Zostały tylko trzy tygodnie do F1 23, trzeciej gry Formuły 1, która zostanie wydana od czasu, gdy EA kupiło Codemasters, a my mieliśmy szczęście, że mogliśmy zobaczyć jej wersję zapoznawczą.
Ponieważ nie jest to ostatnia wersja gry, nie wszystkie nowe tryby gry i funkcje były dostępne do wypróbowania. Obejmuje to wszystkie tryby sieciowe – co oznacza, że wciąż nie widzieliśmy, jak będzie wyglądał zupełnie nowy tryb „F1 World” w rzeczywistości.
Standardowe tryby Grand Prix i Time Trial były w stanie dać nam wgląd w niektóre inne zapowiadane ulepszenia i dodatki do F1 23. Obejmuje to zmiany w modelu fizyki i prowadzeniu samochodu, które zostały oparte na opiniach samych zespołów F1 .
Oczywiście każda nowa gra wyścigowa będzie się charakteryzować nową i ulepszoną fizyką samochodów, ale w przypadku F1 23 szczególnie ważne jest, aby zrobić to dobrze.
Społeczność powszechnie uważała, że model prowadzenia F1 22 sprawiał, że samochody były zbyt trudne do ciągłej jazdy do granic możliwości, zwłaszcza jeśli grało się na kontrolerze, a nie na kierownicy i pedałach.
Dwa szczególnie duże problemy z zeszłoroczną grą to brak przyczepności na wyjściu z wolnego zakrętu oraz to, że bardzo trudno było złapać poślizg od tyłu, ponieważ często obracasz się, zanim zdążysz to naprawić. Oznaczało to, że jazda w F1 22 była znacznie trudniejsza do przyzwyczajenia niż w poprzednich grach, a nawet wtedy samochody były frustrująco nieprzewidywalne.
F1 23 spełnia swoją obietnicę, ponieważ podczas kierowania jest mniej drętwienia, a jeśli dodasz trochę gazu przy wyjściu z zakrętu, możesz złapać niewielki poślizg i dojść do siebie bez uprzedniego skręcania.
Nie oznacza to, że manewr nagle wypalił; Zbyt duża moc za wcześnie i zacznie się obracać, jeśli zanurzysz oponę w trawie w obszarze hamowania lub mocno zatrzaśniesz hamulce, zablokuje się. Ale w przeciwieństwie do zeszłorocznej gry, masz lepsze wyczucie ograniczeń samochodu i nie jesteś od razu karany za zboczenie z nich.
Warto również zauważyć, że wszystko to jest dostępne w domyślnych ustawieniach samochodu, więc wrażenia z jazdy prawie na pewno staną się przyjemniejsze, gdy społeczność majstruje przy tych ustawieniach.
Czucie kontrolera również zostało znacznie ulepszone i nie ma tak agresywnego centrowania kierownicy w grze, gdy skończysz obracać się wokół jednego z ciasniejszych i wolniejszych zakrętów.
Jeśli szukasz wyzwań, nadal istnieje, ale jest o wiele łatwiejszy w obsłudze niż F1 22, a dodatkowa przewidywalność i łagodność, które zapewnia F1 23, naprawdę przydaje się w późniejszej fazie wyścigu, gdy jeździsz na mocno zużytych oponach lub jeśli deszcze.
Ten punkt idzie w parze z kolejną z nowych funkcji F1 23, możliwością wykonywania sprintów na 35% pełnego dystansu Grand Prix.
35% wyścigów długodystansowych podlega F1 Esports. Zawody prowadziły wyścigi z dystansem 25%, ponieważ był to najkrótszy wyścig w grach Formuły 1, w których obowiązywały pit stopy.
Ale po tym, jak kierowcy i widzowie zażądali dłuższych wyścigów, aby zaoferować bardziej strategiczne wybory, w sezonie 2020 F1 Esports zadebiutowały wyścigi długodystansowe ze wzrostem o 35%. Zgodnie z zamierzeniami, doprowadziło to do większej wszechstronności strategicznej i zaowocowało kilkoma ekscytującymi wyścigami. Jednak 35% wyścigów długodystansowych nigdy nie było dostępnych dla wszystkich graczy aż do F1 23.
Dystans wyścigu jest kwestią osobistych preferencji, ale większość rozgrywek w trybie kariery dla dwóch graczy i ligowych seriach wyścigów online obejmuje zazwyczaj 25% lub 50% wyścigów. Tak więc opcja 35% to kompromis, który może z łatwością spodobać się graczom, którzy nie chcą poświęcać około 45 minut na wyścig, ale chcą bardziej opłacalnych strategii dotyczących opon niż oferuje opcja 25% dystansu.
Nie jest do końca jasne, jak otwarte są opcje strategiczne dla wyścigu na dystansie 35% w porównaniu z wyścigiem na dystansie 25%, ponieważ zależy to od wielu czynników i zmian dla każdego toru.
W oparciu o ekrany strategii przed wyścigiem, które nie zawsze odzwierciedlają przebieg wyścigów w rzeczywistości, w Bahrajnie wyścigi na dystansie 25%, 35% i 50% są oddalone o jeden przystanek. Na Węgrzech tylko w odległości 50% dwie stacje mogą być opłacalne i podobnie jest w Imola.
Mimo to Imola rozegrała emocjonujący wyścig na dystansie 35%. Począwszy od ostatniego w Red Bullu Maxa Verstappena, zwiększony dystans o ponad 25% oznacza większą przerwę między okrążeniami między pit stopami dla tych, którzy startują na miękkich oraz tych na średnich i twardych.
Ruszanie z tyłu na średnich oponach i próba nadrobienia terenu przez zacięcie i bieganie w czystym powietrzu było bardziej wykonalne niż w wyścigu na dystansie 25%. Cały wyścig trwał nieco ponad 30 minut, co było wystarczająco krótkie, aby nie było nużące, ponieważ o kolejności na mecie decydowała w dużej mierze kilka okrążeń przed końcem.
Niestety, ta wersja zapoznawcza nie uwzględnia nadmiernej liczby czerwonych flag, więc nie mogliśmy jej przetestować.
Pierwszy film z głębokim nurkowaniem wydany przez EA i Codemasters obiecywał, że mogą pojawić się czerwone flagi z powodów, w tym zgaśnięcia samochodów z powodu problemów mechanicznych na torze, a nawet w ekstremalnie mokrych warunkach.
Byłoby to ulepszenie w stosunku do F1 2014, ostatniej gry z czerwonymi flagami, kiedy są one naprawdę widoczne tylko wtedy, gdy zaparkowałeś samochód, aby zablokować cały tor lub zmodyfikowałeś grę. Ale jak dotąd nie byliśmy w stanie sprawdzić, czy F1 23 oferuje bardziej realistyczne włączenie czerwonych flag.
Zamiast tego mogliśmy zobaczyć nowy schemat kodowania kolorami dla F1 23. Chociaż nie jest to przełomowa zmiana, jest natychmiast zauważalna dla każdego, kto spędził znaczną ilość czasu z F1 22.
Największe wrażenie robi podczas scen, w których widać kierowców na zewnątrz samochodu, a także bardziej naturalna realizacja światła słonecznego. Nadaje również grze znacznie bardziej mroczny ton.
Ostatecznie to nie paleta kolorów jest najważniejsza dla bazy graczy i wpłynie na czyjąś decyzję o zakupie gry. Jednak prowadzenie samochodu – i wspaniale jest widzieć opinie graczy z F1 22, które zostały wysłuchane i na które reagowano.
Ale wciąż niecierpliwie czekamy, aż dostaniemy w swoje ręce zupełnie nowy świat F1 i system czerwonej flagi, które są w podglądzie kompilacji 23 F1, aby zobaczyć, czy również spełnią oczekiwania.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów