Rynek komunikacji elektronicznej w Polsce jest bez wątpienia jednym z najbardziej dynamicznych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Weź niestandardowy pasek / OTT. Od jakiegoś czasu wiadomo, że mimo dużej liczby dostępnych usług, najbardziej popularnym jest Netflix. Z comiesięcznego badania przeprowadzonego przez Mediapanel dla Wirtualnych Mediów wynika, że w grudniu obejrzało je za pośrednictwem przeglądarki lub aplikacji mobilnej co najmniej 13,34 mln internautów w kraju. To aż 44,9%, czyli trzykrotnie więcej niż gracz TVN.pl, najbliższego konkurenta.
Co więcej, popularność Netflixa wciąż rośnie. Od sierpnia do grudnia ubiegłego roku zyskał 1,4 miliona widzów online w czasie, gdy nowicjusz Viaplay zdobywał przyczółek na rynku.
Jednak większość innych usług nadal dobrze sobie radzi, a HBO i Canal+ wykazały ostatnio największe wzrosty.
Tymczasem wyniki raportu Nielsen Media rzucają światło na obecny stan polskiego rynku telewizyjnego jako całości. Wynika z niego, że na początku tego miesiąca co najmniej 69,2% gospodarstw domowych, czyli 9,87 mln, korzystało z usług telewizji kablowej lub DTH. Był to imponujący wzrost o 670.000 w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Jednakże, podczas gdy liczba gospodarstw domowych z kablówką nadal rosła, z 4,01 mln do 4,76 mln w 2021 r., całkowita DTH spadła z 5,19 mln do 5,01 mln. W tym samym czasie znacząco spadła liczba gospodarstw posiadających wyłącznie telewizję naziemną, z 5,03 mln do 4,41 mln.
Podczas gdy Polska ma dużą liczbę naziemnych kanałów niekodowanych, a do listy prawdopodobnie wkrótce dołączy także usługa 4K od nadawcy publicznego TVP, największą zmianą w tym roku będzie przejście na standard DVB-T2. Interesujące będzie zobaczyć, jak wpłynie to na dużą liczbę domów, które podczas oglądania telewizji naziemnej korzystają wyłącznie z telewizji naziemnej.
Więcej informacji o Chrisie Dzidolu na stronie https://www.chrisdziadul.com
Związane z
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”