Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Darmowy” dip kawowy

„Darmowy” dip kawowy

Skomentuj zdjęcie, Korzyści z bezpłatnej kawy stają się coraz rzadsze

  • autor, Lucy Clark Billings
  • Rola, wiadomości BBC

Zwłaszcza na naszej codziennej kawie, która w niektórych miejscach kosztuje do 4 funtów za filiżankę zamiast 3 funtów.

Jednak prawie cztery lata po uruchomieniu niezwykle popularnej subskrypcji Pret A Manger stała się najnowszą siecią kawiarni, która porzuciła subskrypcję na rzecz mniej hojnego programu.

W obecnym systemie abonenci płacący miesięczną opłatę w wysokości 30 funtów otrzymują do pięciu „darmowych” filiżanek kawy dziennie.

Jednak od września Brit będzie oferować do pięciu kaw dziennie za pół ceny za 10 funtów miesięcznie, co według niej „nadal będzie najlepszą ofertą na głównych ulicach”.

Pret stwierdziła, że ​​„nigdy nie czuła się komfortowo” z systemem podwójnych cen swoich produktów spożywczych.

Po ogłoszeniu wiadomości Britt portal społecznościowy X spotkał się z ostrą krytyką.

Ekspert ds. sprzedaży detalicznej Katherine Shuttleworth ostrzega: „Igranie z planami lojalnościowymi naraża się na ryzyko”.

„Z komercyjnego punktu widzenia może to mieć duży sens dla Preta, ale reakcja jest taka, że ​​działa to na korzyść jego konkurentów”.

Mniej korzyści w Costa i Starbucks

Skomentuj zdjęcie, Brett jest krytykowany za tę zmianę

Być może tego nie zauważyłeś, ale Twój portfel mógł tak.

Costa Coffee prowadzi obecnie bezpłatną kartę lojalnościową Costa Club, ale w sierpniu ubiegłego roku zmieniła jej warunki.

Klienci przestali potrzebować ośmiu znaczków (lub „pigułek”) na swoich kartach lojalnościowych, aby zakwalifikować się do darmowego drinka, teraz potrzebowali 10 znaczków.

Pod koniec 2022 roku Starbucks ogłosił, że do wykorzystania wielu pozycji w menu będzie potrzebować więcej punktów lojalnościowych.

Gorąca kawa, herbata i wypieki są teraz wycenione na 100 gwiazdek, czyli dwukrotnie więcej niż poprzednia cena 50 gwiazdek.

Ceny ziaren kawy Arabica wzrosły w ostatnich latach ze względu na wpływ zmian klimatycznych w takich krajach jak Brazylia i Etiopia.

Branża w dalszym ciągu boryka się z wysokimi rachunkami za energię i media.

Richard Lim, dyrektor generalny Retail Economics, powiedział BBC, że modele subskrypcji oferują klientom wartość, ale aby odnieść sukces, muszą przynosić korzyści obu stronom.

„Może to być również dobre dla przedsiębiorstw, ponieważ zapewnia stabilny, przewidywalny dochód i wiarygodne przychody powtarzalne” – stwierdził.

„Ale jeśli jedna strona przegra, to nie zadziała, a najważniejsze pytanie brzmi: czy było to opłacalne z komercyjnego punktu widzenia dla Bretta? Podejrzewam, że tak nie było”.

Brett czuje się zły

Reklamy Costa i Starbucks wywoływały wówczas gniew wśród klientów, a teraz przyszła kolej na Bretta.

„Mam abonament tylko dlatego, że nie mogę przynosić do pracy własnych napojów, a w budynku, w którym mieszkam, jest sklep Pret” – powiedział jeden z użytkowników X.

„Dzięki Nowemu Ładowi taniej jest przestać być leniwym”.

Inna stwierdziła, że ​​Britt „zerwała kontrolę nad klientem”.

Trzeci klient powiedział: „Mam już 25% zniżki [off] Kawa od Nero z Porównaj rynek. Dlaczego wciąż płacę za program rabatowy podobny do Pret? To szaleństwo.”

W wywiadzie dla BBC w tym tygodniu jeden z ekspertów poparł nowy model subskrypcji, mówiąc, że stary model „zraził” osoby niebędące abonentami.

„Dzisiejsi konsumenci chcą natychmiastowej wartości. Nie powinni potrzebować kalkulatora, aby dowiedzieć się, czy dostają dobrą ofertę” – stwierdziła analityk ds. handlu detalicznego Natalie Berg.

„Z punktu widzenia Britt ta subskrypcja zwiększyła liczbę odwiedzających i umożliwiła zwiększenie wydatków, ponieważ ludzie przychodzą na kawę, a następnie w drodze do kasy kupują śniadanie lub kanapkę” – powiedziała.

„Zrobili to, aby sprowadzić klientów z powrotem po pandemii, kiedy wszyscy wrócili do swoich biur, i zadziałało”, pomagając Britt w zeszłym roku powrócić do zysków po raz pierwszy od 2018 roku.

„Teraz chcą to zastąpić czymś, co będzie lepsze dla nich jako firmy, ale jest to zbyt ryzykowne”.