- Napisane przez Natalie Sherman
- Korespondent biznesowy, Nowy Jork
Stany Zjednoczone wszczęły nowe dochodzenie w sprawie kłopotliwego producenta samolotów Boeing po tym, jak firma poinformowała urzędników ds. bezpieczeństwa lotniczego, że mogła nie przeprowadzić należytej inspekcji swoich samolotów 787 Dreamliner.
FAA oświadczyła, że zbada, czy pracownicy sfałszowali dokumentację.
Powiedziała, że Boeing ponownie sprawdza wszystkie samoloty 787, które nadal znajdują się na linii produkcyjnej.
Dodała, że Boeing będzie musiał opracować „plan działania”, aby rozwiać obawy dotyczące samolotów już znajdujących się w eksploatacji.
Jak wynika z listu, do którego dotarło BBC News, w zeszłym tygodniu powiedziała pracownikom wewnętrznie, że „niewłaściwe postępowanie” nie spowodowało „natychmiastowego problemu bezpieczeństwa lotniczego”.
„Szybko sprawdziliśmy sprawę i dowiedzieliśmy się, że kilka osób naruszyło zasady firmy, nie przeprowadzając wymaganych testów, ale odnotowując pracę jako ukończoną” – powiedział w e-mailu do pracowników Scott Stoker, szef programu Boeing 787.
FAA stwierdziła, że Boeing „dobrowolnie” zgłosił się w zeszłym miesiącu, aby ostrzec, że „mógł nie zakończyć” inspekcji wymaganych do zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń elektrycznych w miejscach łączenia skrzydeł z korpusem niektórych samolotów 787 Dreamliner, dużego samolotu często używanego w lotnictwie. Loty międzynarodowe.
„FAA bada, czy Boeing zakończył inspekcje i czy pracownicy firmy mogli sfałszować dane dotyczące samolotów” – dodała.
„W miarę kontynuowania dochodzenia FAA podejmie – jak zawsze – wszelkie niezbędne działania, aby zapewnić bezpieczeństwo podróżującym samolotem” – dodał.
To najnowszy problem Boeinga od stycznia, kiedy wkrótce po starcie eksplodowały nieużywane drzwi wyjściowe nowego samolotu 737 Max 9, rzucając na światło dzienne jego działalność produkcyjną i bezpieczeństwo.
Wypadek doprowadził do tymczasowego uziemienia kilkudziesięciu samolotów i zmusił firmę do znacznego spowolnienia produkcji, wywołując jednocześnie zwiększony nadzór regulacyjny, dochodzenie karne i inne problemy prawne i finansowe.
W marcu dyrektor generalny Dave Calhoun powiedział, że ustąpi ze stanowiska do końca roku, stając się najbardziej znaną osobą, która opuści firmę po incydencie.
W zeszłym miesiącu Kongres był gospodarzem przesłuchania z udziałem sygnalistów, w tym Sama Salehpoura, który zeznał, że jego obawy dotyczące 787 zostały zignorowane.
Boeing oświadczył, że zmienia kulturę swojej firmy, aby zachęcić osoby, które widzą problemy, do zabierania głosu, przy czym od stycznia liczba raportów pracowników wzrosła o ponad 500%.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa