Regulator kolejowy nakazał przedsiębiorstwom kolejowym zaprzestanie nadużywania luki, co oznacza, że każdy odwołany pociąg poprzedniej nocy nie jest wliczany do ich oficjalnych statystyk odwołań.
Urząd Kolei i Dróg (ORR) powiedział, że odwołania pociągów były na „rekordowym poziomie”, znacznie gorszym niż wskazują oficjalne dane, spowodowane rosnącą liczbą niezarejestrowanych „wstępnych odwołań”, znanych jako „kodowanie p”.
Można to potwierdzić dopiero o 22:00 poprzedniej nocy i nie jest to uwzględnione w rozkładach jazdy, względem których mierzone są statystyki pracy kolei.
a Śledztwo strażników W listopadzie odkryłem, że jedna z firm kolejowych, TransPennine Express (TPE), nadużywała kodów pocztowych do tego stopnia, że jesienią regularnie odwoływała 20%-30% połączeń kolejowych. Jednak prawnie wymagane było zgłaszanie stawek wynoszących tylko od 5,6% do 11,8% za ten sam okres – usługi odwołane w dniu.
W środę w tym tygodniu TPE odwołało 45% z 333 pociągów, które miały kursować. Setki z nich zostały odwołane z wyprzedzeniem poprzedniej nocy.
W czwartek ORR przyznał, że istnieje znaczna „luka” między zebranymi statystykami odwołań a doświadczeniem pasażerów. Napisałem do branży kolejowej, wyjaśniając potrzebę „pełnej publicznej przejrzystości” w sposobie rejestrowania anulowań p-code.
ORR napisał, że „usunięcie pociągów z rozkładu jazdy w ten sposób może oznaczać, że pociąg, który pasażer ma złapać, kiedy idzie spać, może zniknąć z rozkładu jazdy, zanim wyruszą na stację, nieświadomi, że pociąg został odwołany” . .
Historycznie rzecz biorąc, takie zmiany były wprowadzane w celu wsparcia wprowadzenia awaryjnych rozkładów jazdy, gdy zła pogoda lub uszkodzenie infrastruktury wymagały hurtowej zmiany obsługi pociągów drogowych. Zamiast tego wydajność usługi jest mierzona w stosunku do harmonogramu wymiany.
Ale ORR powiedział, że kod p był używany „inaczej” w ciągu ostatniego roku, z późnymi zmianami w rozkładach jazdy poprzez wycofywanie usług, gdy nie było wystarczającej liczby pracowników lub odpowiednie pociągi nie były dostępne. „Jest to niewłaściwe wdrożenie przepisów kodeksu sieci dotyczących harmonogramów awaryjnych” – napisano.
Regulator poprosił Network Rail o „skoordynowanie branży w celu znalezienia lepszego sposobu działania”. Aby to było w pełni operacyjne, ORR wymaga, aby wszystkie przedsiębiorstwa kolejowe dostarczały określone dane dotyczące „wstępnego anulowania dostępności zasobów”. Obiecał opublikować te dane wraz z oficjalnymi statystykami w przyszłości.
Feras Al Shaker, dyrektor ds. planowania i wydajności ORR, powiedział: „Jesteśmy świadomi, że ten tymczasowy mechanizm został wykorzystany do pomocy pasażerom w czasie częstych zakłóceń poprzez jak najszybsze powiadomienie ich o odwołaniu pociągu. Nadal jednak możliwe jest uzyskanie dobrych informacji o pasażerach przy zachowaniu pełnej przejrzystości, solidności i wiarygodności oficjalnych statystyk”.
TPE poinformowało, że w środę tego tygodnia odnotowało 100,5 wcześniej zaplanowanych odwołań – przy czym częściowe odwołania stanowiły 0,5 na usługę – i 50,5 dziennie. Rzecznik powiedział, że zgłosił pełny zakres ORR i opublikował wszystkie odwołania za pośrednictwem Journeycheck.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa