Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy komunikacja wirtualna może ograniczyć Twoją kreatywność?  Tak mówi nowe badanie

Czy komunikacja wirtualna może ograniczyć Twoją kreatywność? Tak mówi nowe badanie

powiększanie spotkań, Google Dowiedz się o połączeniach, wymieniaj się pomysłami na WhatsApp, dziel się pomysłami na Instagramie – to stało się normą naszych czasów. ale mogę wirtualny Komunikacja niszczy zdolności twórcze jednostki? Tak mówi nowe badanie.

Opublikowany w Natura.combadanie ptKomunikacja wirtualna ogranicza generowanie kreatywnych pomysłów, Zwerbował 602 losowo dobranych w pary ludzi i polecił im wymyślić kreatywne zastosowania produktów codziennego użytku, takich jak folia bąbelkowa i frisbee, w ciągu pięciu minut, a następnie poświęcić minutę na wybranie tego, który ich zdaniem był najbardziej kreatywny. Uczestnicy zostali losowo przydzieleni do wspólnej pracy nad tym zadaniem osobiście lub wirtualnie.

Ich wyniki były następnie mierzone przez jurorów-studentów, którzy ustalali punktację na podstawie liczby pomysłów, które wymyślili, oraz wartości twórczej ich pomysłów. Na przykład twórczym wykorzystaniem latającego spodka jest zdejmowanie owoców z drzewa lub przekazanie wiadomości, podczas gdy mniej kreatywnym pomysłem jest użycie go jako tablicy piknikowej lub kapelusza.

W badaniu naukowcy wykorzystali również oprogramowanie do śledzenia wzroku, aby zobaczyć, na czym skupiali się uczestnicy. Odkryli, że wirtualni uczestnicy spędzali więcej czasu patrząc bezpośrednio na swoich partnerów i nie zauważali Ocean, co często pomaga w generowaniu kreatywnych pomysłów. Wspomniał też, że uczestnicy wideokonferencji niewiele pamiętają o swoim otoczeniu.

Wyniki tego badania zostały powtórzone w większym i bardziej złożonym środowisku również poza laboratorium – z 1490 pracownikami w firmie telekomunikacyjnej mającej oddziały w pięciu krajach. Poproszono ich o wymyślenie nowych pomysłów na produkt i wybranie jednego z nich do przedstawienia jako propozycji nowego produktu.

Badanie wykazało zatem, że podobne wzorce pojawiają się nawet podczas burzy mózgów wykorzystujących zaawansowane technologie rozmowy wideo, nawet jeśli ludzie lepiej poznają Zoon lub Google Meet. Odkrył jednak również, że wideokonferencje nie utrudniały procesu wyboru najlepszego z pięciu pomysły.

READ  Meta przedstawia nowe narzędzia AI do tworzenia zasobów wideo i edycji obrazów

„Tutaj pokazujemy, że nawet jeśli interakcja wideo może przekazać te same informacje, nadal istnieje nieodłączna i pomijana fizyczna różnica w komunikacji wideo, która jest psychologicznie nieszkodliwa: zespoły osobiste działają we w pełni współdzielonej przestrzeni fizycznej, podczas gdy zespoły zamieszkują przestrzeń wirtualną Nasze dane sugerują, że ta fizyczna różnica we wspólnej przestrzeni zmusza wirtualnych rozmówców do zawężenia pola widzenia poprzez skupienie się na ekranie i filtrowanie peryferyjnych bodźców wizualnych, które nie są widoczne lub nie są istotne dla ich partnera.

Aby uzyskać więcej informacji o stylu życia, śledź nas na Instagram | Świergot | Facebook I nie przegap najnowszych aktualizacji!