Jak wynika ze szczegółów udostępnionych marketingowi Dive, dzisiaj (23 stycznia) Google wprowadza ogłoszoną wcześniej usługę konwersacyjną opartą na modelu Gemini AI w Google Ads. Według Google we wczesnych testach narzędzia reklamodawcy przy mniejszym wysiłku utworzyli kampanie w sieci wyszukiwania o wyższej jakości, zwiększając w ten sposób Wyniki Siły Reklamy, które mierzą trafność, jakość i różnorodność tekstów reklam.
Konwersacja umożliwia reklamodawcom tworzenie odpowiednich treści reklamowych, w tym kreacji i słów kluczowych, z adresu URL witryny. Po raz pierwszy ogłoszono to w maju ubiegłego roku podczas firmowego wydarzenia Google Marketing Live. Dostęp do wersji beta jest teraz w pełni dostępny dla anglojęzycznych reklamodawców w USA i Wielkiej Brytanii na całym świecie Odejmować Dla wszystkich anglojęzycznych reklamodawców rozpoczynających działalność w ciągu najbliższych kilku tygodni.
„Uważałem, że konwersacja jest bardzo łatwa w użyciu. Pomogła mi stworzyć więcej reklam wysokiej jakości, charakteryzujących się „dobrą” lub „doskonałą” siłą, co poprawiło skuteczność” – powiedział Tom Foster z brytyjskiej firmy świadczącej usługi reklamowe Page1 w oświadczenie. Moje kampanie są większe.”
Reklamodawcy z małych firm, którzy korzystają z konwersacji w Google Ads, są o 42% bardziej skłonni do publikowania kampanii w sieci wyszukiwania z „dobrą” lub „doskonałą” siłą reklamy, podczas gdy reklamodawcy, którzy ulepszają swoje reklamy ze „słabych” do „doskonałych”, uzyskują o 12% więcej konwersji według danych Google.
W odpowiedzi na obawy reklamodawców dotyczące generowania obrazów do kampanii, w nadchodzących miesiącach Google doda w ramach konwersacji możliwość sugerowania obrazów przy użyciu wygenerowanej sztucznej inteligencji i obrazów ze stron docelowych. Wszystkie obrazy utworzone przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji w Google Ads będą opatrzone niewidocznym znakiem wodnym SynthID i będą zawierać metadane wskazujące, że zostały utworzone przy użyciu tej technologii, która nadal budzi wątpliwości związane z przejrzystością.
Wdrożenie funkcji konwersacyjnych w Google Ads to najnowszy krok firmy mający na celu wykorzystanie rosnącego zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją w reklamie. W listopadzie firma udostępniła funkcje sztucznej inteligencji w swoim produkcie reklamowym Performance Max w wersji beta wszystkim klientom w Stanach Zjednoczonych. Uruchomienie Geminiktórą określiła jako „najzdolniejszą i najpowszechniejszą [AI] model” do tej pory.
Oczekuje się, że wpływ generatywnej sztucznej inteligencji na Google i rynek reklamowy będzie znaczący. Według platformy marketingu danych BrightEdge udostępnionej firmie Marketing Dive szacunkowo 84% zapytań w wyszukiwarce Google zostanie wzmocnionych przez wygenerowaną sztuczną inteligencję, co ostatecznie przełoży się na ponad 40 miliardów dolarów rocznych przychodów z reklam. Szacuje się, że technologia najbardziej dotyka branże: opieka zdrowotna, e-commerce i technologie B2B.
„SGE oparte na sztucznej inteligencji firmy Google to największa transformacja technologiczna, jaką do tej pory widziała nasza branża” – stwierdził w oświadczeniu Jim Yu, założyciel i dyrektor generalny BrightEdge. „Ten moment stanowi szokujący punkt zwrotny zwłaszcza dla branży marketingowej, która od czasu wynalezienia marketingu cyfrowego opiera się na strategiach wyszukiwania organicznego, aby docierać do klientów i sprzedawać produkty. Zrozumienie, w jaki sposób ekspozycja marki SGE nie jest jedynie kwestią ciekawości marketerom – to kwestia przetrwania.”
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów