BMW anuluje całą brytyjską produkcję swojego wielokrotnie nagradzanego elektrycznego Mini i przeniesie go do Chin, zadając poważny cios nadziei, że Wielka Brytania stanie się globalnym centrum produkcji samochodów o zerowej emisji.
BMW produkuje rocznie 40 000 małych samochodów elektrycznych W fabryce Cowley Na przedmieściach Oksfordu.
w Artykuł opublikowany przez The Times w sobotępotwierdzono, że produkcja samochodów elektrycznych BMW Oxford zakończy się w przyszłym roku w ramach planów przekształcenia oferty producenta od 2024 roku.
Posunięcie to stanowi kolejny cios w ambicje Wielkiej Brytanii, by stać się liderem światowego producenta samochodów elektrycznych, po decyzji Hondy o odejściu z Wielkiej Brytanii w 2016 roku.
Wspólne przedsięwzięcie BMW z Great Wall Motor oznacza, że modele hatchback i małe SUV-y będą teraz produkowane we wschodnich Chinach, podobnie jak nowa generacja bezemisyjnego Mini Aceman.
BMW potwierdziło, że nowa elektryczna wersja swojego największego modelu Mini, Countrymana, będzie produkowana w zakładzie w Lipsku.
Następna reklama Potwierdzenie od Mini Boss, Stephanie Wurst, w zeszłym tygodniu, że samochód jest kabrioletem Model dołączy do zupełnie nowej gamy MINI Cooper – planowanej na rok 2024 – i „powróci do domu” w 2025 r. z produkcją w Wielkiej Brytanii w Oxford Mini Factory.
Zbudowane w Oksfordzie benzynowe Mini Coopery, trzydrzwiowe, pięciodrzwiowe i kabriolet, będą budowane na eksport na rynki takie jak USA, Japonia i Bliski Wschód, a BMW potwierdza, że nie zatrzyma produkcji Mini z wewnętrznym silniki spalinowe do 2030 roku.
Decyzja BMW wynika z doniesień, że jedyna planowana w Wielkiej Brytanii fabryka megabaterii, budowana przez Britishvolt w północno-wschodniej Anglii, upadnie, jeśli nie otrzyma pakietu ratunkowego w wysokości 200 milionów funtów.
Zaledwie rok temu ówczesny premier Boris Johnson na szczycie klimatycznym COP26 w Glasgow obiecał sfinansować „rewolucję samochodów elektrycznych o wartości 1 miliarda funtów” w Wielkiej Brytanii, „aby stworzyć setki tysięcy miejsc pracy”. Jego poprzedniczka, Theresa May, zamierzała, aby Wielka Brytania stała się „światowym liderem” w dziedzinie samochodów elektrycznych i uczyniła z niej jeden z „filarów” swojej krótkotrwałej strategii przemysłowej.
Kwasi Quarting, który w piątek został zwolniony ze stanowiska kanclerza i zastąpiony przez Jeremy’ego Hunta, powiedział w zeszłym roku, kiedy był sekretarzem ds. biznesu, że przemysł zelektryfikowanych samochodów będzie „na czele i w centrum, aby Wielka Brytania mogła lepiej odbudować”.
Zobowiązania te — oraz siedmioletnie cykle modelowe zwykle stosowane przez firmy motoryzacyjne — sugerują, że fabryka w Oksfordzie nie będzie montować żadnych nowych samochodów elektrycznych do następnej dekady.
Historyczna fabryka w Cowley była przedmiotem spekulacji, że BMW chce sprzedać fabrykę Wielkiemu Murowi, co nie ukrywało, że wprowadzenie dużej sprzedaży na europejski rynek elektryczny doprowadzi w końcu do poszukiwania własnych zakładów produkcyjnych w Europie.
Wurst zaprzeczył, mówiąc: „Oxford zawsze będzie domem Mini”. Powiedziała, że decyzja o wstrzymaniu miniaturowego montażu elektrycznego w Wielkiej Brytanii nie była związana z ograniczeniami dostaw po Brexicie i tarciami transgranicznymi z UE lub brakiem pobliskiej megafabryki, ale dlatego, że zakład w Cowley działał nieefektywnie z powodu konieczności . Produkcja samochodów elektrycznych i benzynowych na tej samej linii.
Powiedział, że kiedy samochody elektryczne Minis zostaną ponownie zbudowane w Wielkiej Brytanii, będą one znajdować się na platformie linii montażowej opracowanej przez Great Wall, a istniejące linie Cowley zostaną usunięte w ramach remontu zakładu.
„Oxford nie jest przystosowany do samochodów elektrycznych” – powiedziała. „Będzie wymagał renowacji i inwestycji”. Zapytana, kiedy mini elektryczne samochody wrócą do Oksfordu, odpowiedziała: „Nie ma daty”.
Zapytana, czy Oxford mógłby w przyszłości zbudować Minis i Wielkie Mury, jak Ora i WWE, odpowiedziała: „Może”.
Rzecznik Great Wall potwierdził, że możliwość produkowania własnych samochodów na Cowley była przedmiotem „wewnętrznej dyskusji”.
Wurst odrzucił również sugestie, że brytyjscy konsumenci mogą odmówić zakupu Mini wyprodukowanego w Chinach, mówiąc, że „nie widzi powodu”, ponieważ brytyjscy kierowcy już kupują niektóre modele BMW wyprodukowane w Chinach.
Rzecznik BMW powiedział: „Oxford odgrywa ważną rolę w strategii produkcyjnej BMW Group, charakteryzując się wysokim stopniem elastyczności, konkurencyjności i wiedzy fachowej, i nadal będzie sercem produkcji Mini”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa