Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

BT zostawiło mnie bez telefonu stacjonarnego na 43 dni!  Cyfrowa transformacja giganta telekomunikacyjnego pozostawia czytelników takich jak Trevor w izolacji

BT zostawiło mnie bez telefonu stacjonarnego na 43 dni! Cyfrowa transformacja giganta telekomunikacyjnego pozostawia czytelników takich jak Trevor w izolacji

  • Firma BT przekształca linie telefoniczne klientów z przewodów miedzianych na kable światłowodowe
  • Niektórzy klienci nie mogą wykonywać połączeń na telefony stacjonarne od ponad miesiąca
  • Trevor Mumby przez 43 dni pozostawał bez telefonu stacjonarnego i Internetu

Dziesiątki klientów BT miało od kilku dni odcięte dotychczasowe linie telefoniczne z powodu problemów z przejściem giganta telekomunikacyjnego na cyfrowe telefony stacjonarne.

W niektórych przypadkach zaobserwowanych przez Money Mail użytkownicy nie mogli wykonywać połączeń na telefony stacjonarne przez miesiąc lub dłużej.

Tej jesieni Trevor Mumby przeżył 43 dni bez telefonu stacjonarnego i Internetu, po tym jak firma BT zaoferowała mu „modernizację”.

72-letni emerytowany demonstrator samochodów z Ramsay w Cambridgeshire i jego żona Margaret (68 l.) zostali odcięci we wrześniu w ramach „modernizacji bezpłatnych włókien”.

CIĘCIE: Trevor Mumby (na zdjęciu) tej jesieni przetrwał 43 dni bez telefonu stacjonarnego i Internetu, kiedy firma BT zapewniła mu bezpłatną „modernizację” do linii cyfrowej

„Inżynierowie odwiedzili nas kilka razy, ale mogli tylko podrapać się po głowie, bo powiedzieli, że sygnał w domu działa” – mówi Trevor. „Jednak linie telefoniczne w środku i centrum internetowe nie działały”.

Dodaje: „Następnie nastąpiło wiele bolesnych godzin cierpliwego czekania z odłączonym telefonem komórkowym na rozmowę z prawdziwą osobą. Zawsze obiecywali, że problem zostanie rozwiązany, ale oczywiście tak się nie stało.

Po sześciu tygodniach Trevor mówi: „Poddałem się i moja córka opublikowała post o problemie w mediach społecznościowych.

„Te duże firmy nie lubią złej reklamy – nawet jeśli nie zależy im na kliencie – ponieważ w magiczny sposób nasze łącze szerokopasmowe i linia telefoniczna zostały ponownie podłączone w ciągu dwóch dni”.

Powiązane artykuły

Jak te pieniądze mogą pomóc?

Trevor powiedział, że firma BT zaoferowała 9,17 funtów dziennie w ramach rekompensaty za okres, w którym jego łącze było wyłączone – plus kolejne dwa funty w ramach rekompensaty. Co gorsza, za nieistniejącą usługę nadal musiał płacić miesięczną opłatę w wysokości 53 funtów.

Niestety, jego doświadczenie nie jest odosobnione.

W ciągu najbliższych dwóch lat program Digital Voice spowoduje przeniesienie dziesięciu milionów klientów BT z tradycyjnych miedzianych linii telefonicznych na kable światłowodowe wykorzystujące do wykonywania połączeń nową technologię Voice over Internet Protocol (VoIP).

READ  Wystrzelenie statku kosmicznego: SpaceX opóźnia wystrzelenie swojej największej rakiety w historii z powodu problemów z ciśnieniem

W sumie do 2025 r. zmiany będzie trzeba dokonać w 29 milionach gospodarstw domowych. Firma BT twierdzi, że zmiana nie powinna mieć wpływu na numery telefonów.

Jednak niezliczeni klienci BT skontaktowali się z firmą Money Mail, skarżąc się na podobne problemy z cyfrowym przełącznikiem audio.

„Inżynier BT nie pojawił się trzy razy.”

Frances Beck (imię zmienione) z Bedfordshire rzuciła naukę w lutym ubiegłego roku. W ramach umowy firma BT wysłała jej koncentrator za 200 funtów, do którego mogła podłączyć swój stary telefon.

Teoretycznie powinno to umożliwić jej korzystanie ze starego telefonu tak jak dotychczas, ponieważ zawierał on gniazda zarówno dla tradycyjnych telefonów analogowych, jak i nowych telefonów cyfrowych.

Inne możliwości to podłączenie starego telefonu analogowego do adaptera za 20 funtów lub zakup nowego telefonu cyfrowego za 30 funtów.

Wyrywałam sobie włosy, podczas gdy dwójka dzieci płakała, bo nie mogły korzystać z internetu

Jednak gdy Frances (44 l.), niezależna koordynatorka finansowa, próbowała skorzystać z nowego centrum, nic nie zadziałało – łącznie ze starym telefonem stacjonarnym.

„Dzwoniłam do firmy BT co drugi dzień” – mówi Frances, która ma dwóch synów w wieku sześciu i 12 lat. „Mieli usługę czatu online, która doprowadzała mnie do szału, ponieważ w ogóle nie była pomocna.

„Kiedy zadzwoniłem do prawdziwej osoby, obiecano mi, że przyjedzie inżynier, ale nikt się nie pojawił. Przez trzy różne dni czekałem na kogoś, kto nigdy się nie pojawił.

Cały miesiąc później – 31 dni – Frances skontaktowała się z firmą BT, aby anulować umowę. „Byłam wściekła, bo wyrywałam sobie włosy z głowy, podczas gdy dwójka dzieci płakała, bo nie mogły korzystać z Internetu” – mówi.

„Pozwolili mi natychmiast zrezygnować z subskrypcji, bez konieczności powiadamiania – myślę, że mieli już dość tego, że cały czas ich dokuczałem.

READ  Barclays Bank kupuje Tesco Bank za 600 mln funtów

„Zarejestrowałem się w Sky i zaledwie dwa tygodnie później otrzymałem nową, w pełni działającą linię telefoniczną i łącze szerokopasmowe”.

„Przez sześć tygodni nie mieliśmy telefonu stacjonarnego”.

Daphne Brown (69 l.) z Whittlesea w Cambridgeshire żałuje, że pod koniec września zdecydowała się na zakup nowego pakietu telefonu stacjonarnego i łącza szerokopasmowego BT, ponieważ przez sześć tygodni jej rodzina pozostawała bez działającego telefonu stacjonarnego.

Daphne, która jest żoną emerytowanego rolnika Johna (78 l.), twierdzi, że pocztą wysłano jej nowy hub: „Podłączyliśmy go i nie działał, więc go zapakowaliśmy.

„W październiku zaczęły przychodzić SMS-y z informacją, że w ciągu kilku dni nasza domowa linia telefoniczna została przekształcona w cyfrową i jeśli nie skorzystamy z nowego koncentratora, nasza linia telefoniczna zostanie odcięta.

Nigdy nie prosiliśmy o dźwięk cyfrowy – właściwie nie chcieliśmy

„Pomimo licznych rozmów telefonicznych z firmą BT nie udało nam się uruchomić nowego centrum, w związku z czym przestał działać zarówno telefon, jak i łącze szerokopasmowe.

Daphne powiedziała, że ​​przez 42 dni nie korzystała z telefonu stacjonarnego ani łącza szerokopasmowego, dopóki na początku grudnia firma BT nie wysłała do jej domu inżyniera.

„Nigdy nie prosiliśmy o dźwięk cyfrowy – właściwie nie chcieliśmy” – mówi. „To doświadczenie było absolutnym koszmarem”.

Daphne jest również zaintrygowana tym, dlaczego firma BT wyznaczyła sobie dwuletni termin do końca 2025 r. na przejście wszystkich 10 milionów swoich klientów na technologię cyfrową, wierząc, że pośpiech w przejściu na technologię powoduje problemy takie jak jej własne.

Dokonując zmiany BT, klientom należy zaoferować darmowy adapter o wartości 20 GBP. Dzięki temu tradycyjne telefony można podłączyć do gniazdka szerokopasmowego w pracy. Powinieneś także otrzymać 7 GBP zniżki na nowy telefon cyfrowy o wartości 30 GBP.

BT zapewnia także wsparcie dla klientów, którzy w przypadku przerwy w dostawie prądu mogą nie mieć możliwości skontaktowania się ze służbami ratunkowymi. Należy je udostępniać bezpłatnie klientom szczególnie wrażliwym, do których zaliczają się klienci nieposiadający zasięgu telefonii komórkowej.

READ  Funt szterling spada, gdy deficyt Wielkiej Brytanii rośnie do 20 miliardów funtów przed budżetem kanclerza

Usługi obejmują zasilacz o wartości 85 funtów z bateriami, które powinny wystarczyć na co najmniej cztery godziny w przypadku przerwy w dostawie prądu. Istnieją również telefony hybrydowe za 80 funtów, które przełączają się na odbiór sygnału komórkowego, gdy nie ma prądu lub łącza szerokopasmowego, i działają przez jeden dzień.

W zeszłym tygodniu firma BT została zmuszona wstrzymać plany zmuszenia klientów znajdujących się w trudnej sytuacji, którzy korzystają z zawieszek zdrowotnych, do zmiany dostawcy, w następstwie kampanii prowadzonej przez Money Mail mającej na celu zapewnienie ludziom większego wsparcia.

Te zawieszki zdrowotne często przestają działać po przejściu na tryb cyfrowy i dlatego po naciśnięciu nie mogą automatycznie skontaktować się ze służbami ratunkowymi.

Firma BT mówi: „Kontaktujemy się z klientami co najmniej cztery tygodnie przed dokonaniem zmiany, aby upewnić się, że są gotowi na przejście na dźwięk cyfrowy.

W przypadku większości klientów zmiana będzie tak prosta, jak podłączenie istniejącego telefonu do gniazda z tyłu routera szerokopasmowego. Zachęcamy klientów, którzy mają jakiekolwiek problemy, pytania lub wątpliwości, do kontaktu z nami.'

Gigant telekomunikacyjny twierdzi, że w przypadku przerwy w dostawie prądu lub łącza szerokopasmowego klienci, którzy będą mogli z niego skorzystać, powinni zamiast telefonu stacjonarnego skorzystać z telefonu komórkowego.

Możesz zadzwonić do BT pod numer 0330 1234 150. Jeśli chcesz porozmawiać z personelem BT w celu uzyskania pomocy, najpierw naciśnij opcję pierwszą, następnie ponownie opcję pierwszą, a na koniec naciśnij opcję piątą.

  • Czy zostałeś rozłączony podczas przesyłania głosu BT Digital? Jeśli tak, wyślij e-mail na adres [email protected]

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.