Nowa lokalizacja Boeing Distribution Services została otwarta w trzecim w Polsce Panatony Park Rzeszów Airport.
Obiekt podwaja powierzchnię magazynową części do samolotów w porównaniu z poprzednim obiektem i rozszerza obecność Boeinga w Dolinie Lotniczej w Polsce, unikalnym centrum przemysłowym.
Skróć czas dostawy części zamiennych
Budowa nowego zakładu w Polsce umożliwia partnerom Boeinga zaawansowane, dostosowane do indywidualnych potrzeb operacje frachtu i pakowania.
Oznacza to skrócenie czasu dostaw dla klientów komercyjnych i wojskowych, w tym linii lotniczych, producentów oryginalnego sprzętu, oraz kompleksowe operacje konserwacyjne, naprawcze i remontowe.
„Naszym celem jest rozszerzenie naszej działalności na tętniącym życiem Podkarpaciu iw Europie, tworzenie nowych miejsc pracy i możliwości dla partnerstw przemysłowych” Dr Michael Heidinger, prezes Boeing Niemcy, kraje Beneluksu, Europa Środkowo-Wschodnia.
Obecność serwisu Boeing w Polsce
Boeing Distribution Services działa w Polsce od 2005 roku, obsługując ponad 200 klientów z sektora lotnictwa wojskowego i cywilnego.
Siedziba główna w Rzeszowie jest drugim co do wielkości centrum dystrybucyjnym Boeinga w Europie, po zakładzie chemiczno-specjalistycznym w Hensteadt-Ulzburg w Niemczech.
W październiku 2022 roku Boeing otworzył najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne w Hensteadt-Ulzburg w Niemczech, które jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów Boeinga.
Obiekt ten, wraz z nową lokalizacją w Polsce, pomoże firmie sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na części zamienne i profesjonalne usługi lotnicze w całej Europie.
„Koncentrujemy się na dalszym rozwijaniu naszych możliwości w zakresie usług dystrybucyjnych poprzez wykorzystanie i rozbudowę naszej globalnej sieci” — powiedział. William Ambovo, wiceprezes ds. części, dystrybucji i łańcucha dostaw, Boeing Global Services.
„To zwiększa naszą zdolność do dostarczania produktów i usług, których potrzebują nasi klienci, kiedy i gdzie ich potrzebują”.
Różnorodne i szerokie portfolio części i usług dystrybucyjnych firmy Boeing obejmuje ponad 15 milionów części, usług i niestandardowych rozwiązań, niezależnych od platformy, które zmniejszają koszty, ryzyko i złożoność dla klientów produkcyjnych i posprzedażowych na całym świecie.
Boeing jest obecny w Polsce od ponad 30 lat. Pracownicy zakładów Boeinga w Warszawie, Gdańsku i Rzeszowie wspierają misję producentów polegającą na opracowywaniu, produkcji i serwisowaniu samolotów komercyjnych, produktów obronnych i systemów kosmicznych dla klientów na całym świecie.
Europejski problem łańcucha dostaw
Dostawa części i podzespołów do samolotów stanowiła w ostatnich latach problem dla europejskich operatorów lotniczych. Wynika to z wielu czynników, w tym:
- Pandemia COVID-19, która zakłóciła łańcuchy dostaw i zwiększyła popyt na części do samolotów.
- Wojna na Ukrainie, która również zakłóciła łańcuchy dostaw i zwiększyła popyt na części do samolotów.
- Starzejąca się europejska flota samolotów, która wymagała częstszej konserwacji i napraw.
Kwestie związane z łańcuchem dostaw stały się głównym problemem globalnego sektora lotniczego i podobnie europejscy operatorzy lotnictwa borykali się z opóźnieniami w otrzymywaniu części i komponentów samolotów, co doprowadziło do odwołań i opóźnień lotów.
W niektórych przypadkach doprowadziło to do tego, że operatorzy zdecydowali się uziemić samolot z powodu braku części zamiennych i wsparcia technicznego.
Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) podjęła kroki w celu rozwiązania problemu dostaw części i podzespołów statków powietrznych, w tym:
- Współpraca z producentami samolotów w celu zwiększenia produkcji części zamiennych.
- Zachęcaj operatorów do gromadzenia części zamiennych.
- Złagodzenie niektórych przepisów bezpieczeństwa, aby umożliwić operatorom korzystanie z części zamiennych.
Pomimo tych środków kwestia części do statków powietrznych i ich dostaw prawdopodobnie pozostanie wyzwaniem dla europejskich operatorów lotniczych w najbliższej perspektywie.
Decyzja Boeinga o zwiększeniu wsparcia na rynku wtórnym w Polsce przynosi pewną ulgę operatorom regionalnym.
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu