Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Boeing otwiera nowy punkt dystrybucji części w Polsce

Boeing otwiera nowy punkt dystrybucji części w Polsce

Nowa lokalizacja Boeing Distribution Services została otwarta w trzecim w Polsce Panatony Park Rzeszów Airport.

Obiekt podwaja powierzchnię magazynową części do samolotów w porównaniu z poprzednim obiektem i rozszerza obecność Boeinga w Dolinie Lotniczej w Polsce, unikalnym centrum przemysłowym.

Skróć czas dostawy części zamiennych


Budowa nowego zakładu w Polsce umożliwia partnerom Boeinga zaawansowane, dostosowane do indywidualnych potrzeb operacje frachtu i pakowania.

Oznacza to skrócenie czasu dostaw dla klientów komercyjnych i wojskowych, w tym linii lotniczych, producentów oryginalnego sprzętu, oraz kompleksowe operacje konserwacyjne, naprawcze i remontowe.

„Naszym celem jest rozszerzenie naszej działalności na tętniącym życiem Podkarpaciu iw Europie, tworzenie nowych miejsc pracy i możliwości dla partnerstw przemysłowych” Dr Michael Heidinger, prezes Boeing Niemcy, kraje Beneluksu, Europa Środkowo-Wschodnia.

Źródło obrazu: Boeing

Obecność serwisu Boeing w Polsce


Boeing Distribution Services działa w Polsce od 2005 roku, obsługując ponad 200 klientów z sektora lotnictwa wojskowego i cywilnego.

Siedziba główna w Rzeszowie jest drugim co do wielkości centrum dystrybucyjnym Boeinga w Europie, po zakładzie chemiczno-specjalistycznym w Hensteadt-Ulzburg w Niemczech.

W październiku 2022 roku Boeing otworzył najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne w Hensteadt-Ulzburg w Niemczech, które jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów Boeinga.

Obiekt ten, wraz z nową lokalizacją w Polsce, pomoże firmie sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na części zamienne i profesjonalne usługi lotnicze w całej Europie.

„Koncentrujemy się na dalszym rozwijaniu naszych możliwości w zakresie usług dystrybucyjnych poprzez wykorzystanie i rozbudowę naszej globalnej sieci” — powiedział. William Ambovo, wiceprezes ds. części, dystrybucji i łańcucha dostaw, Boeing Global Services.

„To zwiększa naszą zdolność do dostarczania produktów i usług, których potrzebują nasi klienci, kiedy i gdzie ich potrzebują”.

Różnorodne i szerokie portfolio części i usług dystrybucyjnych firmy Boeing obejmuje ponad 15 milionów części, usług i niestandardowych rozwiązań, niezależnych od platformy, które zmniejszają koszty, ryzyko i złożoność dla klientów produkcyjnych i posprzedażowych na całym świecie.

Boeing jest obecny w Polsce od ponad 30 lat. Pracownicy zakładów Boeinga w Warszawie, Gdańsku i Rzeszowie wspierają misję producentów polegającą na opracowywaniu, produkcji i serwisowaniu samolotów komercyjnych, produktów obronnych i systemów kosmicznych dla klientów na całym świecie.

Europejski problem łańcucha dostaw


Dostawa części i podzespołów do samolotów stanowiła w ostatnich latach problem dla europejskich operatorów lotniczych. Wynika to z wielu czynników, w tym:

  • Pandemia COVID-19, która zakłóciła łańcuchy dostaw i zwiększyła popyt na części do samolotów.
  • Wojna na Ukrainie, która również zakłóciła łańcuchy dostaw i zwiększyła popyt na części do samolotów.
  • Starzejąca się europejska flota samolotów, która wymagała częstszej konserwacji i napraw.

Kwestie związane z łańcuchem dostaw stały się głównym problemem globalnego sektora lotniczego i podobnie europejscy operatorzy lotnictwa borykali się z opóźnieniami w otrzymywaniu części i komponentów samolotów, co doprowadziło do odwołań i opóźnień lotów.

W niektórych przypadkach doprowadziło to do tego, że operatorzy zdecydowali się uziemić samolot z powodu braku części zamiennych i wsparcia technicznego.

Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) podjęła kroki w celu rozwiązania problemu dostaw części i podzespołów statków powietrznych, w tym:

  • Współpraca z producentami samolotów w celu zwiększenia produkcji części zamiennych.
  • Zachęcaj operatorów do gromadzenia części zamiennych.
  • Złagodzenie niektórych przepisów bezpieczeństwa, aby umożliwić operatorom korzystanie z części zamiennych.

Pomimo tych środków kwestia części do statków powietrznych i ich dostaw prawdopodobnie pozostanie wyzwaniem dla europejskich operatorów lotniczych w najbliższej perspektywie.

Decyzja Boeinga o zwiększeniu wsparcia na rynku wtórnym w Polsce przynosi pewną ulgę operatorom regionalnym.