Zawsze zastanawiałem się, co myśleć o Virgin Galactic, świetnie sprzedającej się firmie zajmującej się turystyką kosmiczną, założonej w 2004 roku przez Sir Richarda Bransona.
Jasne, Branson założył firmę z godnymi pochwały celami. Sprowadzenie większej liczby ludzi na planetę, aby zobaczyli krzywiznę Ziemi i doświadczyli nieważkości, powinno tylko pomóc ludzkości lepiej zrozumieć wartość naszego kruchego świata. Wpłynięcie przez Bransona prywatnych funduszy na loty kosmiczne, wraz z innymi miliarderami, było niezwykłym dobrodziejstwem w ciągu ostatnich dwóch dekad, jeśli chodzi o popychanie ludzi dalej na ostatnią granicę.
Jednak Virgin Galactic zawsze uważała, że ma zbyt dużo skwierczenia i nie ma wystarczającej ilości substancji. Oto tylko jeden przykład: miesiące gromadzenia i Firma w końcu się ujawniła W lipcu co do wnętrza WSS Sam Statek kosmiczny będzie wyglądał. Jednak po odsłonięciu widoki kabiny nie były prawdziwymi zdjęciami. Zamiast tego były fantastycznymi wizualizacjami.
Następnie następuje powolne tempo rozwoju. Ponad dziesięć lat temu Przewidywanie Bransona Pierwszy lot kosmiczny Virgin Galactic – za pośrednictwem samolotu kosmicznego o napędzie rakietowym, zestrzelonego z dużego samolotu lotniskowca – odbędzie się do stycznia 2011 r. Mówił także o stworzeniu hotelu kosmicznego i małych statków kosmicznych do żeglowania po Księżycu w 2020 r. Virgin Przypisuje się, że Galactic w końcu osiągnął „Kosmos” w grudniu 2018 roku, lecąc ponad 80 km. Plik Sam Statek kosmiczny powrócił trzy miesiące później z drugim lotem. Od tamtej pory nie wróciła i nie przetransportowała jeszcze żadnych kosmicznych turystów.
Więc co dokładnie się dzieje? Nowa książka Nicholasa Schmidle’a, Test bogini: Virgin Galactic and the Making of a Modern AstronautWykonuje świetną robotę, opowiadając nam resztę tej historii. Schmidle pracuje dla The New Yorker, więc naturalnie jest to pięknie napisana książka. Ale przedstawia również bogaty obraz szefa beta testów firmy, Marka „Forgera” Stucky’ego, oraz złożonej firmy. Opublikowane przez Henry Holt and Co. Książka trafi do sprzedaży Wtorek 4 maja.
Test bogów Emanowany z Długi artykuł Schmidle napisał dla The New Yorker o Forger and Virgin Galactic, opublikowanym w 2018 roku. Jak wyjaśnia Schmidle, miał niezrównany dostęp do Virgin Galactic od 2014 roku, wkrótce po fatalnym upadku VSS. Projekt Statek kosmiczny, który zabił drugiego pilota Virgin Galactic, Michaela Alsbury’ego. Firma nałożyła kilka ograniczeń na Schmidle, umożliwiając mu nagrywanie rozmów telefonicznych i spotkań. Trwało to ponad cztery lata.
„Po ukazaniu się artykułu w New Yorkerze, w sierpniu 2018 r., Cofnięto mój status inline” – napisał w książce Schmidle. „(Michael) Moussa poinstruował personel, że nie jestem już częścią siebie i żebym przestał ze mną rozmawiać”.
Tam Schmidle zajmował miejsce w pierwszym rzędzie przez niektóre z najważniejszych lat Virgin Galactic, w tym po Projekt Awaria i rozwój pełen zagrożeń Sam. Jego historia koncentruje się głównie na Forgerze, fascynującej, ale wadliwej postaci, która jest czarodziejem w podróży, ale zmaga się z relacjami ze swoimi dziećmi. Ostatecznie Forger służył jako pierwszy pilot Sam Lecąc w 2018 roku ponad 80 km, otrzymał dwa skrzydła astronautów. Dzielimy się jego zwycięstwem Test bogów.
Pojawiają się również zdjęcia innych głównych graczy Virgin Galactic. W przeciwieństwie do innych miliarderów ery kosmicznej, takich jak Elon Musk i Jeff Bezos, którzy zagłębiają się w szczegóły inżynieryjne swoich firm rakietowych – jest on nieco oddzielny i koncentruje się tylko na marketingu.
Michael Moses, który przybył do Virgin z programu promów kosmicznych NASA i pracuje jako szef misji kosmicznych i bezpieczeństwa, został przedstawiony jako pracownik obrotowy, który usilnie próbuje przesunąć piłkę do przodu. W książce znajduje się duży szczegół, kiedy Moses i jego żona, Beth – główna trenerka astronautów Virgin, która leciała w kosmos podczas drugiego lotu w lutym 2019 roku – omawiają rywalizację między Virgin Galactic a Blue Origin. „Kupię bilet z Blue” – mówi.
Inni w książce są opisani mniej przychylnie. George Whitesides, dyrektor generalny, który opuścił Virgin Galactic na tak długo na początku tego roku, wydaje się niezdecydowany. „Czasami trudno jest tu podejmować decyzje” – mówi Michael Moses w pewnym punkcie książki, odnosząc się do Whitesides. „Przepraszam, ciężko jest przyjść jeszcze Ludzie czasami podejmują decyzje. Nie mam wielu problemów ”.
Wydaje się, że „dyrektor ds. Klientów” firmy, Stephen Attenborough, działa w mściwy sposób. Attenborough ma trudne zadanie przekonywania klientów, z których niektórzy zapisali się na podróże kosmiczne za 250 000 dolarów od ponad dziesięciu lat, aby wstrzymali swoje rezerwacje na niepewne przyszłe daty lotów.
Być może najważniejsze, przede wszystkim oczami Stucky’ego, dostrzegamy niestabilność technologii lotów kosmicznych Virgin Galactic. W przeciwieństwie do automatycznego systemu startowego Blue Origin Shepard lub statku kosmicznego SpaceX Crew Dragon – który może wystartować z Ziemi i zadokować na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej na niskiej orbicie okołoziemskiej bez astronauty dotykającego elementów sterujących – VSS Sam To w dużej mierze system analogowy.
Po drugim locie kosmicznym w lutym 2019 r. Virgin Galactic poinformowała, że wstrzymała operacje kosmiczne na jakiś czas, aby przystosować statek do lotów komercyjnych z turystami kosmicznymi. Wydaje się, że jest to prawdą tylko częściowo. Schmidle poinformował, że gdy personel pokładowy poruszał się na kołach Sam W hangarze po tym drugim locie kosmicznym znaleźli szeroką lukę, która powstała w kadłubie samolotu. „Wyglądało na to, że ktoś wyrwał korek z wanny” – powiedział Stucky. Niektórzy pracownicy bezpieczeństwa firmy zostali obrażeni i czuli się niezwykle szczęśliwi, że nikt nie zginął podczas tej podróży.
Wszystko to nie oznacza, że Schmidl znalazł jakieś nikczemne wydarzenia w swoich dogłębnych raportach na temat Virgin Galactic. To zasługa firmy Branson, Whitesides i innych za umożliwienie dziennikarzowi tego rodzaju dostępu. Jednak w programach rozwoju pocisków rakietowych nieuchronnie występują napięcia między gotowością pilotów testowych do podejmowania ryzyka a inżynierami pokładowymi, którzy chcą więcej czasu na projektowanie i testowanie. W przypadku Virgin podwaja to zespół marketingowy, który od 15 lat sprzedaje bilety w kosmos, podczas gdy firma jeszcze nie latała z płacącym klientem i rozpaczliwie potrzebuje dostawy. W ostatnim czasie zaistniała również potrzeba uspokojenia akcjonariuszy spółki giełdowej.
To, czego uczy się Schmidle, tworzy wielki dramat. Rzadko kiedy osoby postronne uzyskują w ten sposób punkt widzenia poufnych informacji Test bogów To rewelacja.
Niestety, nadal nie wiemy, czy Virgin Galactic w końcu uda się przenieść tysiące ludzi w kosmos. Odczucie, jakie można uzyskać od Stucky’ego, poprzez konto Schmidle, jest takie, że każda jazda pochodzi z VSS Sam Wymaga ogromnego skupienia, a to niebezpieczeństwo jest zawsze tuż za rogiem. Ten wizerunek Virgin Galactic wyraźnie koliduje z imponującą prezentacją firmy w materiałach promocyjnych i obiecuje akcjonariuszom setki lotów rocznie w celu osiągnięcia rentowności. Czas zadecyduje, która historia ma do tego prawo.
Lista obrazów wg Henry Holt and Company.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa