Sieć kawiarni stacjonarnych od debiutu w Warszawie w 2020 roku otworzyła 19 sklepów w kraju środkowoeuropejskim, a w przyszłym roku planuje otworzyć co najmniej 18 nowych punktów.
Sklep Cofix w Lublinie | Źródło obrazu: COFEX Global
Izraelska sieć kawiarni stacjonarnych Cofix w przyszłym roku chce podwoić swoją obecność w Polsce otwierając co najmniej 18 nowych sklepów.
Cofix otworzył swój pierwszy outlet w Polsce w czerwcu 2020 roku i obecnie prowadzi 19 sklepów w Warszawie, Lublinie, Katowicach, Białymstoku i Krakowie, których otwarcie zaplanowano na listopad 2023 roku.
Sieć kawiarnia planuje do końca roku otworzyć drugi outlet w Krakowie i dwie kolejne w Warszawie, a także negocjuje warunki pierwszego lokalu w Opolu. Cofix otwiera przede wszystkim sklepy własne w Warszawie oraz franczyzuje swoje lokalizacje poza stolicą.
Spośród 400 sklepów Cofix na całym świecie 90% jest obecnie zarządzanych przez partnerów franczyzowych.
Sieć kawowa zorientowana na wartość działa na terenie Izraela, Polski, Rosji, Białorusi, Kazachstanu i Hiszpanii. W sierpniu 2023 r. globalny dyrektor operacyjny Cofix, Sean Lewis, powiedział portalowi World Coffee Portal, że marka wejdzie na siódmy rynek – Armenię – przed końcem roku.
Z badań World Coffee Portal wynika, że do 2028 roku rynek polskich markowych kawiarni liczący 1400 sklepów przekroczy 1500. Obecnie liderem na rynku jest firma McCafé posiadająca ponad 500 placówek, a za nimi plasują się Cukiernia Sowa i Costa Coffee, z których każda działa ponad 500 placówek. 130 sklepów.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu