Zmarł austriacki miliarder Dietrich Mateschitz, współzałożyciel firmy produkującej napoje energetyczne Red Bull oraz założyciel i właściciel zespołu wyścigowego Formuły 1 Red Bull. Miał 78 lat.
Urzędnicy z zespołu Red Bull Racing powiedzieli podczas sobotniego Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin w Teksasie (czasu lokalnego), że Mateschitz nie żyje.
Brak było natychmiastowych informacji o miejscu jego śmierci ani o przyczynie zgonu.
Mohamed Ben Sulayem, prezes FIA, która prowadzi sporty motorowe, powiedział, że Mateschitz był „wybitną postacią w sportach motorowych”.
„Myśli całej rodziny FIA są w tej chwili z bliskimi i będziemy za nim bardzo tęsknić”.
Mateschitz zyskał sławę jako publiczna twarz Red Bull, austriacko-tajskiej grupy, która twierdzi, że w zeszłym roku sprzedała prawie 10 miliardów puszek napojów zawierających kofeinę i taurynę w 172 krajach na całym świecie.
Mateschitz nie tylko przyczynił się do tego, że napój energetyczny stał się popularny na całym świecie, ale także stworzył wokół marki imperium dla sportu, mediów, nieruchomości i gastronomii.
Wraz z rosnącym sukcesem Red Bulla znacznie rozszerzył swoją inwestycję w sport. Red Bull prowadzi teraz kluby piłkarskie, drużyny hokeja na lodzie i zespoły wyścigowe F1 i ma kontrakty z setkami sportowców różnych dyscyplin sportowych.
Matchets i tajlandzki inwestor Chalo Yuvidhya założyli firmę w 1984 roku po tym, jak Matchitz zdał sobie sprawę z potencjału marketingu Krating Daeng – kolejnego napoju energetycznego stworzonego przez Chaleo – wśród zachodnich odbiorców.
Red Bull mówi, że Mateschitz pracował nad formułą przez trzy lata, zanim wprowadził zmodyfikowany napój pod nową nazwą w swojej rodzinnej Austrii w 1987 roku.
Pod kierownictwem Mateschitza Red Bull gwałtownie zwiększył swój udział w rynku, najpierw w Europie, a następnie w Stanach Zjednoczonych, dzięki kampaniom marketingowym promującym rzekomo stymulujące właściwości napoju oraz szeroko zakrojonym umowom sponsorskim w sportach motorowych, piłce nożnej, sportach ekstremalnych i muzyce. przemysł.
Red Bull Racing odniósł sukces w Formule 1, zdobywając mistrzostwo konstruktorów w latach 2010, 2011, 2012 i 2013, podczas gdy niemiecki kierowca Sebastian Vettel wygrał cztery kolejne mistrzostwa kierowców, podpisując kontrakt z zespołem.
Red Bull prowadzi najwyższej klasy drużyny piłkarskie w Austrii, Niemczech, Brazylii i Stanach Zjednoczonych. Firma zaczęła kupować SV Austria Salzburg w 2005 roku i przemianować ją w barwach firmy na Red Bull Salzburg.
Powtórzył ruch w Niemczech, gdzie kupił klub z piątej dywizji SSV Markranstädt w 2009 roku, przemianował go na RasenBallsport Leipzig i finansował jego stały postęp w systemie ligowym, dopóki nie został awansowany do Bundesligi w 2016 roku.
Przepisy Bundesligi uniemożliwiły spółce nazwanie zespołu Red Bull Lipsk – jego nazwa w języku niemieckim to RasenBallsport, co oznacza „turfball Lipska”, ale klub określa się tylko jako RB Lipsk.
Mateschitz znalazł się również na pierwszych stronach gazet ze względu na swoje populistyczne poglądy. Wcześniej krytykował niemiecką kanclerz Angelę Merkel za to, że radziła sobie z kryzysem uchodźczym w latach 2015-2016.
Austriacka stacja telewizyjna Servus, należąca do Red Bull Media House GmbH, znana jest z promowania prowokacyjnych prawicowych poglądów.
Mateschitz kupił zespół Jaguar Racing od poprzedniego właściciela Forda pod koniec 2004 roku i przemianował go na Red Bull na sezon 2005.
Później w tym samym roku kupił również Minardi i przemianował go na Toro Rosso, sprytnie wykorzystując zespół jako zespół żywieniowy Red Bulla.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”