Nowe badanie wykazało, że promowanie opcji niskokalorycznych w aplikacjach do dostarczania może pomóc użytkownikom w dokonywaniu zdrowszych wyborów.
Po serii randomizowanych prób naukowcy stwierdzili, że aplikacje do dostarczania żywności powinny promować opcje o niższej kaloryczności, ponieważ mogą pomóc użytkownikom w wyborze zdrowszych opcji.
W badaniach wzięło udział ponad 23 000 dorosłych w Wielkiej Brytanii, a wyniki wykazały, że promowanie alternatyw o obniżonej kaloryczności może zmniejszyć średnią nadwyżkę kalorii w zamówieniach o 2-15 procent.
Obecnie w Wielkiej Brytanii 25,9 proc dorosłych jest otyłych, według brytyjskiego parlamentu. W rzeczywistości Światowa Organizacja Zdrowia stwierdziła, że jest ich więcej niż Jeden bilion Osób otyłych na całym świecie.
the badania Korzystając z aplikacji symulującej dostarczanie żywności, odkryłem, że interwencje, które umieszczały żywność i restauracje w bardziej widoczny sposób niskokaloryczne, domyślnie mniejsze wstępnie ustawione porcje i wyświetlanie etykiet kalorii, znacznie zmniejszyły całkowitą zawartość kalorii w fast foodach w porównaniu z grupą kontrolną aplikacja.
Badania prowadził dr Filippo Bianchi z organizacji innowacyjnej Nesta i zespół Behavioural Insights w Londynie wraz z kolegami z University of Oxford.
„Nasze odkrycia sugerują, że proste interwencje mogą pomóc ludziom wybrać opcje o niższej kaloryczności w aplikacjach do dostarczania bez konieczności eliminowania mniej zdrowych opcji” – powiedział dr Bianchi.
„To nie znaczy, że zawsze musimy zastępować pizzę zieloną sałatą – nawet inicjatywy ułatwiające niewielkie zmiany w tym, co jemy, mogą pomóc w powolnym zmniejszaniu otyłości, jeśli są oferowane na dużą skalę”.
Według naukowców około 25 milionów dorosłych w Wielkiej Brytanii korzysta z aplikacji do dostarczania żywności, takich jak UberEats, JustEat i Deliveroo, co przekłada się na 55-procentowy wzrost od 2015 roku.
„Aplikacje dostarczające mogą dotrzeć do milionów ludzi i pomóc nam w dokonywaniu zdrowych wyborów żywieniowych, jednak istnieje bardzo niewiele badań dotyczących tego, co działa na rzecz promowania zdrowszych, bardziej odżywczych wyborów w tych miejscach” – skomentował dr Bianchi.
Rozwiązanie kryzysu otyłości
„Badania dostarczają zachęcających dowodów potwierdzających słuszność koncepcji, że niewielkie poprawki w aplikacjach do dostarczania mogą pomóc wielu ludziom zidentyfikować i wybrać zdrową żywność”.
Idąc dalej, dr Bianchi zalecił przetestowanie podobnych inicjatyw z prawdziwymi restauracjami i aplikacjami dostawczymi, aby ocenić długoterminowy wpływ interwencji w prawdziwym świecie.
„Więcej badań powinno również zbadać, jak najlepiej zrównoważyć pożądane skutki zdrowotne, jednocześnie minimalizując wpływ na biznes i obawy konsumentów związane z kosztami życia” – podsumował dr Bianchi.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków