Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Cup Spy: 13 czerwca – Szwajcarska platforma pływa 20 kilometrów od Barcelony

Cup Spy: 13 czerwca – Szwajcarska platforma pływa 20 kilometrów od Barcelony

Cup Spy: 13 czerwca – Szwajcarska platforma pływa 20 kilometrów od Barcelony

Autor: Richard Gladwell / Sail-World NZ, 13 czerwca, 15:46 PST
14 czerwca 2024 r

Alinghi Red Bull Racing – AC75 – Dzień 30 – 13 czerwca 2024 r. – Barcelona © Ivo Rovira / Puchar Ameryki


Zawodnik Pucharu Szwajcarii w Ameryce, Alinghi Red Bull Racing, złamał tyczkę w czwartkowe popołudnie, późnym wieczorem podczas czterogodzinnej sesji treningowej przy prędkości 20 węzłów.

Szwajcarzy jako pierwszy zespół złamali maszt AC75 zarówno w bieżącym cyklu America’s Cup, jak i w poprzedniej edycji America’s Cup 2021 w Auckland. Na początku poprzedniego cyklu Pucharu Ameryki Luna Rossa upuściła platformę na pierwszym AC75, ale uważa się, że była to awaria konstrukcyjna wokół leśnego punktu mocowania w kadłubie łodzi.

Aby rozpocząć wyścig, warunki wiatrowe były poniżej maksymalnego 23,5 węzła. Wiatr wiał pod kątem 215 stopni na osi, a umiarkowany stan morza wynosił mniej niż 0,8 metra.

Do wypadku doszło, gdy Szwajcarzy wyjeżdżali przez tzw. „strefę śmierci”, podczas gdy AC75 przyspieszały pod wiatr. W podobnych warunkach podczas półfinału Challengera w Auckland drużyna America’s Magic ustanowiła rekord prędkości wyścigowej AC75 wynoszący 53,31 węzła i było prawdopodobne, że Szwajcarzy zmierzali w stronę tego celu.

Odtwarzając wideo w zwolnionym tempie, widać, że maszt zaczyna się zwijać na mniej więcej trzeciej wysokości, a ślad żagla z podwójnym grotem wyraźnie zaczyna się w tym miejscu oddalać – wraz z pojawieniem się światła dziennego. Nie wygląda na to, żeby doszło do częściowej awarii – wyglądało na to, że maszt zaczął się nadmiernie wyginać, aż do uszkodzenia podczas rozbiórki.

Choć zespół może twierdzić, że warunki były „lepsze”, z pewnością mieściły się w zasięgu regat, a Emirates Team New Zealand przepłynął mniej niż połowę 30-dniowego czasu żeglugi u wybrzeży Barcelony, z którego Szwajcarzy korzystali przy wietrze o prędkości 35 węzłów. Bez wypadku.

READ  Polski orzeł Dick Junkowski leci po atakach raka | Sporty

Zaobserwowano, że Szwajcarzy od chwili ich wodowania żeglują z dużą ilością zniekształconych zmarszczek promieniujących od pazura w dolnej jednej trzeciej części grota, co zwykle wskazuje na niewystarczające napięcie grota lub nieprawidłowy kształt grota aby dopasować się do krzywizny masztu lub Maszt wygiął się bardziej, niż zamierzał w tym momencie projektant platformy.

Jednak ze wszystkich możliwych przyczyn awarii Szwajcarzy mają nadzieję, że był to błąd operatora. AC75 mogą mieć dwa nowe maszty i jeden stary maszt dla istniejącego pucharu. Uważa się, że AC75, znany również jako „Łódź 2”, korzystał z nowego masztu i gdyby wystąpiła jakaś awaria konstrukcyjna lub kadłub, prawdopodobnie powtórzyłaby się to w drugiej nowej obudowie masztu.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest to, że załoga nie rozluźniła naprężenia grota, kontrolowanego przez dwa siłowniki hydrauliczne, lub wystąpiła awaria elektroniki przy uruchamianiu siłowników, w wyniku czego utrzymywało się indukowane zgięcie masztu. Usterka wygląda na awarię kompresji, ale z odległości i kąta nagrania wideo trudno cokolwiek stwierdzić na pewno.

Rzecznik szwajcarskiego zespołu, współdyrektor generalny Silvio Arrivabene, przemawiał tylko przez połowę z trzech minut wywiadu po sesji. Najwyraźniej nie był w stanie zbyt wiele powiedzieć, zanim zespół został przesłuchany. W przeciwieństwie do zwyczaju zespół był wdzięczny, że w tym dramatycznym incydencie nikt nie odniósł obrażeń ani nic gorszego. Potwierdził, że Szwajcarzy mają drugi maszt, z którym pływali wcześniej. Nic jednak nie wskazywało, kiedy zespół będzie mógł wznowić żeglowanie.

Zdjęcia wykonane przez zespół AC37 Joint Recon, który w najbliższy weekend przejdzie na emeryturę, pokazały czyste pęknięcie w jednej części masztu, bez dużej liczby drzazg, ale kolejne ujęcie zespołu AC37 Joint Recon ujawniło pewne pęknięcia i uszkodzenia. Rozbicie ściany masztu.

Standardowa praktyka będzie wymagać pełnej oceny i badania masztu za pomocą ultradźwięków. Chociaż zewnętrzne wymiary masztu i jego rozmieszczenia są dokładnie kontrolowane przez zespół, minimum jest określone w przepisach klasowych.

READ  Miyata wygrywa pierwszy, Nojiri się rozbija

Zespół nie wydał oświadczenia na temat problemu ani jego wpływu na program Pucharu Ameryki.

Problemem jest to, czy maszt da się naprawić zgodnie z przepisami, czy można go naprawić z zachowaniem tych samych właściwości co maszt oryginalny i czy nadaje się do wyścigów, a nie tylko do treningu. W przepisach technicznych istnieje prawie cała strona przepisów dotyczących napraw podzespołów, których podstawowym wymogiem jest brak zmian w sztywności lub działaniu pod obciążeniem. Naprawy muszą być wykonane w sposób zadowalający Komisję Pomiarową.

Inne zespoły nie wypowiedziały się na temat tego, czy wstrzymają swoje programy i zbadają ten sam problem w swoich drzewcach, biorąc pod uwagę jedyne ograniczenia projektowe narzucone przez przepisy. Kolejnym obszarem, który należy sprawdzić, jest to, czy minimalne specyfikacje dotyczące układu są odpowiednie.


Alinghi Red Bull Racing – AC75 – Dzień 30 – 13 czerwca 2024 r. – Barcelona

O godzinie 9:30 Alinghi Red Bull Racing zdjął swoją łódź B2, podniesiono maszt po dłuższej procedurze dokręcania i uwolnienia lasu, a jacht podniesiono o 10:20.

Po zwykłej kontroli na nabrzeżu grupa dobiła do portu o godzinie 12:00. Prognozowano wiatr w górnym zakresie, dlatego M2-1 połączono z J4-1 tuż w porcie. Po za krawężnikiem B2 ruszył prawym pasem stosując opisaną wcześniej technikę wykorzystującą również deskę wiatrową. Wiatr mierzono z prędkością od 18 do 20 węzłów w temperaturze 215 stopni.

Podczas pierwszej misji B2 płynął pod wiatr i z wiatrem, ćwicząc kilka manewrów. B2 wydawał się nieco obezwładniony i przestał zastępować J4-1 czymś, co wyglądało jak mniejszy J4. Następnie wydawało się, że zespół ma problemy po autonomicznym wystartowaniu i locie trwającym krócej niż minutę. Będąc ponownie na podjeździe, B2 zaczął pokonywać kilka okrążeń na torze, czasami dzieląc się prowadzeniem z włoskim konkurentem.

O godzinie 16:10, po około 60 minutach żeglowania na folii i 30 manewrach, wymieniono wszystkie cztery rowery i wniesiono na pokład nowe akumulatory. Wysięgnik został opuszczony i ponownie podniesiony w celu szybkiej kontroli przed wykonaniem jeszcze dwóch okrążeń toru.

READ  Wiadomości sportowe dzisiaj: co musisz wiedzieć

Ponownie o godz. 15:05 B2 płynął pod wiatr i podczas zawracania od lewego znaku nastąpiła awaria konstrukcyjna, w wyniku której nowy maszt wyłamał się na dwie części w jednej trzeciej jego wysokości, a platforma runęła na pokład i wodę. Wygląda na to, że kadłub nie doznał większych uszkodzeń poza zarysowaniami powierzchni na dziobie.

Aby odnowić części takielunku i masztu, wycięto główne płyty i poszycia. Kiedy zespół dokował, o godzinie 16:30 podniesiono kadłub, po czym nastąpiło przecięcie masztu i głównych poszyć wydobytych przez nurków. W ciągu dnia zaobserwowano B2 z 88 minutami żetonów, 28 kręglami i 21 gibami, przy czym większość żetonów do żetonów.


[Michele Melis AC Recon].


załoga:

Żeglarstwo: Arnaud Psarovagis (stb), Maxime Pachelen (port), Brian Métraux (stb), Nicolas Rolaz (port).

Siła: Pierwsza zmiana: F. Noti – N. Stahlberg – T. Schir – A. Maillefer; Drugi okres: F. Troup – B. Delars – N. Theonink – A. CV



Statystyki sesji: Alinghi Red Bull Racing – AC75 – Dzień 30 – 13 czerwca 2024 r. – Barcelona

  • Pogoda: 24 stopnie słońca
  • Siła wiatru: 17-20 węzłów
  • Kierunek wiatru: 210-215°
  • Stan morza: 0,5 – 0,8 metra od 220°
  • Wjazd dźwigu: 1020 godzin, zjazd z nabrzeża: 1200 godzin
  • Platforma wejściowa: Niezarejestrowana. Wyjście dźwigu: 1745 godzin
  • startować; Samodzielne uwolnienie; TWA: NA stopnie Prędkość: NA
  • Całkowita liczba gwoździ: 28 Całkowita folia: 27; dotknij i idź: 1; Przyziemienie: 0
  • Całkowite ignorowanie: 21 Całkowite przerwanie: 20; dotknij i idź: 1; Przyziemienie: 0


Dodatkowe zdjęcia:


Oficjalne nagranie wideo: