Chrisa McCaina
Squiggles jest sprzedawany jako produkt marki supermarketów gospodarstwa domowego w Australii.
Popularne herbatniki, takie jak Squiggles, Chocolate Fingers i Toffee Pops, wydają się być produkowane przez Griffin’s w Nowej Zelandii i sprzedawane jako marka własna w australijskim supermarkecie.
Herbatniki tej marki są oznaczone jako „Made in New Zealand” i są częścią programu Coles „codziennej ceny”, w ramach którego ciastka utrzymują się na poziomie 2,25 AUD (2,43 NZD).
Po powrocie do domu, w Countdown, kupujących nie stać na domowe wersje herbatników Griffin’s.
Znaki firmowe Griffina Chocolate Digestive, Mint Treat i Chocolate Fingers kosztowały 3,60 USD w piątek rano, a Toffee Pops i Squiggles przywrócą ci 4,70 USD.
Czytaj więcej:
* Najtańsza (czasem) czekolada z kiwi w Australii
* NA ZDJĘCIACH: Jak mieszkańcy Auckland spędzili pierwszy tydzień z powrotem w Covid-19 Alert Level 3
* Herbatniki Griffin Sampler są oceniane od najgorszego do najlepszego
Rozmiary opakowań były różne w Nowej Zelandii, podczas gdy w Australii wszystkie opakowania miały 200 gramów.
Zarówno Coles, jak i Griffin odmówili komentarza w sprawie umów handlowych.
„Griffin’s Snacks z dumą piecze ulubione ciastka Kiwi. Pieczemy ciastka naszej własnej marki i niektóre produkty dla klientów i nie możemy komentować szczegółów tych umów handlowych” – powiedział rzecznik Griffin’s.
Wygląda jednak na to, że umowa była długoterminowa.
Griffin jest własnością Universal Robina Corporation (URC), jednego z największych producentów markowych artykułów spożywczych i napojów na Filipinach.
Globalny internetowy magazyn spożywczy Just Food poinformował w 2014 roku, że firma buduje biznes w Australii, produkując własne markowe produkty dla Woolworths, Coles i Aldi.
Firma URC chciała również rozszerzyć swoją działalność na rynek Azji Wschodniej.
David Jefferson, starszy wykładowca nad barem na Uniwersytecie w Canterbury, powiedział, że Colleys i Griffin mogą dojść do porozumienia w sprawie sprzedaży herbatników Griffin’s jako produktu marki Coles.
„Cokolwiek wyprodukuje Griffin, zostanie następnie zapakowane i oznaczone jako Coles, więc wszelka związana z tym własność intelektualna lub znaki towarowe, które zostaną dołączone do tych produktów, będą znakiem towarowym Coles”.
Powiedział, że Griffin może nie posiadać praw do znaków towarowych swoich własnych marek w Australii. Często zdarzało się to w przypadku międzynarodowych firm, w tym Burger King, który działa jako Hungry Jacks w Australii ze względu na znaki towarowe.
Mogła też istnieć inna firma w Australii, która już zarejestrowała nazwę Griffin.
Aby dostać się do Australii, Griffin zawarł umowę z Coles, aby sprzedawać swoje produkty wyłącznie za ich pośrednictwem, używając nazwy Coles.
Jefferson powiedział, że jeśli Griffin miał ochronę znaku towarowego dla własnej marki w Australii i nie było umowy z Colesem, to pojawiała się kwestia konkurencji i potencjalnego zamieszania konsumentów spowodowanego posiadaniem podobnych produktów na rynku.
Ale ciastko samo w sobie nie może być marką.
„W ten sposób firmy obchodzą te rzeczy, sprawiają, że rzeczy wyglądają naprawdę podobnie w aspektach, które nie są potencjalnymi naruszeniami znaku towarowego”.
Tutaj, w Nowej Zelandii, herbatniki są często powielane przez domowe marki supermarketów, w tym paluszki czekoladowe.
Ale supermarkety Jefferson były w stanie z łatwością obejść prawa własności intelektualnej, mając różne logo i różne opakowania.
„Sąd nie stwierdzi, że dezorientacja konsumentów była problemem” – powiedział.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”