Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Chiny zatrudniają Western TikTokers do dopracowania swojego wizerunku podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022 | Chiny

Armia zachodnich wpływowych mediów społecznościowych, z których każdy ma setki tysięcy obserwujących na TikToku, Instagramie lub Twitchu, ma opublikować pozytywne historie o Chinach podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w przyszłym miesiącu.

Zaniepokojony międzynarodową reakcją na Igrzyska w Pekinie w obliczu fali bojkotów dyplomatycznych, rząd zatrudnił zachodnich specjalistów od public relations do rozpowszechniania alternatywnej narracji za pośrednictwem mediów społecznościowych.

W listopadzie, gdy Joe Biden rozważał bojkot dyplomatyczny, mieszkaniec USA Vibinder Jaswal NEWSWEEK Były współpracownik i dyrektor generalny Fox News i HSBC podpisał kontrakt na 300 000 dolarów z Konsulatem Generalnym Chin w Nowym Jorku, aby „opracować i wdrożyć” wpływową kampanię promującą Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie i Igrzyska Paraolimpijskie w Stanach Zjednoczonych.

Umowa, która została zarejestrowana w Departamencie Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, określa szczegółową strategię public relations. Zgodnie z umową, między 22 listopada a 13 marca, kiedy zakończą się Zimowe Igrzyska Paraolimpijskie, każdy influencer będzie musiał wyprodukować od trzech do pięciu „outputów”, czyli treści zaprojektowanych tak, aby odpowiadały docelowej grupie odbiorców. Jaswal twierdzi, że jego firma otrzymała aż 50 ofert od influencerów, od byłych olimpijczyków po przedsiębiorców.

Umowa przewiduje, że 70% treści będzie dotyczyło kultury, w tym historii Pekinu, zabytków kultury, współczesnego życia ludzi i nowych trendów. Kolejne 20% będzie podkreślać „współpracę i wszelkie dobre rzeczy w stosunkach chińsko-amerykańskich”, w tym zmiany dwustronne na wysokim szczeblu i pozytywne wyniki.

Jaswal, który urodził się w Wielkiej Brytanii, otrzymał 210 000 $ wkrótce po zawarciu umowy z chińskimi dyplomatami, powiedział Majster. Pekin obiecał, że influencerzy przyniosą około 3 miliony wyświetleń na platformach społecznościowych, z których często korzystają młodzi Amerykanie.

Powiedział, że doskonale zdaje sobie sprawę z kontrowersji wokół chińskiej polityki w Xinjiangu i Hongkongu, ale „staramy się po prostu podkreślić integralność i godność Igrzysk Olimpijskich” – powiedział. „Bojkoty nie sprzyjają wzajemnemu zrozumieniu… Nie jestem zwolennikiem bojkotów. Są nieskuteczne, nieistotne i nieważne.”

READ  Raport ostrzega przed niższymi pułapami cen energii w dniu dzisiejszym, ale przed nami wzrost rocznych rachunków o 600 funtów, | Wiadomości biznesowe

Kontrakt Jaswala w Pekinie przypada na czas niełatwych stosunków dwustronnych między Chinami a Stanami Zjednoczonymi. Od czasu zawarcia umowy z konsulatem chińskim był pod ścisłą kontrolą. 3 stycznia republikański senator Rick Scott wezwał w liście do NEWSWEEKWyżsi urzędnicy zamierzają „ponownie rozważyć jej związek z Vipem Jaswalem”.

Wolontariusze, którzy będą wspierać Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie 2022, składają przysięgę na udane wydarzenie.
Wolontariusze, którzy będą wspierać Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie 2022, obiecują udane wydarzenie. Zdjęcie: Kevin Fryer/Getty Images

W zeszłym miesiącu Biden ogłosił, że jego administracja przeprowadzi dyplomatyczny bojkot Zimowych Igrzysk Olimpijskich, pokazując sprzeciw wobec traktowania ludzi w regionie Sinciang-Ujgur przez rząd chiński. Od tego czasu wielu sojuszników USA, w tym Wielka Brytania i Australia, przyłączyło się do apeli, by nie wysyłać urzędników państwowych do Chin.

Od ponad dekady Chiny intensyfikują swoje wysiłki w korespondencji zagranicznej za pośrednictwem sponsorowanych przez państwo mediów. Według Open Secrets, organizacji z siedzibą w Waszyngtonie, która śledzi pieniądze w amerykańskiej polityce, w 2020 roku wydał w Stanach Zjednoczonych prawie 60 milionów dolarów. Finansowanie obejmowało pieniądze dla amerykańskiego oddziału telewizji państwowej CCTV i Chiny codziennie Gazeta.

Amerykańskie firmy, w tym Coca-Cola, Procter & Gamble, Airbnb, Intel i Visa, należą do 13 największych partnerów nadchodzących gier. Inni sponsorzy to japoński producent samochodów Toyota, niemiecka firma świadcząca usługi finansowe Allianz i francuska firma konsultingowa Atos.

W listopadzie organizacje praw człowieka oskarżyły zachodnich sponsorów korporacyjnych o „marnotrawienie okazji”, aby wywierać nacisk na Chiny, aby zajęły się „przerażającą historią praw człowieka”.

„Firmy muszą wiedzieć, że zgodnie z Wytycznymi ONZ dotyczącymi biznesu i praw człowieka mają obowiązek identyfikowania i łagodzenia zagrożeń związanych z prawami człowieka, a pomoc [the] „Pranie reputacji chińskiego rządu grozi współudziałem w tych nadużyciach” – powiedział Wang Yaqiu, starszy badacz Chin w Human Rights Watch.

Chiński rząd konsekwentnie zaprzeczał zarzutom łamania praw człowieka na swoim terytorium.

READ  Brytyjscy pracownicy odnotowują największy spadek regularnych płac od początku rekordów