Ceny biletów lotniczych wzrosną w nadchodzących latach, wynika z nowego raportu, ponieważ branża lotnicza przyjmuje drogie technologie mające na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym.
Grupa największych firm z sektora ostrzega, że wzrost popytu na lotnictwo spowolni, ponieważ linie lotnicze, porty lotnicze i producenci będą mieli trudności z wypełnieniem zobowiązania do osiągnięcia zera netto do 2050 r.
Sustainable Aviation Group on the Zero Carbon Roadmap przyznała, że „rosnące koszty dekarbonizacji lotnictwa nieuchronnie zmniejszą popyt wśród pasażerów”.
Obliczono, że około 14 procent spadku emisji do 2050 r. będzie wynikać ze zmniejszonego popytu.
Jednak w raporcie podkreślono, że ludzie „nadal będą chcieli latać” i szacuje się, że do 2050 roku będzie dodatkowych 250 milionów pasażerów rocznie.
Matt Gorman, prezes zarządu Sustainable Aviation i dyrektor generalny Heathrow, powiedział, że dla tych, którzy będą chcieli podróżować w przyszłości, będzie „zielona premia”.
„To krytyczna dekada, w której lotnictwo musi wykazać, że dokona dekarbonizacji” – dodał.
Raport Sustainable Aviation podkreśla rolę Wielkiej Brytanii jako lidera w przejściu do zerowej emisji netto, wskazując na pierwszy transatlantycki lot zerowy netto, który ma wystartować jeszcze w tym roku z Londynu do Nowego Jorku – przy użyciu wyłącznie zrównoważonego paliwa lotniczego.
Raport ostrzega jednak, że pozycja Wielkiej Brytanii jako światowego lidera w dziedzinie zrównoważonej technologii lotniczej jest zagrożona bez wsparcia rządu.
Opowiada się za dotacjami, które pomogą zabezpieczyć prywatne inwestycje w zrównoważone lotnicze stacje paliw w Wielkiej Brytanii. Pan Gorman powiedział:
To kluczowa dekada, w której lotnictwo musi udowodnić, że dokona dekarbonizacji. Nasza zaktualizowana mapa drogowa Net Zero Carbon pokazuje, że mamy jasną i niezawodną ścieżkę do dekarbonizacji lotnictwa.
Dzięki połączeniu zrównoważonych paliw lotniczych, bardziej wydajnych samolotów i przestrzeni powietrznej, bezemisyjnych samolotów i usuwania dwutlenku węgla, możemy chronić ogromne korzyści płynące z lotnictwa dla przyszłych pokoleń bez kosztów emisji dwutlenku węgla.
Ale zrobimy to szybciej, tworząc więcej miejsc pracy i inwestycji w Wielkiej Brytanii, stosując odpowiednią politykę i współpracując z rządem.
Stany Zjednoczone i Europa posuwają się naprzód w wyścigu o tworzenie nowych gałęzi przemysłu w zakresie zrównoważonych paliw lotniczych i technologii. Wielka Brytania ma wszystkie naturalne atuty, aby móc do nich dołączyć – ale musimy działać szybko.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji