British Airways i easyJet odwołały w środę ponad 150 lotów do iz Wielkiej Brytanii, ponieważ wczasowicze stanęli w obliczu dalszych opóźnień w udaniu się na przedłużone, platynowe święto Queen’s Bank, w związku z kolejnymi oskarżeniami między ministrami a branżą lotniczą o to, kto był odpowiedzialny za zakłócenia.
Sekretarz ds. transportu Grant Shapps spotkał się z liderami branży w środowe popołudnie po wiadomości, że British Airways odwołały co najmniej 124 loty krótkodystansowe w lotnisko Heathrowchociaż linia lotnicza poinformowała, że pasażerowie otrzymali powiadomienie z wyprzedzeniem.
The Tanie linie lotnicze easyJet Odwołał też co najmniej 31 lotów na Gatwick, w tym te zaplanowane do odlotu do Bolonii, Barcelony, Pragi, Krakowa i Edynburga.
Firma turystyczna Tui ma Odwołano sześć lotów dziennie Z lotniska w Manchesterze przez cały czerwiec. Port lotniczy w Manchesterze obwinił za ten ruch braki kadrowe w TUI i Swissport, które zarządzają odprawą i obsługą bagażu.
W ostatni dzień Anulowanie i zakłócenie lotów na lotniskachPasażer easyJet napisał na Twitterze zdjęcie zrobione tuż po 4 nad ranem na lotnisku w Manchesterze, na którym widać było długą kolejkę ludzi na parkingu terminalu.
Pasażer, opisując sytuację jako „masakrę”, napisał: „Dotarcie do celu zajęło 2 godziny i 45 minut – w większości było to zrzucanie toreb. Teraz na pokładzie, ale z powodu braku obsługi naziemnej nastąpi kolejne opóźnienie około 50 minut.”
Manchester Airport oczekuje, że od czwartku 2 czerwca do niedzieli 5 czerwca przez lotnisko przewiezie ponad 330 000 pasażerów. Lotnisko przeprosiło za opóźnienie i zaleciło pasażerom przybycie na trzy godziny przed czasem lotu.
Inny pasażer linii easyJet skarżył się, że po wylądowaniu na lotnisku Gatwick tuż przed 3 nad ranem musi czekać ponad dwie i pół godziny na odbiór bagażu. Opisał to jako „po prostu niewystarczająco dobre”.
Podróżni borykali się z kilkutygodniowymi opóźnieniami i zakłóceniami na lotniskach w całej Wielkiej Brytanii, a popyt na loty zagraniczne powracał po złagodzeniu wszystkich ograniczeń dotyczących podróży do Wielkiej Brytanii.
Wielu pracowników branży lotniczej zostało zwolnionych lub opuściło sektor podczas pandemii, kiedy podróże międzynarodowe były wstrzymywane na wiele miesięcy.
Shapps skrytykował firmy turystyczne, mówiąc, że odnotowały „znaczny wzrost sprzedaży wycieczek i wakacji w porównaniu z ich zdolnościami dostawczymi”. Po środowym spotkaniu z czołowymi liderami branży lotniczej, w tym z lotniskami, liniami lotniczymi i obsługą naziemną, ostrzegł, że takie zakłócenia nie powtórzą się latem.
Powiedział: „Jesteśmy wdzięczni liniom lotniczym i operatorom, którzy nadal zapewniają dobre usługi pomimo obecnej presji, i zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy operatorzy są dotknięci w ten sam sposób. Rozumiem również presję zasobów na sektor lotniczy, ale to nie usprawiedliwia złego planowania i przepełniania lotów, które nie są w stanie im służyć.Firmy, które doświadczyły największych zakłóceń, muszą uczyć się od tych, którzy sprawnie zarządzają usługami.
„Dokonał niezbędnych zmian, aby sektor mógł przygotować się do lata, ale teraz potrzebujemy, aby przemysł wykonał swoją część” – powiedział.
Linie lotnicze i lotniska powiedziały, że wielokrotnie zwracały się o konkretne wsparcie finansowe dla sektora podczas pandemii, ponieważ nałożone przez rząd ograniczenia dotyczące podróży Covid sprawiły, że podróże międzynarodowe stały się trudne i kosztowne.
Willie Walsh, dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych. Interweniowałem wcześniej w środęobwinianie Wakacje w połowie semestru w toku w sprawie opóźnień w uzyskaniu zezwoleń dla nowych rekrutów.
Walsh, były dyrektor generalny British Airways, IAG, powiedział, że uzyskanie odznak bezpieczeństwa dla nowych pracowników w Wielkiej Brytanii zajmuje teraz do trzech miesięcy, prawie trzy razy dłużej niż wcześniej.
Rząd sprzeciwił się temu. Rzecznik gabinetu zaprzeczył, jakoby kontrola bezpieczeństwa kandydatów trwała dłużej, a wspomniane wnioski z branży lotniczej są traktowane priorytetowo.
„Od branży lotniczej zależy zarządzanie zasobami na lotniskach i nieobecnościami pracowników, szczególnie w ruchliwych porach roku” – powiedział rzecznik branży lotniczej.
Pierwsza połowa maja to zazwyczaj początek szczytu sezonu turystycznego, a związki zawodowe ostrzegają, że sceny chaosu na lotniskach mogą powtórzyć się w tym tygodniu przez całe lato.
Unite ostrzega przed tym Ryan Air Loty ze Stansted mogą napotkać poważne zakłócenia, ponieważ pracownicy odpowiedzialni za obsługę bagażu, odprawę i inne usługi żądają wyższych wynagrodzeń.
Podczas pandemii pracownicy obsługi naziemnej Blue Handling obniżyli płace o 10% w 2020 r. i odrzucili obecną ofertę firmy dotyczącą podwyżki o 4%. Unite grozi możliwym strajkiem, chyba że firma zareaguje na wysoką inflację i zaoferuje 750 pracownikom lepszą ofertę.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji