Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy aplikacje do dostarczania żywności powinny promować opcje o niższej kaloryczności?

Nowe badanie wykazało, że promowanie opcji niskokalorycznych w aplikacjach do dostarczania może pomóc użytkownikom w dokonywaniu zdrowszych wyborów.

Dostawa jedzenia

Po serii randomizowanych prób naukowcy stwierdzili, że aplikacje do dostarczania żywności powinny promować opcje o niższej kaloryczności, ponieważ mogą pomóc użytkownikom w wyborze zdrowszych opcji.

W badaniach wzięło udział ponad 23 000 dorosłych w Wielkiej Brytanii, a wyniki wykazały, że promowanie alternatyw o obniżonej kaloryczności może zmniejszyć średnią nadwyżkę kalorii w zamówieniach o 2-15 procent.

Obecnie w Wielkiej Brytanii 25,9 proc dorosłych jest otyłych, według brytyjskiego parlamentu. W rzeczywistości Światowa Organizacja Zdrowia stwierdziła, że ​​jest ich więcej niż Jeden bilion Osób otyłych na całym świecie.

the badania Korzystając z aplikacji symulującej dostarczanie żywności, odkryłem, że interwencje, które umieszczały żywność i restauracje w bardziej widoczny sposób niskokaloryczne, domyślnie mniejsze wstępnie ustawione porcje i wyświetlanie etykiet kalorii, znacznie zmniejszyły całkowitą zawartość kalorii w fast foodach w porównaniu z grupą kontrolną aplikacja.

Badania prowadził dr Filippo Bianchi z organizacji innowacyjnej Nesta i zespół Behavioural Insights w Londynie wraz z kolegami z University of Oxford.

„Nasze odkrycia sugerują, że proste interwencje mogą pomóc ludziom wybrać opcje o niższej kaloryczności w aplikacjach do dostarczania bez konieczności eliminowania mniej zdrowych opcji” – powiedział dr Bianchi.

„To nie znaczy, że zawsze musimy zastępować pizzę zieloną sałatą – nawet inicjatywy ułatwiające niewielkie zmiany w tym, co jemy, mogą pomóc w powolnym zmniejszaniu otyłości, jeśli są oferowane na dużą skalę”.

Według naukowców około 25 milionów dorosłych w Wielkiej Brytanii korzysta z aplikacji do dostarczania żywności, takich jak UberEats, JustEat i Deliveroo, co przekłada się na 55-procentowy wzrost od 2015 roku.

„Aplikacje dostarczające mogą dotrzeć do milionów ludzi i pomóc nam w dokonywaniu zdrowych wyborów żywieniowych, jednak istnieje bardzo niewiele badań dotyczących tego, co działa na rzecz promowania zdrowszych, bardziej odżywczych wyborów w tych miejscach” – skomentował dr Bianchi.

Rozwiązanie kryzysu otyłości

„Badania dostarczają zachęcających dowodów potwierdzających słuszność koncepcji, że niewielkie poprawki w aplikacjach do dostarczania mogą pomóc wielu ludziom zidentyfikować i wybrać zdrową żywność”.

READ  Najnowsze wydarzenia humanitarne w Jemenie: wydanie 2, marzec 2024 r. – Jemen

Idąc dalej, dr Bianchi zalecił przetestowanie podobnych inicjatyw z prawdziwymi restauracjami i aplikacjami dostawczymi, aby ocenić długoterminowy wpływ interwencji w prawdziwym świecie.

„Więcej badań powinno również zbadać, jak najlepiej zrównoważyć pożądane skutki zdrowotne, jednocześnie minimalizując wpływ na biznes i obawy konsumentów związane z kosztami życia” – podsumował dr Bianchi.