Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Były przywódca torysów twierdzi, że brexit jest odpowiedzialny za upadek Britishvolt

Były przywódca torysów twierdzi, że brexit jest odpowiedzialny za upadek Britishvolt

Brexit jest odpowiedzialny za upadek brytyjskiej firmy produkującej akumulatory do samochodów elektrycznych Britishvolt, powodując utratę setek miejsc pracy, według byłego przywódcy torysów Lorda Williama Hague’a.

Gubernator powiedział, że upadek firmy – która planowała budowę ogromnej fabryki w Northumberland – był „częścią szkód” spowodowanych wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Britishvolt zwolnił większość ze swoich 300 pracowników w środę po zatrudnieniu administratorów, gdy nie udało mu się zebrać wystarczających funduszy na swoją witrynę w Cambois.

Lord Hague powiedział: „To głęboko niepokojące i prawdopodobnie smutna refleksja na temat Brexitu”. agenci wiadomości Podcast na Światowym Forum Ekonomicznym (WEF) w Davos.

„Ponieważ czego potrzebujesz w niektórych z tych technologii? Potrzebujesz skali. Musisz wiedzieć, że istnieje duży rynek. Jeśli chcesz odnieść sukces z bateriami, będziesz potrzebować dużych producentów na tym samym rynku z tymi bateriami”.

Lord Hague dodał: „To część szkód wyrządzonych przez opuszczenie UE”.

Lord Hague, który przewodził Partii Konserwatywnej jako lider opozycji w latach 1997-2001, powiedział, że Wielka Brytania nie wróci do jednolitego rynku UE „przez wiele lat – jeśli w ogóle”.

Powiedział jednak, że Wielka Brytania nadal może mieć „strategię, która działa” na gospodarkę, nawet jeśli Brexit oznacza, że ​​​​naród „pójdzie dalej”.

Britishvolt rozwijał fabrykę o wartości 3,8 miliarda funtów w Blyth i otrzymał dziesiątki milionów funtów wsparcia finansowego od międzynarodowej firmy metalowej Glencore. Ale w listopadzie rozpoczął rozmowy w sprawie finansowania awaryjnego po ujawnieniu, że jest bliski wejścia do administracji.

Posłowie opozycji powiedzieli, że upadek Britishvolt był symptomem szerszych niepowodzeń i „uderzeniem młota” w program osadniczy rządu Rishiego Sunaka.

READ  Arm planuje wycenę w IPO na poziomie do 52 miliardów dolarów

Partia Pracy stwierdziła, że ​​katastrofa była „katastrofą” dla brytyjskiego przemysłu samochodowego i objawem szerszych niepowodzeń, podczas gdy SNP stwierdziła, że ​​była to „fiasko mitycznego programu kompromisu”.

Posłowie z parlamentarnej komisji Business Select wszczęli dochodzenie w sprawie produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii po upadku Britishvolt.

Komitet ds. Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej (BEIS) powiedział, że dochodzenie będzie dotyczyć dostaw akumulatorów do produkcji pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii oraz wykonalności produkcji w Wielkiej Brytanii.

Niedawne zakłócenia w sektorze pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii doprowadziły również do tego, że BMW wstrzymało w październiku produkcję elektrycznego Mini w swoim zakładzie w Oksfordzie.

Jonathan Reynolds, tajny sekretarz ds. Biznesu Partii Pracy, powiedział, że utworzenie Britishvolt w Northumberland zostało „okrzyknięte przez rząd jako wiodący przykład podnoszenia poprzeczki”.

Pan Reynolds dodał: „Muszą także przyjąć część odpowiedzialności za jej niepowodzenie, ponieważ podobnie jak w przypadku strategii awansu, wszystko, co nam pozostaje, to pusta przestrzeń, a nie to, co nam obiecano… Jest to symptom znacznie szerszej niepowodzenie.”

Konserwatywny Sekretarz Biznesu Graham Stewart powiedział, że rząd jest nadal zaangażowany w zwiększanie pojemności pojazdów elektrycznych (EV), wyjaśniając, że firma nie otrzymała żadnych pieniędzy z Funduszu Transferu Pojazdów, ponieważ nie była w stanie spełnić warunków.

Stewart powiedział również, że rząd będzie nadal współpracował z inwestorami, aby zachęcić ich do opracowania podobnych propozycji na miejscu.