Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czyszczenie części i chłodni: Sekretny pamiętnik kierownika Tesco | Tesco

ssupermarkety Zmniejszyć koszty Starają się chronić zyski, jednocześnie utrzymując niskie ceny dla klientów. Dyrektorzy generalni mówią o „wydajności”, ale pracownicy handlu detalicznego twierdzą, że w praktyce może to oznaczać chłodnie, cięcia w sprzątaniu i cięcia godzin pracy z fałszywych powodów.

Na przykład największy supermarket w Wielkiej Brytanii, Tesco, dystrybuował produkty wysokiej jakości Podwyżki stawek godzinowych dla pracowników sklepów, ale według niektórych pracowników zmniejsza liczbę godzin, które mogą przepracować. Tymczasem gorzej opłacani pracownicy, tacy jak kierownicy zespołów, twierdzą, że muszą robić więcej, gdy są obciążani Cięcie płac na realnych warunkachze skokami wynoszącymi zaledwie 3% znacznie poniżej obecnego Stopa inflacji 11,1%..

Jeden Tesco Kierownik rozmawiał z Guardianem pod warunkiem zachowania anonimowości, aby podzielić się swoją opinią z hali produkcyjnej.

„To tylko zwrot pieniędzy”.

Jestem przerażony tym, jak mogą wyglądać Święta Bożego Narodzenia w Tesco, biorąc pod uwagę liczbę godzin, które dają nam na prowadzenie sklepów. Tniemy, tniemy i tniemy pod pretekstem, że naszym strategicznym celem jest „oszczędzanie na inwestycje”, ale prawda jest taka, że ​​cięcia niszczą sklepy, a kierownictwo nigdy w nic nie reinwestuje.

Czyszczenie to obszar, który stale koncentruje się na ranach. Z roku na rok mamy coraz mniej godzin na sprzątanie. Nasze umowy są czyszczone przez osoby trzecie, takie jak Mitie i Servest, które co dwa lata składają oferty na kontrakty, ale to, na co faktycznie się podpisują, jest trudne do zdobycia za pieniądze, które daje im Tesco.

Powoduje to, że sklepy rzadko są właściwie sprzątane, a nasi pracownicy na dole regularnie muszą sami odbierać pracę. Plotka głosi, że w Nowym Roku stracimy również połowę naszych godzin sprzątania w ciągu dnia na sprawdzanie toalet, sprzątanie rozlanych płynów i opróżnianie koszy – te zadania będą musieli odebrać pracownicy Tesco.

Istnieje wiele innych „projektów inwestycyjnych”, które są zawsze promowane jako uproszczenie biznesu, a zatem uzasadniony sposób na usunięcie godzin pracy. O ile polecenie nie mówi o zaprzestaniu pracy – jak w przypadku zamykania stoisk z rybami i mięsem oraz świeżych piekarni – zmiany te prawie zawsze skracają godziny pracy personelu bez żadnych wymiernych korzyści.

Jedną z „oszczędności” były niebieskie żetony rozdawane klientom, aby mogli głosować na dowolną lokalną inicjatywę, którą Tesco chciało nagrodzić. Postanowiono umieścić te żetony w kubku przy kasie, aby klienci mogli je wziąć zamiast rozdawać. Uznano, że zaoszczędzi to kilka godzin tygodniowo, ale w rzeczywistości klienci zawsze prosili o kody, co oznaczało, że personel wciąż je rozdawał – więc nastąpiło odcięcie bez faktycznej oszczędności czasu.

Setki godzin pracy tygodniowo również zostało obciętych z powodu „inflacji”. Tesco twierdzi, że ponieważ ceny wzrosły średnio o 10%, musimy pracować mniej ciężko, aby uzyskać taką samą sprzedaż. Pomysł polega na tym, że teraz wystarczy sprzedać, powiedzmy, trzy lub cztery paczki masła, aby sprzedać 10 funtów zamiast pięciu lub sześciu. Kierownictwo regularnie zmniejszało godziny pracy z tego powodu przez lata, ale nie dodaje godzin z powrotem, kiedy mamy motywację do obniżania cen, co sprawia, że ​​trudno jest wziąć te same pieniądze.

Straciliśmy około 10 do 15 roboczogodzin na sklep, w zależności od ilości, po wprowadzeniu sterów kart. Kasy straciły godziny, bo transakcje mają być szybsze, a kasa straciła godziny, bo miały obsłużyć mniej gotówki – ale tak się nie stało.

Prawda była taka, że ​​klienci nigdy nie widzieli znaków i trzeba im było powiedzieć, że to tylko bilet, żeby się ruszyć. W rzeczywistości trwało to dłużej i powodowało większy dyskomfort, więc zdecydowanie nie była to oszczędność. Większość sklepów po prostu przestała płacić kartą tylko dlatego, że sprawiało to tyle problemów.

Sklep Tesco
Sklep Tesco Zdjęcie: Kevin Britland/Alamy

Kolejnym obszarem do przetestowania jest obniżenie temperatury w sklepie o 1°C. Wydaje się, że to pomaga planecie. Panuje powszechny sceptycyzm. W rzeczywistości pozwoli to zaoszczędzić ogromną ilość pieniędzy. Pracownicy Tesco zawsze słusznie narzekają, że w naszych sklepach jest bardzo zimno w miesiącach zimowych, ale nigdy się z tym nie uporano, a ich koledzy owijają się wieloma warstwami, aby się rozgrzać. Mają też niższe temperatury dla personelu w nocy.

Niedawno Tesco odcięło około 20 godzin od niektórych większych sklepów na „usługę magazynową”, która rzekomo została niesłusznie przekazana sklepom. Prawda jest taka, że ​​sklepy są bardzo wąsko zarządzane i znajdują się pod dużą presją, a na pewno nie mają możliwości ich usunięcia! To tylko zwrot pieniędzy, jak zawsze, co wywiera coraz większą presję na pracowników Tesco.

Gdy zostaniesz poproszony o odpowiedź na konto menedżera, Tesco Przyznała, że ​​obniżyła temperaturę w niektórych sklepach, ale powiedziała, że ​​jest to zgodne z kodeksem postępowania, a pracownicy otrzymali odpowiednią odzież, jeśli pracowali w chłodniejszych miejscach.

READ  Popyt na węgiel spadł w Europie zimą pomimo kryzysu energetycznego

Detalista powiedział, że jego godziny pracy w magazynie zostały skrócone o trzy godziny na sklep po błędnej kalkulacji i że rozważa wykorzystanie czasu sprzątania w inny sposób w ciągu dnia pracy, ale jego inwestycja w sprzątanie pozostała niezmieniona. Tesco powiedziało, że stale sprawdza działanie sklepów, ponieważ zmieniają się nawyki klientów, ale powiedziało, że w praktyce oznacza to zmianę godzin, a nie ich skrócenie.

Rzecznik firmy powiedział: „To konto nie jest dokładnym odzwierciedleniem sposobu prowadzenia naszych sklepów i odrzucamy wszelkie sugestie obniżenia standardów higieny lub poziomu obsługi klienta w naszych sklepach.

„Save to Invest pozwoliło nam znacznie zainwestować w nasz konkurencyjny pakiet nagród dla współpracowników, z dwiema podwyżkami wynagrodzeń w tym roku, oraz w dostarczanie naszym klientom dużej wartości. Chociaż zawsze staramy się zapewniać wydajność tam, gdzie to możliwe, nigdy nie dzieje się to kosztem doświadczenia klienta lub pracy na dłużej.”