- Napisane przez Toma Mullena i Jeremy’ego Colleya
- wiadomości BBC
Dyrektor generalny przeżywającej kłopoty areny Manchester Arena Co-op Live złożył rezygnację po serii problemów i opóźnień.
Gary Ruden zrezygnował ze swojej roli kilka dni po odwołaniu w tym tygodniu występów otwierających komika Petera Kaya, ponieważ kosztująca 365 milionów funtów sala nie była gotowa na czas.
Niektóre bilety na pierwszą imprezę testową areny w ostatnią sobotę również zostały anulowane w ostatniej chwili, aby zmniejszyć pojemność.
Reakcja spotkała się także z komentarzami Rhodena dla BBC na temat „źle zarządzanych” popularnych klubów muzycznych.
W oświadczeniu wydanym przez arenę stwierdzono, że „nie podziela uczuć” wyrażonych przez pana Rhodena i że „Co-op Live pozostaje zaangażowana w muzykę popularną w Manchesterze i poza nim”.
W oświadczeniu podziękowano panu Rhodenowi za „pomoc w udostępnieniu najnowszej brytyjskiej areny fanom rozrywki na żywo i życzono mu wszystkiego najlepszego na przyszłość” oraz oznajmiono, że Rebecca Keane Burton, była dyrektor londyńskiej O2 Arena, będzie tymczasowym dyrektorem generalnym.
Przed wielkimi występami otwarcia Roden powiedział BBC, że zdaje sobie sprawę z presji finansowej, z jaką borykają się małe obiekty, ale dodał, że niektóre z nich są źle zarządzane.
Powiedział również, że nie ma solidnego systemu ustalania, kto otrzyma proponowany 1 funt z każdego biletu na stadion w celu wsparcia pubów i klubów, do czego wzywa Music Venue Trust (MVT).
Zamiast tego Roden powiedział, że nowa arena będzie przekazywała 1 milion funtów rocznie organizacji charytatywnej Co-op Foundation, która pomaga na różne cele, i będzie współpracować z mniejszymi obiektami przy projektach takich jak szkolenia.
W odpowiedzi MVT Powiedział NME że popularne kluby muzyczne nie są „źle zarządzane” oraz że „sugerowanie czegoś innego jest brakiem szacunku i nieszczerością”, powołując się na „nieprzezwyciężalne i wysoce wyspecjalizowane wyzwania”, przed którymi stoją.
„Ironia wygłaszania wprowadzających w błąd, niepotrzebnych i wprowadzających w błąd komentarzy na temat popularnych lokali muzycznych w dniu, w którym otwarcie ich nowej areny niestety popadło w takie trudności, najwyraźniej nie jest umniejszana nikomu w branży muzycznej ani artystom” – powiedziała. Albo na masach.
Kay miała wystąpić na arenie jako pierwsza oficjalna impreza, ale stwierdziła, że prace nad zasilaczem są opóźnione o kilka dni.
Programy komediowe zostały przełożone na 29 i 30 kwietnia.
Obiekt, który po pełnym otwarciu będzie mógł pomieścić do 23 500 widzów, przeprosił, a Kay przyznał, że był „naprawdę zdruzgotany” rozczarowaniem.
Kay dodała wówczas, że „jest to oczywiście zupełnie nowe miejsce i ważne jest, aby wszystko było gotowe i bezpieczne dla fanów przy pełnej wydajności”.
„Na szczęście udało nam się przełożyć występy na przyszły tydzień” – powiedział.
Amerykański zespół rockowy The Black Keys miał zagrać na tej arenie 27 kwietnia, przed przełożonymi koncertami Kay.
W obiekcie podano, że impreza będzie mogła pomieścić 10 000 osób i będzie wykorzystywana przez menedżerów do „dalszego testowania odporności i działania obiektu”.
Olivia Rodrigo, Take That, Eric Clapton i Liam Gallagher to między innymi gwiazdy, które wystąpią w nadchodzących miesiącach na Co-op Live.
Harry Styles inwestował w rozwój i doradzał w zakresie elementów projektu areny.
Coop Live został stworzony przez City Football Group – w cieniu stadionu Etihad w Manchesterze City. Jej właścicielem jest miliarder ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i wicepremier Szejk Mansour. Wraz z Oakview Music Group, której współzałożycielem jest amerykański potentat muzyczny Irving Azoff.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”