Według United Airlines podczas inspekcji Boeinga 737 MAX 9 wykryto śruby wymagające „dodatkowego dokręcenia”.
Kontrole rozpoczęły się po tym, jak w piątek część kadłuba samolotu Alaska Airlines 737 Max 9 odpadła.
United Airlines oświadczyły, że „problemy z instalacją” uszczelek drzwi zostaną „rozwiązane”, zanim typ samolotu powróci do eksploatacji.
Około 171 samolotów tego samego typu jest nadal uziemionych przez amerykański organ regulacyjny.
„Odkąd rozpoczęliśmy w sobotę wstępne inspekcje, znaleźliśmy przypadki, które wydają się być związane z problemami z instalacją uszczelek drzwi, na przykład śrubami, które wymagają dodatkowego dokręcenia” – stwierdził United w swoim oświadczeniu.
Odbojnik drzwi to fragment kadłuba z oknem, który w określonych konfiguracjach może służyć jako wyjście awaryjne.
To właśnie ta część samolotu linii Alaska Airlines spadła dramatycznie w trakcie lotu nad amerykańskim stanem Oregon, ostatecznie lądując na podwórku nauczyciela.
Samolot awaryjnie wylądował, żadnemu z pasażerów nic się nie stało.
Zdecydowana większość samolotów Boeing 737 MAX 9 używanych w Stanach Zjednoczonych jest obsługiwana przez United Airlines i Alaska Airlines, natomiast Turkish Airlines, Panamskie Copa Airlines i Aeromexico uziemiły samoloty tego samego typu w celu kontroli.
United poinformowało, że od poniedziałku odwołało 200 lotów i spodziewa się znacznych odwołań we wtorek.
„Byliśmy w stanie obsłużyć niektóre zaplanowane loty, przełączając się na samoloty innego typu, unikając odwołania około 30 lotów w poniedziałek i wtorek” – dodał United.
Tymczasem Federalna Administracja Lotnicza (FAA), która reguluje podróże lotnicze w USA, poinformowała w poniedziałek, że udostępniła operatorom listę kontrolną, której powinni przestrzegać podczas inspekcji.
Wszystkie samoloty 737 MAX 9 pozostaną uziemione do czasu zakończenia przez operatorów wzmocnionych inspekcji, które obejmą zaślepki wyjściowe lewych i prawych drzwi kabiny, elementy drzwi i mocowania, podała w oświadczeniu FAA.
„Operatorzy muszą także spełnić wymagania dotyczące działań naprawczych w oparciu o wyniki inspekcji przed przywróceniem jakiegokolwiek statku powietrznego do eksploatacji” – dodano w oświadczeniu.
Według danych śledzenia lotu, lot 1282 osiągnął wysokość 16 000 stóp (4,8 km), kiedy w piątkowy wieczór rozpoczął awaryjne opadanie.
Zdjęcia udostępnione w Internecie – a później przez śledczych – pokazały ziejącą dziurę w boku pojazdu, z maskami tlenowymi zwisającymi z sufitu.
Oregońska gazeta zacytowała pasażerów, którzy twierdzili, że koszula młodego chłopca, który siedział w pobliżu uszkodzonego miejsca, została rozdarta pod wpływem siły nacisku.
Amerykańska Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), która prowadzi dochodzenie w sprawie wypadku, podała, że piloci zgłosili sygnalizację ciśnieniową podczas trzech poprzednich lotów Alaska Airlines Max 9, które brały udział w wypadku.
Jennifer Homendy, szefowa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, powiedziała, że samolotowi zakazano wykonywania długich lotów nad obszarami wodnymi, aby mógł „bardzo szybko wrócić na lotnisko”, jeśli ostrzeżenia pojawią się ponownie.
Nie jest jasne, czy istnieje związek między problemami, które doprowadziły do tych ostrzeżeń, a problemem, który spowodował eksplozję 5 stycznia.
„W oczekiwaniu na standardy inspekcji określone w dyrektywie zdatności do lotu (AD) od FAA i Boeinga nasze zespoły konserwacyjne są przygotowane i przygotowane do przeprowadzenia wymaganych inspekcji uszczelek środkowych drzwi wyjściowych naszego samolotu 737-9” – stwierdziły Alaska Airlines w swoim najnowszym oświadczeniu. . Flota maks.
„Uziemienie samolotu 737-9 MAX znacząco wpłynęło na naszą działalność. Odwołaliśmy 170 lotów w niedzielę i 60 w poniedziałek, a spodziewaliśmy się większej liczby lotów”.
„Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem i głęboko żałujemy wpływu, jaki to wydarzenie miało na naszych klientów i ich pasażerów” – stwierdził Boeing w oświadczeniu.
Po szeregu problemów związanych z bezpieczeństwem należący do firmy samolot 737 MAX został uznany za „najczęściej sprawdzany samolot transportowy w historii”.
Na przełomie 2018 i 2019 r. stracił dwa samoloty w niemal identycznych wypadkach u wybrzeży Indonezji i niedaleko stolicy Etiopii, Addis Abeby.
W sumie zginęło 346 osób. Obie katastrofy spowodowane były awarią oprogramowania sterującego lotem, co ostatecznie zmusiło samoloty do katastrofalnego lądowania, pomimo największych wysiłków pilotów.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji