Jak rozwiązać problem taki jak SVR? Oryginalny model, wprowadzony na rynek w 2015 roku, był Land Roverem w najlepszym wydaniu. Wiedząc, że głośna koncepcja prawdopodobnie zdenerwuje niektórych noszących tweed wiernych, wjechał samochodem tak głęboko w alejkę z akcesoriami Halfordsa, że nikt nie mógł go pomylić z podstawowym towarem. W ten sposób jej status jawnej imprezy stanowił doskonałą przykrywkę: wszelka krytyka jej jaskrawości mogła zostać zmieniona w tandetny uśmiech i znaczące wzruszenie ramion. Samochód był sam w sobie, z nowej dywizji. Jego nabywcy uwielbiali ser.
Problem, jeśli naprawdę możemy to tak nazwać, polega na tym, że Land Rover wykonał swoją pracę trochę za dobrze. SVR sprzedawał się jak fondue na nieświeżym konwencie pieczenia. Poszło dokładnie tak, jak brzmiało: głośno. I dumny też. Czcigodny V8 JLR znalazł wiele domów na przestrzeni lat, ale rzadko był dobrze dopasowany do swojej konfiguracji. Co więcej, wyzwolony przez fakturowanie SVO, Land Rover popisał się zabawnym czynnikiem, podobnie jak szybki popyt na SUV-y groził osiągnięciem gorączki. Na planszy dartgeist, trzy lata przed głupimi, bezczelnymi rzeczami, takimi jak Lamborghini Urus, celem był SVR.
W tym czasie oczywiście wszystko było dobrze i dobrze. Ale po ośmiu latach lepki tynk pokrywający reputację SVR spadł. Land Rover, wraz z Jaguarem, jest w trakcie przesuwania się w górę niż dziesięć lat temu i (zgodnie z linią ogłoszoną podczas pokazu) nie ma już miejsca w jego wyselekcjonowanym asortymencie dla takiego indywidualnego modelu halo. Zamiast tego producent chce czegoś, co płynnie komponuje się pod względem formy i funkcji z nową stylistyką stworzoną przez najnowszego Range Rovera Sport, który bardziej niż kiedykolwiek wywodzi się od swojego imiennika. Błyszczący nowy SV jest produktem tego procesu myślowego.
W związku z tym zniknęło kilka rzeczy poza literą „R”. Jednym z nich są wtyczki projektowe. W dzisiejszych czasach Land Rover lubi dużo mówić o „redukcyjnej konstrukcji” jako o kluczowym punkcie różnic, ale względna powściągliwość SV jest niezaprzeczalnym dowodem zasady w działaniu. Nikt nie mógłby zarzucić samochodowi sportowemu z poczwórnymi rurami wydechowymi z włókna węglowego, że jest nieśmiały i wycofany, ale jasne jest, że atrakcyjny wygląd jego poprzednika został zastąpiony czymś bardziej spójnym. To, czy wolisz sztywniejszy, przyjazny dla przepływu powietrza przód i zmodyfikowane błotniki od tego, co było wcześniej, ma wiele wspólnego z tym, jak bardzo podoba ci się obecny Range Rover Sport (podwaja się to jako wnętrze, w którym znaczna część architektury jest przeniesiony – z wyjątkiem niektórych nowych opcji wykończenia, ładniejszej kierownicy i znacznie ładniejszych sportowych foteli).
Jeśli zniknie część tego sprytu typu bung-a-spoiler-on-it, podstawowe poczucie zagrożenia szybkim SUV-em już nie istnieje. Nowy model domyślnie jeździ 10 mm niżej niż standardowy, ale może zejść nawet do 25 mm, w zależności od wybranego trybu jazdy. Ponadto Land Rover (opcjonalnie) wypełnił nadkola 23-calowymi kołami z włókna węglowego – jak twierdzono, po raz pierwszy na świecie, oszczędzając prawie 9 kg na każdym rogu w porównaniu ze standardem – i owinięty w 285 (przód) i 305 (tył). opony całoroczne. Tak więc SV nie tylko jest rozciągnięty na oszałamiających nowych felgach, ale wydaje się również wypchnięty na zewnątrz, aby spotkać się z karoserią w sposób, który można grzecznie nazwać „grubym”. Uwzględniając wiele innych detali konstrukcyjnych pisanek – w tym przywróconą (opcjonalną) maskę z włókna węglowego i masywne (opcjonalne i pierwsze w Range Roverze) karbonowo-ceramiczne hamulce z ośmiotłoczkowymi zaciskami – uzyskuje się wiodącą pozycję położenie w ciele.
Jest to przydatne, ponieważ SV niekoniecznie będzie krzyczeć podczas biegu. Przynajmniej nie w taki sam sposób, jak jego poprzednik. Zgodnie z oczekiwaniami, doładowany silnik SVR jest drugą cechą, którą należy odłożyć na bok i zastąpić 4,4-litrowym, ośmiobiegowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Nowy model nie będzie chciał uzyskać mocy, wytwarzając 635 koni mechanicznych – ulepszenie o 60 koni mechanicznych – z momentem obrotowym osiągającym obecnie 553 lb-ft. Będziemy musieli zaangażować się, jeśli chcesz powtórzyć wymagany czas sprintu wynoszący 3,6 sekundy do 60 mil na godzinę. Jednocześnie łagodny stan hybrydowy nowego silnika oznacza, że emisje w cyklu mieszanym spadły o około 15 procent.
