Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Brytyjskie lotniska, porty i drogi pod presją, gdy rozpoczyna się urlop w połowie okresu | Podróże i wypoczynek

Urlopowicze podróżują w połowie najbardziej ruchliwego dnia na brytyjskich lotniskach, odkąd pandemia zaczęła się z powodu większej liczby odwołanych lotów, podczas gdy pasażerowie promów między kanałami stoją w długich kolejkach w Dover, a kierowcy ostrzegani są przed korkami.

EasyJet odwołał kolejne 14 lotów w Londynie Gatwick we wczesnych godzinach porannego szczytu, a następnie Problemy IT w czwartek który spędził 200 swoich podróży po Europie.

Jednak Gatwick powiedział, że kolejki do wczesnej odprawy opróżniły się przed południem, ponieważ w piątek na lotnisku czekało ponad 800 lotów i 120 000 pasażerów. W ten weekend w większości szkół w Anglii i Walii rozpoczynają się wakacje półsemestralne.

RAC wydał ostrzeżenie o korkach na autostradach i głównych drogach A, ponieważ szacuje się, że od piątku do niedzieli odbędzie się około 17,9 miliona rekreacyjnych podróży drogowych, przy czym sobota będzie najbardziej ruchliwym dniem.

Jego rzecznik, Rod Dennis, powiedział: „Główne drogi prowadzące do miejsc wakacyjnych zaczną się zamykać… Kierowcy mogą pokonać najgorsze kolejki, starannie planując czas swoich podróży. Wczesny start jest zawsze najlepszy lub jeśli tego nie zrobisz więc jedź o zmierzchu, jeśli to możliwe.”

Tymczasem pasażerowie podróżują do Europa Cross Dover – w tym tysiące kibiców Liverpoolu udających się do Paryża na sobotni finał Ligi Mistrzów – stanęło przed długimi kolejkami w porcie na początku półrocznych wakacji.

Port w Dover poradził pasażerom, aby spakowali zapasy żywności i wody, ponieważ przewidywał „nadchodzący bardzo pracowity tydzień”. Irish Ferries ostrzegło klientów, aby spodziewali się opóźnień do trzech godzin w porcie i odprawie, a P&O Ferries ostrzegł przed dużym ruchem na kontrolach granicznych. Pasażerowie, którzy spóźnią się na żagiel, są zazwyczaj zakwaterowani na następnym rejsie.

Według danych analityków Cirium w ten weekend, od piątku do niedzieli, z lotnisk w Wielkiej Brytanii wystartuje około 8000 lotów, a w piątek odnotowuje się największą liczbę regularnych lotów od marca 2020 r.

READ  Szkocja zniesie wszystkie ograniczenia dotyczące wariantu Omicron; Polska spodziewa się 60 000 przypadków dziennie do połowy lutego

Pomimo gwałtownego wzrostu liczby pasażerów, który nastąpił na tle czwartkowego chaosu związanego z odwołaniem lotów, brytyjskie lotniska potwierdziły, że mają do czynienia ze zwiększonym popytem.

Rzecznik Gatwick powiedział: „Strefy odprawy są w gestii linii lotniczych, a po kilku problemach, które pojawiły się dzisiaj, wszystkie obszary odprawy działają obecnie sprawnie. Nie było również żadnych znaczących kolejek do ochrony Gatwick – jednego z naszych najbardziej ruchliwych dni, które widzieliśmy od jakiegoś czasu.”

że easyJet Rzecznik powiedział, że problemy informatyczne zostały naprawione w ciągu dwóch godzin w czwartek, „ale niestety tego ranka wpłynęło to na kilka lotów. Klienci zostali powiadomieni i otrzymali opcje zmiany rezerwacji lub zwrotu pieniędzy. Głęboko żałujemy wszelkich niedogodności, jakie mogliśmy spowodować. „

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Lotnisko w Manchesterze, na którym wystąpiły pewne opóźnienia, powiedziało, że spodziewa się pracowitego weekendu – ale chociaż kolejki do kontroli bezpieczeństwa przeciągnęły się o godzinę wcześniej w piątek, teraz poruszają się szybko. Lotnisko stara się zrekrutować setki nowych funkcjonariuszy ochrony, po tym, jak w zeszłym miesiącu przyjęło 200 nowicjuszy.

A związki ostrzegają, że opóźnienie prawdopodobnie potrwa do połowy kadencji i może być większe w wakacje.

Unite, który reprezentuje dziesiątki tysięcy pracowników lotnictwa, oskarżył linie lotnicze i lotniska o zwalnianie personelu podczas pandemii i płacenie niskich wynagrodzeń.

Jej sekretarz generalny, Sharon Graham, powiedziała: „Ostrzegaliśmy, że chciwość korporacji doprowadzi do chaosu w branży. Konsekwencją masowych zwolnień jest obecnie chroniczny niedobór personelu we wszystkich dziedzinach. Obecne płace i warunki w branży są tak złe, że pracownicy głosują nogami.”