British Airways doznały poważnych zakłóceń w świadczeniu usług, w wyniku czego kilka lotów zostało odwołanych, a pasażerowie utknęli w samolotach po wylądowaniu na lotnisku Heathrow.
Witryna i aplikacja linii lotniczej nie działały przez wiele godzin w piątek wieczorem, przez co klienci nie mogli odprawić się online ani zarezerwować lotów.
Linia lotnicza potwierdziła, że awaria nie była spowodowana cyberatakiem, a pasażerom, których loty zostały odwołane, zaoferowano opcje zwrotu pieniędzy lub zmiany rezerwacji.
„Kawaler pracuje na papierze”
54-letni Ed Hall, dyrektor telewizyjny z Woodstock w hrabstwie Oxfordshire, utknął w samolocie przez ponad godzinę po wylądowaniu na lotnisku Heathrow Terminal 5, ponieważ załoga nie miała dostępu do żadnych systemów informatycznych platformy, z której pasażerowie mogli wysiąść.
Powiedział, że były problemy jeszcze zanim jego BA 399 wystartował z Brukseli.
Hall powiedział Press Association: „Nie byliśmy w stanie wystartować, ponieważ system pilota, który oblicza wagę, ładunki i dystrybucję, przestał działać i musieliśmy wrócić do bramki z pasa startowego po (ręczną) kopię wysłaną z Londynu.
Biblioteka Aleksandryjska pracuje dziś wieczorem na papierze.
Mamy plany awaryjne.
Brytyjskie linie lotnicze Powiedział w oświadczeniu: „Dziś wieczorem mamy do czynienia z poważnymi problemami technicznymi, które wpływają na prowadzenie naszych operacji i niestety doprowadziły do odwołania wielu lotów.
„Pracujemy tak szybko, jak to możliwe, aby rozwiązać problemy i mamy plany awaryjne, aby podróżujący klienci mogli odprawić się dziś wieczorem na lotnisku.
„Przepraszamy, że może to być wolniejsze niż zwykle, ale robimy wszystko, co w naszej mocy, aby uzyskać jak najwięcej naszych lotów zgodnie z planem”.
Pasażerowie zaniepokojeni swoimi lotami w sobotę zostaną powiadomieni o wszelkich zmianach przez firmę, która zapowiedziała, że jak najszybciej „podejmie decyzje” o swojej pracy w weekend.
Druga przerwa za 10 dni
Czytaj więcej: Brytyjskie loty zakazane z Rosji w odpowiedzi na brytyjskie sankcje na Aeroflot
British Airways przeprasza pasażerów, którzy po Storm Eunice musieli godzinami czekać na bagaż
Awaria jest druga w ciągu 10 dni w BA.
Z drugiej strony lotnisko Heathrow poinformowało, że jego systemy i kontrola ruchu lotniczego działają normalnie.
„Zdajemy sobie sprawę z problemu technicznego, nad którym British_Airways bada i będziemy z nimi współpracować, aby zapewnić pasażerom aktualizacje, gdy tylko będą one dostępne”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji