (MSR) również był zmuszony zatrzymać się, gdy zadzwonił do DeFrancesco.
Doprowadziło to do większej liczby postojów i wyścigu poza pasem pomiędzy Dixonem i jego kolegą z drużyny Armstrongiem, który Dixon wygrał.
Następna słaba próba wznowienia gry miała tę samą historię z różnymi graczami: Eriksson połączył się z kolegą z drużyny Armstrongiem po tym, jak Kiwi został wprawiony w obrót przez Pedersena.
O’Ward objął prowadzenie po ponownym uruchomieniu na 23 okrążenia przed końcem, przed Grosjeanem, DeFrancesco, Canapino, Ilottem (który zakręcił się w boksie kilka okrążeń wcześniej), Ballou i Dixonem.
Alex Ballou, Chip Ganassi Racing Honda
Fotografia: Jake Galstad / Zdjęcia sportów motorowych
Grosjean minął O’Warda w drugim zakręcie, uderzając w przód, podczas gdy Palo fatalnie wyszedł z ostatniego zakrętu, co pozwoliło Dixonowi awansować na trzecie miejsce, a za nim uplasował się McLaughlin.
Kilka okrążeń później żółta barwa znów poleciała, gdy Castroneves w trzecim zakręcie wyeliminował zakłopotaną Hertę w skrzyni biegów. Grosjean i Ord weszli pod żółtą kartkę, wkraczając w wiek nastolatka, awansując Dixona na prowadzenie przed McLaughlinem, Ilottem i Ballou. .
Na 17 okrążeń przed końcem wyścig rozpoczął się ponownie, a Dixon objął prowadzenie na początku wyścigu i rozszerzył stawkę, ostatecznie wygrywając.
Power i Rossi wyprzedzili Canapino, który miał uszkodzone przednie skrzydło, zajmując odpowiednio piąte i szóste miejsce.
Palo wyprzedził Ilotta na trzeciej pozycji na 12 okrążeń przed końcem, a Power zdegradował go jeszcze bardziej na cztery okrążenia przed końcem po wyjściu z zakrętu 9 – a Ilott ostatecznie zajął piąte miejsce.
Lundgaard, Armstrong, Oward i Ryan Hunter-Reay również wyprzedzili Canabino, który zawahał się w rankingach, i znaleźli się w pierwszej dziesiątce. Następnie w przedostatnim zakręcie Lundgaard odebrał Rossiemu szóste miejsce.
Wynik wyścigu:
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”