Prawie 2,5 miliona klientów BT może uzyskać do 500 funtów każdy po tym, jak sąd zgodził się na próbę wszczęcia pozwu zbiorowego przeciwko operatorowi telekomunikacyjnemu w związku z jego roszczeniami Pobieranie im nadmiernych opłat za usługi telefonii stacjonarnej.
Sąd Apelacyjny ds. Konkurencji (CAT) zezwolił Justinowi Le Baturelowi, założycielowi Landline Collective Action Group (Call), na wniesienie przełomowej sprawy o wartości 600 milionów funtów w imieniu zaledwie 2,3 miliona klientów telefonii stacjonarnej przeciwko BT.
Grupa twierdzi, że klientom, zwykle ze starszych rodzin o niższych dochodach, należy się odszkodowanie za płatności dokonane między październikiem 2015 r. a kwietniem 2018 r.
„Uważamy, że BT od lat przesadza z milionami lojalnych klientów”, powiedział Le Patourel, który wcześniej pracował dla telekomunikacji i regulatora mediów Ofcom. „Uważamy, że ci klienci mogą być uprawnieni do znacznej zaliczki w wysokości do 500 funtów każdy”.
Pozew zbiorowy automatycznie obejmie wszystkich klientów, których dotyczy – w tym tych, którzy już nie żyją, po tym jak firma BT wyrazi zgodę na zmianę roszczenia – chyba że faktycznie zdecydują się na rezygnację.
Pozew został złożony przez firmę prawniczą Mishcon de Reya i przejdzie na pełny proces z rozprawą zaplanowaną na 19 października.
„Zdecydowanie nie zgadzamy się ze spekulacyjnymi zarzutami stawianymi nam i rozważymy wszystkie dostępne opcje” – powiedział rzecznik BT, która obiecała „energicznie się bronić”.
„Bardzo poważnie traktujemy nasze obowiązki wobec klientów i będziemy bronić się przed wszelkimi roszczeniami przeciwstawnymi”.
Jednak trzyosobowy sąd jednogłośnie orzekł, że prokuratura wykazała więcej niż wystarczające zasługi do ścigania. W swoim 42-stronicowym orzeczeniu sąd stwierdził: „Uznajemy, że istnieje realna możliwość powodzenia tego roszczenia”.
Le Patourel rozpoczął w tym roku pozew zbiorowy po zbadaniu śledztwa Ofcom w sprawie BT w 2017 roku. kłujące śledztwo Okazało się, że ludzie posiadający tylko telefon stacjonarny „uzyskują kiepski stosunek jakości do ceny na rynku, który nie obsługuje ich wystarczająco dobrze”.
BT obniżyło opłatę za telefon stacjonarny w następnym roku o 1 milion klientów, głównie starszych, za 7 funtów miesięcznie Ale w przeszłości nie oferowała im odszkodowania za zawyżone ceny.
„BT żałuje, że wszczęto postępowanie w sprawie, która była rozpatrywana przez Ofcom ponad trzy lata temu”, powiedziała firma, a firma powiedziała: „W tym czasie w ostatnim oświadczeniu Ofcom nie stwierdzono, że doszło do nadmiernych cen lub naruszenia prawa konkurencji w ogólny.”
Firma dodała, że przez kilka lat oferowała obniżoną taryfę socjalną, aw tym miesiącu rozszerzyła ją, aby pomóc 4 milionom potencjalnych rodzin o niskich dochodach.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji