Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy Pizza Hut będzie kolejnym gigantem, który zniknie z High Street?  Przyszłość restauracji stoi pod znakiem zapytania po 50 latach obecności w Wielkiej Brytanii wraz z rosnącymi cenami, które wpędziły ją w dalsze straty

Czy Pizza Hut będzie kolejnym gigantem, który zniknie z High Street? Przyszłość restauracji stoi pod znakiem zapytania po 50 latach obecności w Wielkiej Brytanii wraz z rosnącymi cenami, które wpędziły ją w dalsze straty

Po ponad 50 latach spędzonych w Wielkiej Brytanii, gdy Pizza Hut walczy o wyjście z pandemii koronawirusa w obliczu rosnących cen, nadchodzi kryzys zadłużenia.

Brytyjska sieć fast foodów przyznała, że ​​mocno odczuła pandemię, która ograniczyła popyt na osoby jedzące w jej restauracjach.

Sytuację zaostrzyła wojna na Ukrainie, która spowodowała gwałtowny wzrost cen energii, żywności i transportu.

Sieć powstała w amerykańskim stanie Kansas w 1958 roku, a swój pierwszy outlet w Wielkiej Brytanii otworzyła w 1972 roku w Islington w północnym Londynie.

Od tego czasu popularność Pizza Hut wzrosła, a w szczytowym okresie zatrudniała 10 000 pracowników w ponad 260 restauracjach na terenie całego kraju, obsługując trzy miliony gości miesięcznie.

Po ponad 50 latach spędzonych w Wielkiej Brytanii, gdy Pizza Hut walczy o wyjście z pandemii koronawirusa w obliczu rosnących cen, nadchodzi kryzys zadłużenia. Powyżej: pierwszy lokal Pizza Hut w Islington, otwarty w 1973 roku

Pizza Hut na rogu Church Street i Kensington High Street

Pizza Hut na rogu Church Street i Kensington High Street

W latach 80. sieć wprowadziła do swojego menu Pizza Pan, co w następnej dekadzie znalazło się w centrum pamiętnej reklamy z Garethem Southgatem w roli głównej.

Trenera reprezentacji Anglii siedzącego w restauracji Pizza Hut z brązową papierową torbą na głowie po tym, jak nie wykorzystał kluczowego rzutu karnego w półfinale Euro 96.

W reklamie został wyśmiany przez kolegów Stuarta Pearce’a i Chrisa Waddle’a, którzy krzyknęli do kelnerki „Pani, panienko, panienko”, po czym roześmiali się: „To jest pizza, chyba że się nie mylę”.

W 1995 roku sieć wprowadziła ofertę nadziewanego ciasta, a następnie na przełomie tysiącleci wprowadziła The Edge: pizzę na cienkim cieście z dodatkami wzdłuż krawędzi.

Starając się zapewnić zdrowszą opcję, Pizza Hut zaczęła oferować nieograniczone wyjścia do swojej stacji sałatkowej, a także pizzę o wartości poniżej 500 kalorii.

Jednak w ostatnich latach Pizza Hut musiała stawić czoła ostrej konkurencji ze strony wielu innych fast foodów, w tym Domino’s i Papa John’s.

Grupa prowadzi obecnie rozmowy w sprawie refinansowania około 31 milionów funtów z 73 milionów funtów długu, który musi spłacić do kwietnia przyszłego roku.

Jednakże Pizza Hut w swoich najnowszych obliczeniach ostrzegła Wielką Brytanię, że w dalszym ciągu może naruszyć swoje umowy kredytowe w ramach „poważnego, ale prawdopodobnego scenariusza spadkowego”, podaje The Telegraph.

Firma stwierdziła: „Podobnie jak Omicron [Covid variant] Skutki zaczynają ustępować, a wybuch wojny na Ukrainie powoduje bezprecedensową i utrzymującą się inflację kosztów energii, żywności i transportu.

Heart with Smart Group, spółka prowadząca Pizza Hut w Wielkiej Brytanii, od 2021 roku franczyzuje sieć Itu w Azji Wschodniej.

Grupa stwierdziła, że ​​nie może się doczekać wprowadzenia nowych marek, ale nadal koncentruje się na rozwoju swoich dwóch istniejących franczyz.

„Nasza sprzedaż wzrośnie o 25 procent w 2022 r. i pozostajemy optymistami, biorąc pod uwagę, że popyt na usługi restauracyjne pozostaje duży, ceny energii spadają, a inicjatywy i inwestycje w zakresie wydajności nabierają tempa” – dodał dyrektor generalny Jens Hofma.

„Na dzień dzisiejszy nasza działalność znacznie wyprzedza rok 2022, odnotowując 16,8-procentowy wzrost sprzedaży w restauracjach w dotychczasowym roku obrotowym i 12-procentowy wzrost w całej działalności”.

Dodał: „Nasz wynik operacyjny na poziomie 3 mln GBP za 2022 r. jest marginalny, jeśli weźmie się pod uwagę wpływ Omicron na początku roku, po którym nastąpiły wyższe rachunki za media i inna presja kosztowa – wielu operatorów ma podobne lub większe problemy z rentownością w ciągu ten okres.

„Nasze obecne wyniki handlowe pokazują, że tego lata obserwujemy silne ożywienie z dużą dynamiką i zapewniamy dwucyfrowy wzrost sprzedaży”.

READ  Białoruś i Rosja prowadzą wspólne patrole, gdy na polskiej granicy wybucha kryzys migracyjny