Lotnisko Gatwick zmusiło linie lotnicze do odwołania kilkudziesięciu lotów do końca tygodnia z powodu braków kadrowych w kontroli ruchu lotniczego, których przyczyną jest koronawirus.
Lotnisko nakłada ograniczenie liczby codziennych lotów do niedzieli, co spowoduje opóźnienia, odwołania lub przekierowania dziesiątek tysięcy pasażerów na inne lotniska.
To już trzecie spowolnienie kontroli ruchu lotniczego na lotnisku w tym miesiącu, a najbardziej dotknięte jest easyJet.
Prawie jedna trzecia personelu wieży kontrolnej na Gatwick – najbardziej ruchliwym lotnisku z jednym pasem startowym na świecie – nie jest w stanie pracować „z różnych powodów medycznych, w tym z powodu Covid”, co skutkuje zmniejszeniem „natężenia przepływu” lotów.
W weekend odwołano ponad 40 lotów, a liczba linii lotniczych na lotnisku jest obecnie ograniczona do łącznie 800 startów i lądowań dziennie.
To znacznie mniej niż 840 zaplanowane na czwartek, 865 w piątek i 830 w niedzielę.
Stuart Wingate, dyrektor naczelny lotniska Gatwick, powiedział: „To była trudna decyzja, ale działania, które dziś podjęliśmy, oznaczają, że nasze linie lotnicze mogą wdrożyć niezawodne programy lotów, dając pasażerom większą pewność, że nie spotka ich odwołanie lotu w ostatniej chwili. ”
„Ściśle współpracujemy z NATS, aby zwiększyć odporność wieży kontrolnej, a ta decyzja oznacza, że możemy zapobiec jak największym zakłóceniom. Port lotniczy Londyn-Gatwick pragnie przeprosić wszystkich pasażerów, których dotkną te ograniczenia”.
Zdecydowanie najwięcej odwołań będzie miał EasyJet – największa w historii linia lotnicza Gatwick.
Johan Lundgren, dyrektor naczelny easyJet, powiedział: „Chociaż niefortunne jest tymczasowe ograniczenie przepustowości na lotnisku Gatwick, uważamy, że jest to właściwe działanie portu lotniczego, które pozwoli uniknąć odwołań i opóźnień tego samego dnia”. .
„Gatwick i NATS muszą teraz pracować nad długoterminowym planem, aby kontrola ruchu lotniczego na Gatwick została ulepszona i dostosowana do zamierzonego celu.
„Nasz apel o szeroko zakrojony przegląd Nats pozostaje niezmienny, aby można było zbadać szersze kwestie, aby zapewnić pasażerom dobre usługi teraz i w przyszłości”.
The Nats w oświadczeniu napisali: „Przez cały czas bardzo blisko współpracowaliśmy z lotniskiem Gatwick. Biorąc pod uwagę poziom zachorowań, jaki zaobserwowaliśmy w ciągu ostatnich kilku tygodni, uważamy, że ograniczenie liczby lotów w tym tygodniu jest odpowiedzialnym rozwiązaniem” w celu zminimalizowania ryzyka codziennych zakłóceń dla pasażerów korzystających z lotniska.
„Ponieważ 30 procent personelu wieży jest niedostępnych z różnych powodów medycznych, w tym z powodu Covid, nie jesteśmy w stanie zarządzać liczbą lotów, które pierwotnie miały odbyć się w tym tygodniu.
„Nasza elastyczność operacyjna w wieży poprawi się, gdy nasi pracownicy powrócą do pracy i wyjdziemy z letniego harmonogramu, który jest szczególnie napięty na lotnisku Gatwick.
„Kontynuujemy szkolenie większej liczby kontrolerów ruchu lotniczego i spodziewamy się, że w nadchodzących miesiącach kolejna grupa zostanie zakwalifikowana do pracy w wieży, w ramach przygotowań do przyszłego lata.
„Nawet doświadczony kontroler ruchu lotniczego potrzebuje co najmniej dziewięciu miesięcy, aby zdobyć kwalifikacje na lotnisku Gatwick, a bardzo niewiele osób jest w stanie tego dokonać, ponieważ Gatwick to ruchliwe i złożone środowisko ruchu lotniczego”.
Daniel Wilks, konsultant psychiatra z Angus, miał zarezerwowany lot o 19:15 z Gatwick do Edynburga. Zostało odwołane o 20:40.
Powiedzieć Niezależny: „Nie mogę uwierzyć w brak planu awaryjnego ze strony Nats na wypadek choroby personelu i w to, że to się powtarza.
„Ponadto lotniska i linie lotnicze miały trochę czasu na dostosowanie swoich procesów w przypadku odwołań, jednak zawsze skutkuje to źle zarządzanym tłumem ludzi. Co dziwne, wypędzono nas przez kontrolę graniczną. Nie miałem nawet przy sobie paszportu ponieważ była to podróż wewnętrzna.”
W poniedziałek rano dr Wilkes przesiadł się na lot easyJet z Londynu Stansted do Edynburga, dokąd przyjechał Uberem za 100 funtów i zarezerwował hotel na lotnisku w Essex za dodatkowe 159 funtów. „Skrzyżowane palce [the airline] Powiedział.
Pielęgniarka Katie Williams, kolejna pasażerka easyJet, była jedną z setek osób dotkniętych odwołaniem sześciu lotów między Gatwick a Amsterdamem. Znalazłem alternatywny lot do domu liniami British Airways, ale za 666 funtów.
Zgodnie z przepisami dotyczącymi praw pasażerów linii lotniczych easyJet musi pokryć koszty zakwaterowania i dodatkowego transportu w przypadku odwołania lotu – niezależnie od przyczyny przerwania lotu.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa