Największa gwiazda w Tydzień mody w Paryżu Nie było to w pierwszym rzędzie, ale samo podium. Cher, legenda popu i nowa twarz (i łokieć) nowej torebki Balmain, szła w kierunku zakończenia pokazu w srebrnym garniturze ze spandexu, czarnych butach z kośćmi policzkowymi, które mogłyby przeciąć Comté.
Pokaz odbył się na Stade Jean-Bouin w 16. dzielnicy Paryża, który został wybrany ze względu na jego pojemność, a nie lokalizację. Na widownię składało się ok. 8000 osób, członków tzw. Armii Balmain dyrektora kreatywnego Oliviera Rousteinga, którzy kupowali bilety przekazując darowiznę na rzecz czerwony. Nie bez powodu impreza została nazwana festiwalem, a nie pokazem. Zapewnili nawet przekąski.
Demokracja – i jedzenie – nie są normą podczas Tygodnia Mody w Paryżu, gdzie zamknięte drzwi, szampan i bazgroły w pierwszym rzędzie są na równi. Ale komercyjny sukces Rostinga – wkraczającego w drugą dekadę w firmie – zależy w dużej mierze od tego, by dać ludziom to, czego chcą. A w tym sezonie oznaczało to ponad 100 różnych stylizacji, w tym sukienki utkane ze słomy i rafii, kurtki wykonane z kory kasztanowca ze zrównoważonych zbiorów, kurtki ozdobione renesansowymi wizerunkami i oczywiście, Dzielić.
Grupa Rousteing, która spektakularnie przeszła z gotowych ubrań do haute couture, zajęła się jego obawami o „nieszczęsną przyszłość”, wywołaną niedawną suszą i pożarami we Francji. „Jestem pewien, że nie tylko ja zadaję fundamentalne pytania dotyczące potencjalnie dystopijnej przyszłości, która nas czeka” – powiedział. Balmain nie jest marką znaną ze swoich niuansów – ostateczny wygląd był Jedwabna sukienka pokryta płomieniem Ale uczucia tam były.
Jedną z projektantek zaprawionych w walce ze zmianami klimatycznymi poprzez swoje ubrania jest Gabriella Hirst, dyrektor kreatywna francuskiej marki Chloé, której legendarna klientka „Chloé girl” również będzie umierać na wiosnę 2023 roku.
Po zeszłorocznym „sezonie” związanym z przepakowywaniem, stosunkowo mdłym pokazem, który obejmował topienie gór lodowych na pięknych torebkach i dzianinach, Hearst zainteresował się pozbywaniem się paliw kopalnych i energii termojądrowej. Ten zestaw jest szczególnie inspirowany zarówno funkcją, jak i formą tokamaka, złożonej maszyny zaprojektowanej do wykorzystania energii fuzji.
Na samym wybiegu ubrania bardziej się nosiły niż techniczne: workowate płaszcze i peleryny z surowego jedwabiu i lnu, z zapiętymi końcami. Spodnie były szerokie, marynarki były obszerne, a szydełkowane sukienki ślizgały się po podłodze. Dowód na to, że trend z 2000 roku nigdzie się nie wybiera? Spodnie Rave, które Hearst nazwał w swoich notatkach, były wykończone dziurami. Podobnie jak w pozostałej części Paryża, nie zabrakło również skór – od kurtek motocyklowych, przez sukienki typu babydoll, po kurtki. Wszystko było w kolorze białym, czarnym lub czerwonym, z wyjątkiem jasnego garnituru w kolorze fuksji inspirowanego kolorem powstałym w wyniku fuzji plazmowej. Jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, skóra Hearst pochodzi z francuskich farm, a każdy inny materiał jest w 100% identyfikowalny.
Pokazanie grupy w Pavillon Vendôme, XIX-wiecznym centrum wydarzeń (i dawnym domu poety Baudelaire), sam pokaz był prawie całkowicie nieszczęśliwy. Oprawa oświetleniowa w stylu Tron wyglądała imponująco, ale oznaczała, że ubrania można było zobaczyć tylko na połowie przejścia programu, czasami pozostawiając publiczność w ciemności. Jednakże, biorąc pod uwagę, że rola mody nadrabia zaległości w globalnym rozumieniu zmian klimatycznych, być może o to chodziło.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”