Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bliższe spojrzenie na neutralne rowery serwisowe Shimano

Bliższe spojrzenie na neutralne rowery serwisowe Shimano

Shimano o głowę przewyższa konkurencję jeśli chodzi o częściową opiekę w zawodowym peletonie. Spośród 18 zespołów WorldTour tylko cztery nie korzystają ze sprzętu japońskiej marki. Częściowo z tego powodu sensowne jest, aby marka była neutralnym usługodawcą, ponieważ z jej produktów korzysta już zdecydowana większość Pelotonierów.

Z wygodnego siedzenia monochromatyczna niebieska obudowa neutralnych rowerów serwisowych zdradza niewiele, ale nasuwa pytanie, czym one właściwie są?

Kto dostarcza komplet opon?

Shimano jest producentem komponentów i nie dysponuje własnym zestawem ram, w związku z czym rama roweru musi pochodzić z innego źródła. Inną kwestionowaną rzeczą jest Ultimate CF SLX firmy Canyon, która jest lekką ofertą marki. Co ciekawe, nie jest to najnowszy model marki, lecz poprzednia generacja Ultimate.

Nie dzieje się tak ze względu na oszczędności czy używane rowery, są one używane z tego samego powodu, co ulepszony aerodynamicznie Aeroad. Neutralne rowery serwisowe powinny mieć tradycyjną okrągłą sztycę podsiodłową, w której można umieścić sztycę regulowaną, która umożliwia rowerzystom ustawienie prawidłowej wysokości siodełka w locie. Żadnych rowerów wyposażonych w zastrzeżoną sztycę podsiodłową nie można używać w połączeniu ze sztycą opuszczaną, co powoduje, że nie można ich używać jako współczesnego neutralnego roweru serwisowego.

Wbudowane przerzutki w profesjonalnym rowerze?

Jak można się spodziewać po rowerze serwisowym Shimano neutralnym, rama została zbudowana z najnowszej generacji flagowej 12-biegowej grupy sprzętowej Dura-ace Di2 R9200.

Coś, co może zaskoczyć, to wybrane przełożenia. Ponieważ większość zawodowych rowerzystów używa mechanizmu korbowego 54/40, decyzja o zamontowaniu półkompaktowego mechanizmu korbowego 52/36 może wydawać się nieco dziwna. Dzieje się tak, dopóki nie weźmiesz pod uwagę, że w przeciwieństwie do samych zespołów, neutralne motocykle serwisowe nie są budowane według niestandardowych specyfikacji w zależności od toru wyścigowego danego dnia.

READ  Nic nie zostanie ogłoszone 1 kwietnia

Oznacza to, że rowery nie tylko nadają się do użytku w szybkie, płaskie dni, ale muszą być także przystosowane do pokonywania wysokogórskich przełęczy Giro d'Italia lub Tour de France. Mając to na uwadze, konfiguracja półkompaktowa ma większy sens.

Regulowane sztyce mają swoje miejsce w profesjonalnych wyścigach

Świetnym dodatkiem do rowerów neutralnych w ostatnich latach było zastosowanie drążków, które pozwalają rowerzystom szybko znaleźć odpowiednią wysokość siodełka podczas wskakiwania na rower neutralny, gdy liczy się czas.

Po lewej stronie kierownicy znajduje się mała zdalna dźwignia obsługująca sztycę z możliwością regulacji w zakresie około 100 mm. Eliminuje to nieco ziarniste sceny z zeszłego roku, w których neutralny mechanik serwisowy wysiada za oknem i próbuje dostosować wysokość siodełka przy prędkości 50 km/h.

Koła o głębokim przekroju są opcją domyślną

Jak na rower, który powinien nadawać się do pokonywania pełnego zakresu wyścigów i terenu, koła zamontowane w rowerze są zaskakująco głębokie. Najnowsza generacja kół Dura-ace C60 to domyślna głębokość marki. Mają głębokość 60 mm i znajdują się w górnej części tego, co normalnie uważa się za zestaw kołowy typu „wszystko w jednym”.

Opony Vittoria Corsa Graphine 2.0 są zamontowane na obręczach o szerokości 28 mm i, aby ułatwić konserwację, wydają się być wyposażone w standardowe dętki, a nie w konfigurację bezdętkową lub dętkową. Dzieje się tak głównie dlatego, że standardowa dętka butylowa bardzo dobrze zatrzymuje powietrze i nie wymaga rutynowej konserwacji, w przeciwieństwie do konfiguracji bezdętkowej, która wymaga wymiany uszczelek i może z czasem stopniowo tracić ciśnienie, podobnie jak dętki lateksowe.

Pedał dla każdego rowerzysty

Nic nie dzieje się przez przypadek, jeśli chodzi o załogę pełniącą neutralną służbę, z czterema rowerami zamontowanymi na zewnątrz bagażnika i wyposażonymi w różne pedały. Wszystkie główne systemy są obsługiwane przez Shimano, umieszczone bezpośrednio nad siedzeniem pasażera, a następnie przeniesione na miejsce dalej z Speedplay i Time po drugiej stronie samochodu. Celem tego systemu jest nie tylko zapobieganie ponownemu wypadkowi Chrisa Froome'a ​​na Mont Ventoux w 2016 roku, ale oznacza to również, że znalezienie odpowiedniego roweru dla rowerzysty jest prostym i logicznym procesem.

READ  Demo MacRumors: Projektant produktu Marcus Kane wyobraża sobie, jak mógłby wyglądać zestaw słuchawkowy AR/VR firmy Apple

Na platformie rowerowej znajduje się sześć rowerów, więc oprócz czterech rowerów na zewnątrz bagażnika, wewnątrz bagażnika zamontowane są także dwa kolejne, z jednym o innym rozmiarze ramy dla szczególnie małego rowerzysty. Obydwa korzystają z autorskiego systemu pedałów Shimano i są zaprojektowane podobnie do innych rowerów.

Chociaż żaden zawodnik nie chce spędzać czasu na neutralnym rowerze serwisowym, pocieszająca jest świadomość, że jeśli to zrobi, będzie mógł zadzwonić na swoje miejsca i zaparkować, aby samochód zespołu mógł podjechać, aby ich wesprzeć.

Co sądzisz o rowerze Shimano Neutral Service? Podziel się z nami swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy poniżej. Aby poznać więcej funkcji technicznych, przejdź do dedykowanej sekcji poświęconej funkcjom technicznym w witrynie GCN.