Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Deszczowa pogoda sprawiła, że ​​sprzedaż internetowa osiągnęła najwyższy poziom od czasu pandemii, pomimo ciężkiego miesiąca dla detalistów w lipcu |  Wiadomości biznesowe

Deszczowa pogoda sprawiła, że ​​sprzedaż internetowa osiągnęła najwyższy poziom od czasu pandemii, pomimo ciężkiego miesiąca dla detalistów w lipcu | Wiadomości biznesowe

Najwyższy odsetek zakupów online miał miejsce w lipcu od czasu pandemii COVID-19.

przez Sarah Taffy Maguire, reporter biznesowy @pracownik


piątek 18 sierpnia 2023 09:09, Wielka Brytania

Sprzedaż detaliczna spadła po raz drugi w tym roku w lipcu, ponieważ deszczowa pogoda doprowadziła do zaskakującego spadku o 1,2%, według oficjalnych danych.

To gwałtowny spadek w stosunku do wzrostu o 0,6% w czerwcu, wynika z danych Urzędu Statystyk Narodowych (ONS).

Oczekiwano spadku o 0,5%.

Wzrost liczby osób kupujących odnotowano we wszystkich miesiącach tego roku Z wyjątkiem miesiąca marcaco powiedział Met Office bardziej mokry od 40 lat.

Lipiec obfitował również w obfite opady deszczu. Części północno-zachodniego – w tym Greater Manchester i Merseyside – miały go Najbardziej mokry lipiec w historii.

Najbardziej mokrym było Lancashire, gdzie w zeszłym miesiącu spadło 234,6 mm deszczu.

Urząd Statystyk Narodowych powiedział, że frekwencja spadła w wyniku pogody.

To jest limitowana wersja tej historii, więc niestety ta zawartość nie jest dostępna.

Odblokuj pełną wersję

Ludzie zostali przyciągnięci do sprzedaży internetowej przez deszcz – który wzrósł do najwyższego poziomu całej sprzedaży detalicznej od miesiąca pandemicznego lutego 2022 r.

W ubiegłym miesiącu 27,4% sprzedaży detalicznej odbyło się online, w porównaniu z 26% w czerwcu.

Do wzrostu przyczyniły się również promocje online. Amazon ogłosił najwyższą w historii sprzedaż podczas imprezy Prime Day Deals.

Ogólny wolumen sprzedaży detalicznej również wzrósł o 2,8%, co sprzedawcy internetowi również przypisywali promocjom.

W zeszłym miesiącu ludzie nawet kupili mniej jedzenia. Wolumeny sprzedaży w sklepach spożywczych spadły o 2,6%.

Supermarkety poinformowały, że deszcz i wyższe ceny zmniejszyły sprzedaż odzieży i żywności.

Sky’s Ian King o danych dotyczących sprzedaży detalicznej w lipcu

Sklepy niespożywcze również odnotowały spadek o 1,7%, przy czym szczególnie ucierpiały takie kategorie jak meble i oświetlenie.

READ  Rynki ożywiają się, gdy gospodarka USA odnotowuje najszybszy wzrost od 1984 r. – biznes na żywo | Biznes

Dane dotyczące sprzedaży detalicznej są ważne, ponieważ konsumpcja gospodarstw domowych jest największym wydatkiem w gospodarce Wielkiej Brytanii.

Premier Rishi Sunak w ramach swoich wysiłków postawił sobie za cel rozwój gospodarki Pięć obietnic na początku roku.

Najnowsze liczby mają wpływ na następujące miesięczne dane dotyczące wzrostu gospodarczego Produkt krajowy brutto Wielkiej Brytanii (produkcja krajowa brutto).

Gospodarka brytyjska nieznacznie wzrosła w ciągu trzech miesięcy poprzedzających czerwiec

„błysk pogody”

Ekonomiści przypisywali spadek sprzedaży detalicznej pogodzie, a nie pogodzie inflacja ekonomiczna oraz zwiększenie kosztów pożyczki z Banku Anglii Rosnące ceny.

„Trzeba przyznać, że bylibyśmy ostrożni w odczytywaniu zbyt wielu spadków” – powiedziała Ruth Gregory, zastępca głównego ekonomisty Wielkiej Brytanii w Capital Economics.

„Spadki sprzedaży w sklepach i odzieży (które spadły odpowiednio o 2,9% miesiąc do miesiąca i 2,2% miesiąc do miesiąca) miały wiele wspólnego z tym, że ostatni miesiąc był szóstym najbardziej mokrym lipcem od czasu rozpoczęcia pomiarów w 1836 roku”.

Pantheon Macroeconomics również opisał upadek jako „być może tylko błysk związany z pogodą”.

„Spadek ogólnej sprzedaży byłby większy, gdyby nie wzrost wolumenu sprzedaży poza sklepem o 2,8% miesięcznie, co mogło być spowodowane Amazon Prime” – dodał Samuel Tombs, główny ekonomista Wielkiej Brytanii w Pantheon.

Mimo sierpniowych opadów, komentatorzy uważają, że w tym miesiącu liczby będą wyższe niż w lipcu.

„Sprzedawcy mają nadzieję, że nadchodzące miesiące przyniosą wzrost wydatków, ponieważ angielscy kibice świętują w ten weekend finał Mistrzostw Świata FIFA Kobiet, rodziny rozpoczynają zakupy z powrotem do szkoły, a studenci przygotowują się do nowego roku akademickiego” – powiedziała. Helen Dickinson, dyrektor generalny Brytyjskiego Konsorcjum Detalicznego.