Opcje dotyczące głównego stadionu w Auckland osiągnęły etap wykonalności, a dwa z proponowanych projektów zostały przyjęte w głosowaniu, które odbyło się wczoraj na posiedzeniu zarządu Rady Auckland.
Zalecane opcje to ocena Eden Park 2.1 (Eden Park Trust) i Te Tōangaroa/Quay Park (Te Tōangaroa Consortium) w świetle obecnej sytuacji.
Eden Park 2.1 obejmuje modernizację istniejącego stadionu, w tym nową trybunę północną. Ulepszenia trybun wschodnich i zachodnich. nowa kładka dla pieszych nad Sandringham Road; I rozsuwany dach.
Propozycja Te Tōangaroa proponuje utworzenie nowej 15-hektarowej dzielnicy miejskiej w Quay Park, ograniczonej Spark Arena i Quay St, na terenie Ngāti Whātua, na starej stacji kolejowej w Auckland.
Studia wykonalności mają zostać ukończone w ciągu sześciu miesięcy kosztem obu opcji.
Dwie opcje, które nie przeszły do eliminacji, to oferta „Sunken Stadium” i oferta „Wynyard Point Stadium”.
Grupa stojąca za propozycją Wynyard Point stwierdziła, że zaletą jej oferty jest bliskość połączeń promowych i autobusowych oraz stacji kolejowej Britomart, która po ukończeniu stadionu będzie mogła przewozić 76 000 osób na godzinę.
Radny Shane Henderson, przewodniczący Stadium Action Group, powiedział: „Cztery wybrane opcje świadczą o innowacyjnych pomysłach i silnym zaangażowaniu w Tāmaki Makaurau oraz wyjątkowe cechy Aotearoa, ukazując kaliber i wizję potrzebne w przypadku dużej przestrzeni obywatelskiej takiej jak ta. ”
„Poinformowaliśmy nieprzyjętych wnioskodawców o tej decyzji i dziękuję im za innowacyjne rozwiązania i cenny wkład w ten proces”.
„Dotychczasowy proces równoważy potrzebę szybkiego przebiegu, abyśmy mogli zapewnić pewność osobom zaangażowanym w proces, zapewniając jednocześnie, że wszelkie decyzje będą podejmowane na podstawie solidnych informacji eksperckich”.
Przedłożone radzie pomysły dotyczące stadionu narodowego wymagają, aby podatnicy ponieśli niewielkie koszty lub nie mieli ich wcale, i mogą zapewnić „duży, przyszłościowy, wielofunkcyjny stadion światowej klasy, który zapewni mieszkańcom Auckland korzyści ekonomiczne”.
Firma inwestycyjna Goldman Sachs poparła ofertę Te Tōangaroa, chociaż tory kolejowe były własnością Kiwirail i budowa na nich wymagałaby pozwolenia.
Należy również wziąć pod uwagę widoki na rezerwat z Muzeum Auckland i potrzebę ponownego wyrównania Quay Street.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”