Twój ból gardła również bezwstydnie się zmniejszy. BMW często uzyskiwało świetny wydech z tej samej jednostki, ale żaden inżynier Land Rovera, z którym rozmawialiśmy, nie był skłonny postawić go na piedestale obok odchodzącego V8. Żadna wielka strata, jeśli nie byłeś fanem wzdęć SVR pierwszej generacji, ale żywiołowy dźwięk V8 był bezdyskusyjnie częścią mentalności nastawionej na zabawę, która wyróżniała samochód na tle wielu bezpośrednich konkurentów. Ponownie, tym lepiej dla wyrównania nowego SV z hybrydowymi wariantami Range Rovera Sport, które znajdują się poniżej w ofercie – prawie na pewno bardziej wydajne i lepiej wyrafinowane – ale potencjalnie bardziej przekonujące na papierze niż martwe w prawdziwym świecie.
Prawdopodobnie wyczuwając ten brak pilota, Land Rover szukał niezbędnego zamiennika: podwozia. SVR osiągnął znaczące korzyści dzięki zaledwie kilku zmianom sprzętowym, podkreślając niesamowitą przepustowość, na jaką pozwala zawieszenie pneumatyczne L494. Ale tym razem producent poszedł na całość, instalując nowy, bardzo zaawansowany system o nazwie „6D Dynamics”. Mówi się, że połączenie hydraulicznie połączonych amortyzatorów, resorów pneumatycznych o regulowanej wysokości i regulacji temperatury jest pierwszym na świecie i nie tylko eliminuje konieczność stosowania konwencjonalnych stabilizatorów (oszczędność 8 kg), ale także zapewniło SV „prawie „pozioma postawa” podczas ekstremalnego przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów.
Najwyraźniej decyzja o opracowaniu i zainstalowaniu amortyzatorów cross-over – funkcji znanej tylko dzięki wieloletniemu związkowi McLarena z technologią – nie została podjęta pochopnie; Nie tylko dlatego, że wymaga to dodatkowej złożoności trzeciej komory sterującej dla każdego amortyzatora i sprytnego zarządzania ciśnieniem kinetycznym, aby go zasilić, ale także dlatego, że istnieje niewielka kwestia stopienia do 25 metrów przewodów hydraulicznych pod ciśnieniem 35 barów (wspinaczka do 140 barów przy dużych obciążeniach na zakrętach). Ale dowód, jak twierdzi Land Rover, tkwi w puddingu: nie tylko opór toczenia znacznie wzrósł powyżej możliwości aktywnych stabilizatorów — pomyśl o 2300 Nm momentu obrotowego w porównaniu do 1500 Nm — ale wydaje się, że teraz spotkała się z rozmachem.Początki stanowiska SVR zostały dyskretnie wyróżnione do 4000 nm dzięki korelacji przód-tył.
W jakim celu? Cóż, z jednej strony nieskończenie lepsze prowadzenie, ale także rodzaj komfortu, który wynika z możliwości lepszej kontroli każdego koła z osobna. Land Rover twierdzi, że celował w przyspieszenie poprzeczne powyżej 1 G na zgodnych ze standardami oponach Michelin Pilot Sport All Season – i osiągnął 1,1 G w testach, co stanowi 22-procentową poprawę w porównaniu z letnim SVR. Zadaliśmy sobie trud opracowania nowej tylnej ramy pomocniczej i łączników zawieszenia, aby to osiągnąć (samochód został poddany zwiększonemu pochyleniu kół, z przodu iz tyłu) i zastosował niestandardowe ustawienia SV w układzie napędu na wszystkie koła, wszystkie- skrętne koła i aktywna blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Mówi się, że nowe mocowanie EPAS ma jak dotąd najszybsze przełożenie ze wszystkich Range Roverów. A nowy tryb SV, dostępny za pomocą przycisku na kierownicy, pozwala na dodatkowe 15 mm prześwitu (między innymi), aby „zapewnić najbardziej dynamiczne i żywe wrażenia”.
Jednak rozmawiając z inżynierami, można odnieść wrażenie, że wiele wysiłku włożono w zachowanie (w rzeczywistości ulepszenie) podstawowych możliwości, które sprawiają, że SV jest właściwym Range Roverem Sport. Pomimo całej swojej śmiałości opartej na silniku V8, SVR wykonał godną pochwały robotę, grając w razie potrzeby wygodnego i sprawnego SUV-a; Najwyraźniej SV został zaprojektowany i zbudowany tak, aby znacznie przekraczał te standardy bez uciekania się do przesady. I chociaż niektóre z jego nowych funkcji przyczyniają się do dodatkowego obciążenia, nawet jeśli skutki uboczne są trudne (karp UE ważący 2560 kg z łatwością przewyższa swojego poprzednika), nie ma wątpliwości, że Land Rover dąży do wiodącej pozycji w swojej klasie pod względem elegancji, solidności i podążać.
Jasne, tak to jest reklamowane. Land Rover nie tylko ograniczył pierwszy rok produkcji do „wyboru klienta” poprzez zaproszenie – niezawodny sposób na zwalczenie postrzeganego braku ekskluzywności, który według niektórych nękał SVR – zaczął od specyfikacji SV First Edition w wysokiej rozdzielczości, która zaczyna się za 169 900 GBP (wzrost do 190 000 GBP po dodaniu wszystkich komponentów z włókna węglowego zmniejszających wagę). Oznacza to, że każdy, kto ma tyle szczęścia, by zakwalifikować się do apelu, z pewnością ma możliwość rozejrzenia się za Bentleyem Bentaygą lub Aston Martinem DBX, co znacznie podnosi poprzeczkę w najbliższym czasie, zwłaszcza po wyprzedaniu pierwszej sprzedaży. . Osiągnięcie tego byłoby niezawodnym sposobem na mocne umieszczenie starego SVR w lusterku wstecznym – i stanowi długą drogę do precyzyjnego określenia rodzaju wyczynowej rasy, która zdaniem Land Rovera pasuje do jego przyszłości.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa