19 października w Gdańsku odbyła się uroczystość podniesienia flagi trzech nowych lokomotyw ASD. W obecności licznego grona partnerów oraz firm polskich i międzynarodowych
Pracownicy, nowe holowniki zostały powitane we flocie. Nastąpiło to po ceremonii chrztu drugiego statku ASD Tug 2811, która odbyła się we wrześniu w Rotterdamie. Nazywa się Pax (po łacinie
„Pokój”), jednostka jest ostatnią z zamówienia na trzy holowniki złożonego na początku 2023 roku przez znanego polskiego operatora Cholera Klient WUZ Usługi Portowe i Morskie, największa firma holownicza w Polsce.
Pierwsze dwa statki, Ares, ASD Tug 2813 i Mars, ASD Tug 2811, zostały dostarczone do WUZ Port and Maritime Services przez firmę Damen w lipcu tego roku. Została zbudowana w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie, a działalność rozpoczęła w sierpniu w macierzystym porcie klienta w Gdańsku, po chrzcie w Rotterdamie.
Zbudowany przez Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i jako holownik ASD 2811, Pax to statek nowej generacji charakteryzujący się optymalną wydajnością i efektywnością, a także zaawansowaną łącznością. Został również zaprojektowany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na liny o dużej długości w kompaktowych holownikach, ponieważ statki komercyjne stają się coraz większe, a porty pozostają takie same. Dzięki długości zaledwie 28 metrów zapewnia wysoką przyczepność i doskonałą zwrotność.
Wraz z dostawą Pax, WUZ Port and Maritime Services posiada obecnie siedem holowników Damen w swojej sprawnej flocie składającej się łącznie z 17 statków. Ich rola jest kluczowa dla Portu Gdańsk, gdyż obsługują tankowce, kontenerowce, masowce i platformy wiertnicze korzystające z portu, a także wykonują holowanie głębinowe i przybrzeżne oraz inną działalność wspomagającą.
Najnowsze akwizycje są odpowiedzią Zarządu Portu Gdańsk na rozbudowę parków przemysłowych i doków, w tym o nowy terminal kontenerowy. Powstaną także nowe instalacje do importu skroplonego gazu ziemnego i przekształcania go w stan gazowy w Zatoce Gdańskiej. Wszystkie nowe statki Damen mają zdolność FIFI 1 i są dobrze wyposażone do obsługi terminali LNG.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatniego wycofania tego zamówienia dla naszej floty” – powiedział Marek Wengerzen, dyrektor generalny WUZ Ports and Marine Services. „Holowniki Damen okazały się niezawodne, a te połączone holowniki będą cennym nabytkiem dla portu i poprawią świadczenie usług, które oferujemy naszym klientom”.
„Byliśmy zaszczyceni, że mogliśmy świętować ten ostatni ważny moment z przedstawicielami WUZ w Rotterdamie” – mówi Justin Rietveld, dyrektor sprzedaży na wschód i południowy wschód w Damen Shipyards. „Stało się to tradycją dla naszych firm i nie możemy się doczekać kontynuacji naszych silnych relacji”.
Produkty i usługi opisane w niniejszej informacji prasowej nie są zatwierdzone przez The Maritime Executive.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu