Cities Skylines 2 miało ogromną premierę na Steamie, docierając do ponad 100 000 graczy jednocześnie i zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów. Jednak problemy z wydajnością zepsuły premierę, co spotkało się z „mieszaną” oceną użytkowników na poziomie 48% na platformie Valve.
Większość negatywnych recenzji użytkowników obejmuje skargi dotyczące wydajności narzędzia do tworzenia miast, co według dewelopera Colossal Order będzie stanowić problem przed premierą gry. Aktualna „najbardziej pomocna recenzja” gry Cities Skylines 2 na platformie Steam, Od użytkownika Arijanmówi po prostu: „Kto by pomyślał, że w 2023 roku będziemy mieli kolejny niezoptymalizowany mecz… Jestem zmęczony, szefie…”
Użytkownik Steam, Count Cristo To idzie bardziej szczegółowo. „Niestety gra nie jest jeszcze gotowa do wydania, poczekaj teraz – będę szczęśliwy, gdy nadejdzie czas na zmianę tej recenzji! Gra działa bardzo słabo i przy ustawieniach, które pozwalają na pchanie do przodu z szybkością 20 klatek na sekundę , wygląda znacznie gorzej niż Cities 1. Istnieje również kilka błędów (szczególnie dotyczących „niewystarczającej liczby agentów”), które bez powodu wypełniają grę irytującymi alertami w postaci dymków.”.
Oto kolejna recenzja Steam, Od użytkownika sześćdziesiątego: „Wszyscy już wiedzą, że wydajność jest okropna, więc podzielę się moimi doświadczeniami, żebyście mieli inny przykład do porównania. Mam 13 900 KB RAM, 64 GB RTX 4090 i gram na monitorze UHD 1440p. Ja dostałem 35 fps w menu głównym i w grze na zupełnie nowej mapie bez budowania ani jednej rzeczy. Wyłączenie rozmycia ruchu i pola głębi zwiększyło to z 35 do 50 fps. Żadne inne ustawienie graficzne nie zmieniło w ogóle wydajności. Wyłączyłem wszystkie Ustawienie, które mogę dostosować lub ustawić na najniższym możliwym poziomie, a mimo to mam tylko 50 FPS. Jest to imponująco słaba poprawa i w sumie nie przypominam sobie innej gry, w której ostatnio zmiana ustawień graficznych nic nie dała do liczby klatek na sekundę w 2. Po prostu trzymaj się z daleka od tego, dopóki nie zostanie to naprawione.
Twórcy Colossal Order ujawnili w tym tygodniu, że Cities Skylines 2 celuje w 30 klatek na sekundę, nawet na najpotężniejszych komputerach PC. „Nie można powiedzieć, że dążenie do wyższej liczby klatek na sekundę dla budowniczego miasta nie przyniesie realnych korzyści” – powiedział dyrektor techniczny damsku. Dla twórców miast najważniejsze jest unikanie jąkania i posiadanie responsywnego interfejsu użytkownika, powiedział Damescu.
Na początku tego miesiąca Colossal Order przyznało, że wydajność Cities Skylines 2 nie jest zadowalająca, ale nalegało, aby gra o budowaniu miast wystartowała na PC zgodnie z planem 24 października. „Wymaga pewnych wymagań sprzętowych” – powiedział wówczas Colossal Order. „Jednak chociaż nasz zespół niestrudzenie pracował, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, nie udało nam się osiągnąć docelowego standardu”.
W Dzisiaj pojawił się nowy post na Steamie, 25 października Colossal Order bardziej szczegółowo opowiedziało o kontrowersyjnej decyzji o wydaniu Cities Skylines 2, wiedząc, że nękają ją problemy z wydajnością.
„Chociaż niektóre ustawienia na PC stanowią wyzwanie, doszliśmy do wniosku, że wydajność nie stanowi bariery dla wszystkich graczy” – powiedział twórca. „Dla nas priorytetem numer jeden jest to, aby gracze cieszyli się grą i otrzymaliśmy wystarczająco dużo opinii od graczy, którzy cieszą się grą, że niesprawiedliwe byłoby przełożenie jej na później. Wiemy, że będziemy nadal pracować nad grą i zrobimy, co w naszej mocy najlepiej rozwiązać problemy tak szybko, jak to możliwe, dlatego chcieliśmy dotrzymać daty premiery.” Reklamodawca i pozwól ludziom zacząć grać w grę.
W tym celu planowanych jest szereg aktualizacji związanych z wydajnością. „Po pierwsze, chcemy zapewnić, że problemy nie są głęboko zakorzenione w podstawach gry, dlatego w pełni spodziewamy się, że będziemy w stanie poprawić wydajność w przyszłości” – powiedział Colossal Order. „Problemy, których obecnie doświadczamy, są związane z renderowaniem gier, a obniżenie jakości efektów wizualnych, takich jak głębia ostrości, globalne oświetlenie i skalowanie głośności, zapewni uczciwą wydajność bez wpływu na symulację – kosztem odrobiny przyjemności dla oka. ”
Ogromny system zaleca następujące rozwiązania osobom borykającym się z niskim poziomem FPS w Cities Skylines 2:
- Zmniejsz rozdzielczość ekranu do 1080p
- Wyłącz głębię ostrości i wolumetryczną
- Zmniejsz globalne oświetlenie
Deweloper nawet opublikował Przewodnik po poprawie wydajności Cities Skylines 2. „Wraz z nadchodzącymi łatkami sytuacja znacznie się poprawi przy ustawieniach domyślnych” – upierał się Colossal Order.
Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Znajdziesz go na Twitterze pod adresem @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów